F1: Räikkönen megrovást kapott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.25. 19.30

Kimi Räikkönen ütközött, defektet kapott, végül megbüntették, az ág is húzta Monacóban. Fernando Alonso közben a maximumot hozta.

Amilyen jól indult Kimi Räikkönen számára a Monacói Nagydíj, olyan rosszul is végződött. A ferraris finn a 6. helyről indulva a 4. pozícióba ugrott a rajtnál, amiből rövidesen a 3. hely lett Sebastian Vettel kiesése miatt. 


A 2007-es bajnok tartotta is a potenciális dobogós helyezést, de a második biztonsági autós szakasz alatt kétszer is kereket kellett cserélnie, ugyanis a körét visszavevő marussiás Max Chilton véletlenül kivágta a friss abroncsait. Räikkönen a visszaesés után lassan újra előrekapaszkodott, azonban nem sokkal a vége előtt – immár újra pontszerző helyen – a mclarenes Kevin Magnussennel ütközött a hajtűben (korábban Loews, manapság Fairmont), amit újabb bokszkiállás követett. 
A pontszerzési esélyek végleg elszálltak, Räikkönen a 13. lett, de a bajok még itt sem értek véget, a versenybírók utólag megrovásban részesítették a ferrarist, amiért balesetet okozott. A finn idei első büntetéséről van szó. (A Räikkönennek okozott defektért Chilton is ugyanilyen figyelmeztetésben részesült.) 
A finn utólag igen morcosan nyilatkozott, neheztelt a versenybírókra, amiért Chilton ilyen könnyen megúszta, őt pedig elsősorban arról faggatták, miért nem volt ott a versenyzői felvonuláson.
“A biztonsági autós esetről szó sem volt, amíg én rá nem kérdeztem. Sajnos néha nem könnyű ez. Ez az eset tönkre vágta a versenyemet, de a stewardokat ez nem nagyon izgatta. Arról kérdezgettek, miért késtem le a pilótafelvonulást, pedig azért, mert nem voltam valami jól. Azt az ügyet felfújták, a lényeges dologgal meg nem foglalkoztak” – mondta a délelőtt még gyomorrontással a szállodában küszködő veterán.


Mások pechjét is kihasználva, stabil versenyzéssel sokkal jobb eredményt ért el Fernando Alonso. A spanyolnak is voltak gondjai, de végül a 4. helyen intették le.
“Elektronikai probléma volt az ERS-szel, a rajtnál és az első egyenesen hiányzott a lóerő. Szerencsére itt nem sok helyen lehet előzni, így meg tudtam tartani a pozíciómat. A futam elég nehéz volt számomra, de szerencsém is volt, tudtam előzni is párat, azt hiszem, a negyedik hellyel a maximumot hoztam.” 
“Az első három helyezett nagyon-nagyon gyors volt, rögtön látszott a potenciáljuk, Ricciardo még a végén is megmutatta. Hátulról senki sem fenyegetett, szóval egy kicsit unalmasabb volt, mint vártam, gyakorlatilag végig egyedül versenyeztem” – magyarázta utólag.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.