F1: Vége a Red Bull trükkös kamerájának

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 12.30

A Red Bull kénytelen ejteni a szabályok betűjének megfelelő, de valójában teljesen használhatatlan orrkameráját.

A mérnökzseni Adrian Newey minden apró részletben keresi az aerodinamikai nyereséget, így a Red Bull idei autóján még az orrkamera is speciális kialakítást kapott.

A jobb oldalon a süllyesztett kamera

A jobb oldalon a süllyesztett kamera


Az RB10-esen a szabályok betűjének megfelelve a fedélzeti kamerát egy kis lyukba süllyesztették az orron található “lépcsőnél”, kihasználva, hogy az előírások szerint a kasztniba nem, de a strukturális elemnek nem számító kozmetikai panelbe már elhelyezhető az eszköz.
Hiába felelt meg azonban a szabályoknak a megoldás, a kamera ezzel gyakorlatilag használhatatlanná vált, a kis kulcslyukon keresztül kapott kép semmit sem ért, és értelemszerűen az amúgy a közvetítésekben gyakran alkalmazott hátrafelé néző képet sem tudott adni. 
A Forma-1-es közvetítéseket szervező Formula One Management már a legutóbbi, Spanyol Nagydíjra a kukucskálólyuk megnagyobbítását kérte a bajnokcsapattól, de Bernie Ecclestone a barcelonai újítással is elégedetlen volt, így a Monacói Nagydíjra a Red Bull orrára is felkerül majd a hagyományos, szabványos külső rögzítésű kamera, írja a német Auto Motor und Sport.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.