F1: Rosberg kész a háborúra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.24. 09.30

Nico Rosberget nem rendítette meg Lewis Hamilton lendülete, úgy véli, tudja mik az angol gyengéi. Készen áll az egész éves csatára.


A Mercedes jelenlegi előnye mellett nagyon valószínű, hogy a 2014-es Forma-1-es világbajnokság az ő pilótáik, Lewis Hamilton és Nico Rosberg között dől majd el.
Az “első vér” egyértelműen Hamiltoné, hiszen a melbourne-i kiesése után az azóta rendezett négy futamot megnyerte, míg az ausztráliai győzelmet követően Rosberg mindig csak második tudott lenni, és Barcelona óta már a pontversenyben is csak üldöző. Az angol – bár tagadja – üzenget is, próbálja fejben megtörni csapattársát, aki azonban tartja magát, legalábbis ezt állítja.
“Igen, valóban van pszichológiai eleme is, ahogy minden sportágban. Michael Schumacher hihetetlenül jó volt ezen a téren, számomra pedig izgalmas volt tőle tanulni – és sokat is tanultam” – utalt a 2010-12 közötti csapattársára, a hétszeres bajnok legendára a Frankfurther Allgemeine Zeitungnak adott interjújában.
“De egyelőre még nem tartunk a pszichológiai háborúnál Lewisszal – most még inkább csak a pályán folyik a harc” – tette hozzá, elismerve viszont, hogy Hamilton nagy pillanatnyilag formában van.


“Lewis lendületben van, ez egyértelmű. A sportban akadnak periódusok, amikor minden összeáll, de előbb-utóbb az inga átlendül a másik irányba. Az önbizalmam nem sérült, tudom, hogy milyen gyors voltam az előző három futamon. Emellett a világbajnokság az egyenletes teljesítményről szól, én pedig minden egyes hétvégén ott voltam a dobogón – ezt pedig senki más nem mondhatja el magáról.”
Bár Rosberg szerint még nincs nyílt háború kettejük között, azért nem felhőtlen a viszony, Hamilton segítése már nem fér bele: “Nem mennék hozzá azzal, hogy Lewis, figyelj, ez a legjobb beállítás! Barcelonában sikerült megtalálnom a legjobb beállításokat a differenciálműnél, az adat hozzáférhető volt, de azért neki is magának kellett megtalálnia. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A német pilóta szerint az is sokat számít, hogy gyerekkorától ismeri Hamiltont, a karrierjük a gokartozástól kezdve párhuzamosan haladt.
“Szinte minden nap észreveszek valamit, amit már korábbról is ismerek nála. Lewisnak ma is ugyanazok az erősségei és a gyengéi. Hihetetlenül gyors tud lenni a pályán, de ki tud borulni, ha valami nincs rendben. Tudom, hogyan lehet megverni. Ma is minden ugyanolyan, mint egykor, ami megkönnyíti a dolgomat.”
Más kérdés, hogy a gokartozásban is Hamilton győzött kettejük közül, de Rosberg szerint ez nem számít.
“A Forma-1 egész más, mint a gokart. Műszakilag sokkal összetettebb, engem pedig nagyon is érdekelnek a beállítások, az adatok. Én iszonyúan élvezem, amikor ezen a területen találhatok valami előnyt a többiekkel szemben. A Forma-1 a vezetésről szól igen, de emellett az gondolkodásról is.”
Hamilton-Rosberg meccs következő fordulója ma délután, a Monacói Nagydíj időmérőjén jön, ahol a tavalyi győztes német megpróbálhatja visszavenni a kezdeményezést Hamiltontól.

Lesz itt még tűzijáték!

A Mercedes dominanciáját tekintve a mostani helyzethez leginkább a McLaren 1988-as idénye hasonlítható, amikor a mindent vivő MP4/4-essel Alain Prost és Ayrton Senna a 16 futamból 15-öt megnyerve uralta az évet. Prost maga is lát hasonlóságokat, ha 1988-89-re gondol.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem könnyű jóban maradni a csapattárssal. Elég egy apró csapaton belüli probléma, vagy akár valami külső dolog, és igen gyorsan kitörhet a viszály. Nagyon ritkán lehet a végéig fenntartani a barátságot, főleg, ha kemény a csata. Úgy tűnik, a Mercedes egyelőre tudja kezelni a dolgot, de majd meglátjuk. A versenyzők beállítottságán is múlik” – mondta Prost, aki ugyan több pontot gyűjtött ’88-ban, de az akkori pontrendszer sajátosságai miatt mégis csapattársa, Senna vitte a címet. 

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.