Amilyen jól indult Kimi Räikkönen számára a Monacói Nagydíj, olyan rosszul is végződött. A ferraris finn a 6. helyről indulva a 4. pozícióba ugrott a rajtnál, amiből rövidesen a 3. hely lett Sebastian Vettel kiesése miatt. 


A 2007-es bajnok tartotta is a potenciális dobogós helyezést, de a második biztonsági autós szakasz alatt kétszer is kereket kellett cserélnie, ugyanis a körét visszavevő marussiás Max Chilton véletlenül kivágta a friss abroncsait. Räikkönen a visszaesés után lassan újra előrekapaszkodott, azonban nem sokkal a vége előtt – immár újra pontszerző helyen – a mclarenes Kevin Magnussennel ütközött a hajtűben (korábban Loews, manapság Fairmont), amit újabb bokszkiállás követett. 
A pontszerzési esélyek végleg elszálltak, Räikkönen a 13. lett, de a bajok még itt sem értek véget, a versenybírók utólag megrovásban részesítették a ferrarist, amiért balesetet okozott. A finn idei első büntetéséről van szó. (A Räikkönennek okozott defektért Chilton is ugyanilyen figyelmeztetésben részesült.) 
A finn utólag igen morcosan nyilatkozott, neheztelt a versenybírókra, amiért Chilton ilyen könnyen megúszta, őt pedig elsősorban arról faggatták, miért nem volt ott a versenyzői felvonuláson.
“A biztonsági autós esetről szó sem volt, amíg én rá nem kérdeztem. Sajnos néha nem könnyű ez. Ez az eset tönkre vágta a versenyemet, de a stewardokat ez nem nagyon izgatta. Arról kérdezgettek, miért késtem le a pilótafelvonulást, pedig azért, mert nem voltam valami jól. Azt az ügyet felfújták, a lényeges dologgal meg nem foglalkoztak” – mondta a délelőtt még gyomorrontással a szállodában küszködő veterán.


Mások pechjét is kihasználva, stabil versenyzéssel sokkal jobb eredményt ért el Fernando Alonso. A spanyolnak is voltak gondjai, de végül a 4. helyen intették le.
“Elektronikai probléma volt az ERS-szel, a rajtnál és az első egyenesen hiányzott a lóerő. Szerencsére itt nem sok helyen lehet előzni, így meg tudtam tartani a pozíciómat. A futam elég nehéz volt számomra, de szerencsém is volt, tudtam előzni is párat, azt hiszem, a negyedik hellyel a maximumot hoztam.” 
“Az első három helyezett nagyon-nagyon gyors volt, rögtön látszott a potenciáljuk, Ricciardo még a végén is megmutatta. Hátulról senki sem fenyegetett, szóval egy kicsit unalmasabb volt, mint vártam, gyakorlatilag végig egyedül versenyeztem” – magyarázta utólag.