A Forma-1-nek diktátor kell?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.26. 10.40

Bernie Ecclestone távozása egyre reálisabb lehetőség, az utód megtalálása viszont nem lesz könnyű. A volt Renault-főnök Flavio Briatore szerint egy másik diktátor kell.

A kora és főképp a börtönbüntetéssel fenyegető korrupciós ügye miatt a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone végnapjait töltheti a sportág élén, egyre komolyabb kérdés az utódlása.
A jogtulajdonos CVC befektetési csoportnál nemrég a Premiere League-vezér Richard Scudamore neve merült fel, de a Forma-1-es paddockban a Red Bull-főnök Christian Hornert, a Ferrari-elnök Luca di Montezemolót és az egykori Renault-főnök Flavio Briatorét is jelöltként emlegetik.


Briatore a hétvégén Force Blue jachtjával ott volt a Monacói Nagydíjon, ahol barátja, Ecclestone helyzetéről is beszélt. Amellett, hogy szerinte Bernie-nek már jó néhány éve vissza kellett volna vonulnia, a jövőről is előadta a véleményét. A kérdésre, miszerint ő lehet-e az “új Bernie”, így felelt:
“Nekem megfelel a régi Bernie is!” – mondta, majd a kérdés erőltetésére csak mosollyal felelt, majd elsétált. Előtte azért elmondta, szerinte milyen személy kellene a sportág élére.
“A Forma-1-nek egy diktátor kell. Olyan, aki maga alakítja a szabályokat, a csapatoknak pedig igazodniuk kell. Ha valakinek ez nem tetszik, akkor keressen inkább más munkát. A Forma-1 egy nagyon erős brand, Bernie 30 év alatt építette fel, viszont nélküle könnyen tönkre lehet tenni két-három év alatt is. Ezért kell valaki olyan, akinek világos elképzelése van az F1 jövőjéről” – magyarázta az olasz.


A Monacóban a Mercedes idei hatodik győzelmét ünneplő Daimler-vezér, Dieter Zetsche is hasonlóan nyilatkozott:
“Teljesen világos, hogy a Forma-1 sikere Bernie Ecclestone-nak köszönhető. Mindannyiunk közös érdeke, hogy a műve, az általa évek során felépített, megírt történet, azaz a Forma-1 ne sérüljön (a távozása után)” – ismerte el az utódlás kérdésének nehézségét.  

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.