F1: Vége a Red Bull trükkös kamerájának

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 12.30

A Red Bull kénytelen ejteni a szabályok betűjének megfelelő, de valójában teljesen használhatatlan orrkameráját.

A mérnökzseni Adrian Newey minden apró részletben keresi az aerodinamikai nyereséget, így a Red Bull idei autóján még az orrkamera is speciális kialakítást kapott.

A jobb oldalon a süllyesztett kamera

A jobb oldalon a süllyesztett kamera


Az RB10-esen a szabályok betűjének megfelelve a fedélzeti kamerát egy kis lyukba süllyesztették az orron található “lépcsőnél”, kihasználva, hogy az előírások szerint a kasztniba nem, de a strukturális elemnek nem számító kozmetikai panelbe már elhelyezhető az eszköz.
Hiába felelt meg azonban a szabályoknak a megoldás, a kamera ezzel gyakorlatilag használhatatlanná vált, a kis kulcslyukon keresztül kapott kép semmit sem ért, és értelemszerűen az amúgy a közvetítésekben gyakran alkalmazott hátrafelé néző képet sem tudott adni. 
A Forma-1-es közvetítéseket szervező Formula One Management már a legutóbbi, Spanyol Nagydíjra a kukucskálólyuk megnagyobbítását kérte a bajnokcsapattól, de Bernie Ecclestone a barcelonai újítással is elégedetlen volt, így a Monacói Nagydíjra a Red Bull orrára is felkerül majd a hagyományos, szabványos külső rögzítésű kamera, írja a német Auto Motor und Sport.

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.