F1: Maldonado szerint nincs gond a pénzzel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 14.30

Pastor Maldonado azt mondja, a szponzori háttere nem kérdőjeleződött meg, a PDVSA-ban bízik, a venezuelai sportminiszter pedig csak a levegőbe beszél.

Venezeula új sportminisztere, Antonio Alvarez a héten azt nyilatkozta, hogy az állam ezután egy dollárral sem támogatja az autóversenyzést, ami igen rossz hírnek tűnik az állami olajtársaság, a PDVSA által évi 30-40 millióval támogatott Pastor Maldonado számára.
A Lotus venezuelai versenyzőjét természetesen szembesítették a hírekkel Monacóban, de ő azt állította, hogy nem tart semmitől. 


“Tavaly is ez volt, aztán mégis itt vagyok” – utalt a korábbi támogatási botrányra. “Ha Venezuelában valami történik, a sajtó rögtön velem hozza kapcsolatba, de engem nem a sportminiszter szponzorál.  A PDVSA programja nem a sportminisztérium programja. Az olajvállalat nem beszélt a Forma-1-es szponzorációról. A sportminiszter nyilatkozott, ennyi, nem a sportminisztérium támogatja a Forma-1-et.”
Maldonado kiemelte, hogy a PDVSA nem is az ő személyes szponzora, az üzlet a cég és a csapat között köttetett, és ha az olajvállalat ki is szállna, ő akkor is van elég jó ahhoz, hogy az F1-ben maradhasson.
“Szerintem mindenem megvan ahhoz, hogy itt legyek. Ha megnézzük a pályafutásomat, minden eddigi kategóriában képes voltam győzni, még a Forma-1-ben is, ami nagyon sok másik pilótára nem igaz. Emellett a PDVSA nem is az én szponzorom, hanem a csapaté.”


“Én nem ismerem a csapat és a PDVSA helyzetét, legjobb lenne a csapatot és a PDVSA-s embereket kérdezni. A PDVSA már a GP2-es bajnoki győzelmem óta nem engem szponzorál személyesen, de azóta is jönnek velem. Jó a viszonyunk, régóta együttműködünk, és nem látom okát, hogy ez megszakadjon. Ha mégis leállnak a támogatással, az nem az én döntésem lesz.”
Maldonado bőven kap kritikákat az esés-kelései, balesetei miatt, de azt mondta, ez nem zavarja:
“Nincs gond. Hozzá vagyok szokva a kritikákhoz, rendben van. Normális ez, dél-amerikai pilótaként, akit az egész ország támogat és hozzászoktak, hogy az alsóbb kategóriákban mindig az élen voltam. De a Forma-1-ben más a helyzet, ha az autó nem elég versenyképes a bajnoki címért való küzdelemre, akkor ez van. Szabad világban élünk, mindenki azt mondhat, amit akar.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.