F1: Rosberg kész a háborúra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.24. 09.30

Nico Rosberget nem rendítette meg Lewis Hamilton lendülete, úgy véli, tudja mik az angol gyengéi. Készen áll az egész éves csatára.


A Mercedes jelenlegi előnye mellett nagyon valószínű, hogy a 2014-es Forma-1-es világbajnokság az ő pilótáik, Lewis Hamilton és Nico Rosberg között dől majd el.
Az “első vér” egyértelműen Hamiltoné, hiszen a melbourne-i kiesése után az azóta rendezett négy futamot megnyerte, míg az ausztráliai győzelmet követően Rosberg mindig csak második tudott lenni, és Barcelona óta már a pontversenyben is csak üldöző. Az angol – bár tagadja – üzenget is, próbálja fejben megtörni csapattársát, aki azonban tartja magát, legalábbis ezt állítja.
“Igen, valóban van pszichológiai eleme is, ahogy minden sportágban. Michael Schumacher hihetetlenül jó volt ezen a téren, számomra pedig izgalmas volt tőle tanulni – és sokat is tanultam” – utalt a 2010-12 közötti csapattársára, a hétszeres bajnok legendára a Frankfurther Allgemeine Zeitungnak adott interjújában.
“De egyelőre még nem tartunk a pszichológiai háborúnál Lewisszal – most még inkább csak a pályán folyik a harc” – tette hozzá, elismerve viszont, hogy Hamilton nagy pillanatnyilag formában van.


“Lewis lendületben van, ez egyértelmű. A sportban akadnak periódusok, amikor minden összeáll, de előbb-utóbb az inga átlendül a másik irányba. Az önbizalmam nem sérült, tudom, hogy milyen gyors voltam az előző három futamon. Emellett a világbajnokság az egyenletes teljesítményről szól, én pedig minden egyes hétvégén ott voltam a dobogón – ezt pedig senki más nem mondhatja el magáról.”
Bár Rosberg szerint még nincs nyílt háború kettejük között, azért nem felhőtlen a viszony, Hamilton segítése már nem fér bele: “Nem mennék hozzá azzal, hogy Lewis, figyelj, ez a legjobb beállítás! Barcelonában sikerült megtalálnom a legjobb beállításokat a differenciálműnél, az adat hozzáférhető volt, de azért neki is magának kellett megtalálnia. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A német pilóta szerint az is sokat számít, hogy gyerekkorától ismeri Hamiltont, a karrierjük a gokartozástól kezdve párhuzamosan haladt.
“Szinte minden nap észreveszek valamit, amit már korábbról is ismerek nála. Lewisnak ma is ugyanazok az erősségei és a gyengéi. Hihetetlenül gyors tud lenni a pályán, de ki tud borulni, ha valami nincs rendben. Tudom, hogyan lehet megverni. Ma is minden ugyanolyan, mint egykor, ami megkönnyíti a dolgomat.”
Más kérdés, hogy a gokartozásban is Hamilton győzött kettejük közül, de Rosberg szerint ez nem számít.
“A Forma-1 egész más, mint a gokart. Műszakilag sokkal összetettebb, engem pedig nagyon is érdekelnek a beállítások, az adatok. Én iszonyúan élvezem, amikor ezen a területen találhatok valami előnyt a többiekkel szemben. A Forma-1 a vezetésről szól igen, de emellett az gondolkodásról is.”
Hamilton-Rosberg meccs következő fordulója ma délután, a Monacói Nagydíj időmérőjén jön, ahol a tavalyi győztes német megpróbálhatja visszavenni a kezdeményezést Hamiltontól.

Lesz itt még tűzijáték!

A Mercedes dominanciáját tekintve a mostani helyzethez leginkább a McLaren 1988-as idénye hasonlítható, amikor a mindent vivő MP4/4-essel Alain Prost és Ayrton Senna a 16 futamból 15-öt megnyerve uralta az évet. Prost maga is lát hasonlóságokat, ha 1988-89-re gondol.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem könnyű jóban maradni a csapattárssal. Elég egy apró csapaton belüli probléma, vagy akár valami külső dolog, és igen gyorsan kitörhet a viszály. Nagyon ritkán lehet a végéig fenntartani a barátságot, főleg, ha kemény a csata. Úgy tűnik, a Mercedes egyelőre tudja kezelni a dolgot, de majd meglátjuk. A versenyzők beállítottságán is múlik” – mondta Prost, aki ugyan több pontot gyűjtött ’88-ban, de az akkori pontrendszer sajátosságai miatt mégis csapattársa, Senna vitte a címet. 

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.