F1: Schumis trükkel nyert Rosberg Monacóban

Forma-1 Monacói Nagydíj, időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.24. 15.10

Nico Rosberg a döntő pillanatban kicsúszott, amivel ellehetetlenítette csapattársa, Lewis Hamilton utolsó gyors körét. Hamilton 2., Ricciardo a 3. Büntetés jöhet.

2006-ban Michael Schumacher a falba állította a Ferrariját a Rascasse kanyarban, hogy megakadályozza a renault-s Fernando Alonso pole-ját – a 2014-es monacói időmérő igen hasonlóan alakult. 


Nico Rosberg az utolsó körén elfékezte magát a Mirabeau kanyarban, kiszaladt a bukótérbe, majd tolatott, előkerültek a sárga zászlók, így csapattársának, Lewis Hamiltonnak már nem volt lehetősége, hogy javítson a német által korábban futott legjobb időn. Rosberg 2013 után újra hozta a monacói pole-t, hogy sumákolással vagy ártatlan hibával, sosem tudjuk meg. A versenybírók azonnal vizsgálat alá is vonták a németet, botrány lehet.
A Mercedes ezzel 6/6-nál tart idén, de Hamilton Bahrein után megint kénytelen beérni a 2. hellyel, ami a monte-carlói utcákon a verseny végeredményét is előrevetíti.
A mercedesek mögött a két Red Bull zárt, Daniel Ricciardo megint verte az ezúttal ERS-problémákkal küszködő Sebastian Vettelt. A Ferrari a harmadik erőként hozta az 5-6. pozíciót (Alonso-Räikkönen felállásban), míg a Toro Rossónál a 7. és 9. helynek örülhettek – az utcai pályát sosem látott újonc, Danyiil Kvjat Q1-es baleset után jutott a top10-be.
A McLarent Kevin Magnzssen (8.), a Force Indiát Sergio Perez (10.) képviselte a Q3-ban.

A verseny utáni interjún megfagyott a levegő a két Merci-pilóta között.

Így zajlott az időmérő 
Napos, száraz időben kezdődött a Monacói Nagydíj kvalifikációja Monte-Carlóban. Az utcai pályán egy tiszta kör összehozása igen nehéz, így a Q1 elején a Mercedesnél nem akartak kockáztatni, Nico Rosberg és Lewis Hamilton elsőként ment ki, hogy meglegyen a továbbjutó idő.
A legjobb idővel viszont nem ők kezdtek, ugyanis míg az ezüst nyilak a lágy (sárga) keverékkel mentek ki, a lotusos Pastor Maldonado a szuperlággyal (piros) futott neki. Rosberg és Hamilton a második körön aztán így is az élre ugrottak.


Az utcaipálya-szűz Danyiil Kvjat a pálya egyik legtrükkösebb pontján, az alagút utáni féktávon hibázott – a legnagyobbakkal is megtörtént már -, de viszonylag olcsón megúszta, csak az első szárnyát borotválta le a szalagkorláton.  
A Red Bull-osok szintén a lágyakon, méghozzá viszonylag későn mentek ki, de viszonylag könnyedén hozták a továbbjutó időt.
Az utolsó percekben Kimi Räikkönennek és a végig ilyen-olyan forgalmi akadályokba botló Nico Hülknbergnek kellett belehúznia. Räikkönen szuperlágyon lazán felugrott az 5. helyre, a pálya tapadásának javulásával Jean-Eric Vergne futott első időt.
Az alagút előtti kanyarban a caterhames újonc, Marcus Ericcson és a Williams veteránja, Felipe Massa értette félre egymást, a brazil elengedte volna a svédet, de ő nem uralta jól az autót, összeértek és a falban kötöttek ki. Nem volt súlyos baleset, de az akadály és a sárga zászlók betettek az utolsó percben gyors kört futni akaróknak.
Az első szakasz végén búcsúzott a két Sauber, a Marussiák és a Caterhamek.
A Q2-ben is továbbvitte a biztonsági játékot a Mercedes, Rosberg és Hamilton elsőként sorakozott fel a kijárathoz, méghozzá szuperlágyon. Meg is futották a legjobb időket, Rosberg volt gyorsabb.


Ricciardo megint a közelükben volt, Vettel azonban küszködött, problémára is panaszkodott a rádión (talán az ERS romlott el), de azért második próbálkozásra összehozta a ideiglenes 4. helyet. Alonso és Räikkönen viszonylag könnyen hozta az 5-6. pozíciót, ahogy az edzésen, az időmérőn is a Ferrari volt a harmadik erő.
Az utolsó percben Massán kívül mindenki a pályán volt, Hamilton és Vettel javított, hátrébb a Lotusok, a Toro Rossók, Button és a Force Indiák küzdöttek a továbbjutásért. Végül kiesett Hülkenberg, Button, Valtterri Bottas, a lotusosok és a második szakaszt kényszerűen kihagyó Massa.


A Q3 kezdetén a Force Indiá-s Sergio Perez és a két ferraris futott ki elsőként.  Ők is nyitottak a legjobb időkkel, de aztán Jean-Eric Vergne, majd Nico Rosberg ugrott az első helyre, a német idejére pedig Hamiltonnak sem volt válasza, hat századdal lassabb volt. A pole sorsának eldöntése az utolsó menetre maradt. 
Megint Perez és Räikkönen vágott neki elsőként, de a tapadás folyamatos javulása a körök állandó javulását is jelentette az utolsó három percre. A finn ferraris nem tudott javítani, 6., maradt.
Rosberg kiszúrt magával, és másokkal is, amikor a Mirabeau-ban elfékezte magát és kiszaladt a bukótérbe. A mögötte érkező Hamilton a sárga zászló miatt kénytelen volt visszavenni, ezzel pedig a németé lett a pole. Rosberg valóban tanult Schumachertől…
Rosberg Bahrein után idén másodszor hozta az időmérőt, Hamilton a 2. maradt, Ricciardo pedig hozta a 3. pozíciót. Vettel is felért a második sorba, mögöttük pedig a Ferrarik Alonso-Räikkönen kombinációban hozták az 5-6. helyet.
A Toro Rosso remekelt, Vergne a 7., a zöldfülű Kvjat a 9. helyet hozta. Közéjük a mclarenes Magnussen fért be, a top10 utolsó pozíciója Perezé lett.
Monacói Nagydíj, kvalifikáció, Monte-Carlo, 2014.05.24.

Ilyen szép cikket még nem láttál.

F1: Schumis trükkel nyert Rosberg Monacóban 23

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.