F1: Domenicali Vettelt hívta a lemondás után

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.22. 09.30

A Ferrari áprilisban lemondott csapatfőnöke a távozás óta először szólalt meg. Vettelt és Schumachert emlegette, az utódjának odaszúrt.

A Ferrari 2008 és 2014 tavasza közötti csapatfőnöke, Stefano Domenicali a csapatnak a 9-10. helye hozó Bahreini Nagydíj után nyújtotta be lemondását, amit pár nap után az elnök, Luca di Montezemolo el is fogadott.


Domenicali azóta nem szólalt meg, de most, a Ferrari-specialista szakíró Leo Turrini blogján megjelent vele egy interjú. Az olasz elég érdekes dolgokat mondott. A lemondása után állítólag három pilótát hívott fel:
“Ábécésorrendben Alonsót, Räikkönent és Vettelt. Fernando és Kimi igazi jó barátaim, sajnálom, hogy nem jöttek az eredmények. Nem azért állítottam össze őket, hogy a hatodik helyért küzdjenek, de sajnos így alakult” – mondta, azt viszont nem akarta részletezni, mit beszélt a Red Bull-os címvédővel. “Hogy miért hívtam Sebet? Ezt a fantáziájukra bízom.”
Az utódjával, az autósportos tapasztalattal nem rendelkező Marco Mattiaccival kapcsolatban Domenicali vitriolosan fogalmazott: “Mattiacci tőlem nem kérdezett semmit. Jó látni, hogy nem volt szüksége tanácsra.” 
Ami a Ferrari Barcelonában előadott, Alonsót Räikkönen kárára előnybe helyező stratégiát illeti, Domenicali nem kívánt véleményt mondani, azt állította, hogy nem is nézte a Spanyol Nagydíjat. “Lehet, hogy Monacót sem nézem meg” – tette hozzá.


A Monacói Nagydíjjal kapcsolatban Michael Schumacher 2001-es, ötödik ottani győzelmét tartja a legszebb ferraris emlékének: “Emlékszem, aznap este mindannyian úgy hittük, hogy Michael hamarosan megdönti Senna hat győzelmes rekordját, de sajnos ez nem sikerült.”
A Ferraritól 2006 végén – mint utólag kiderült, ideiglenesen – visszavonult, tavaly december 29. óta agysérülésekkel kómában fekvő Schumacher kapcsán is tett egy érdekes megjegyzést Domenicali: 
“Néha arra gondolok, hogy ha 2008 és 2013 között is velünk maradt volna, akkor legalább egy bajnoki címet nyertem volna (csapatfőnökként). De félre ne értsenek, meggyőződésem, hogy 2010-ben és 2012-ben Fernando is megérdemelte volna, hogy bajnok legyen”
A saját jövőjét illetően az olasz leszögezte, hogy a Forma-1-ben már nem fog munkát vállalni egy rivális csapatnál.
“Sosem zártam ki, hogy az autóversenyzésben maradok, azt viszont igen, hogy egy másik csapathoz menjek, legyen szó a Caterhamről, a McLarenről, vagy akármelyik csapatról. Egyszerűen nem venné ki magát jól, ha aztán a pit wallnál Alonsónak vagy Räikkönennek csápolnék. De más kategóriában? Miért is ne. Sok ajánlatot kapok, más területekről is, de tényleg nem sürgős a döntés.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.