F1: Monacóban sem ugrik nagyot a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 10.35

Bár a pálya kedvez a Red Bullnak, sem a motorszállító Renault, sem a címvédő csapat nem számít arra, hogy a Monacói Nagydíjon beérik a Mercedest.

Ugyan a ferraris Fernando Alonso úgy véli, sőt már-már reméli, hogy az egyeneseket nélkülöző, kanyarokban bővelkedő monte-carlói utcai pályán a Red Bull komoly kihívója lehet az eddig taroló Mercedesnek, az érintettek nincsenek erről meggyőződve.
Az évet jelentős hátrányból kezdő motorszállító, a Renault természetesen Monacóra is újabb fejlesztéseket visz, de csodát nem ígérnek.


“Spanyolország előtt is arról beszéltek, hogy az egy aerodinamikai hangsúlyú pálya, ahol a motor nem számít majd annyit, aztán a Mercedesnek mégis ugyanakkora volt az előnye. Ha visszatekintünk az elmúlt két-három évre, a Mercedes kétszer is pole-t szerzett ott, szóval az a pálya is fekszik nekik. Nem hiszem, hogy (a helyszín) változást jelent majd, és amúgy is, mindegy, hogy Monaco, Montreal vagy Monza, nem erre kell építenünk, hanem általában kell javulnunk” – mondta a Renault Sport F1 motorfőnöke, Remi Taffin.
“Ha még pole-t is szerzünk Monacóban, az nem azt mutatja, hol állunk. Attól, hogy egyedi helyszín, nem fog fejre állni az erősorrend.”
Taffin a fentiekkel együtt elismeri, hogy sokkal szorosabb lehet a verseny az utcai helyszínen.
“A fő kihívást a motor viselkedésének új területei jelentik majd. A szokásos tartományon kívül dolgozunk majd, alacsony fordulatszámok és hasonlók. Ez a vezethetőségre is hatással lesz, ami nagy kihívás, ugyanis ez jelenti a kulcsot, fontos, hogy a pilóták magabiztosan tudják kezelni a nyomatékot.”
“Az energia-visszanyerés nem jelent majd gondot, ugyanis csak a körönként csak nagyjából 30 másodpercig kell padlógáz. Az akkumulátorban tárolt energia elhasználása könnyen megy majd, nem lesz kihagyás a KERS-nél, és az üzemanyaggal sem kell spórolni, hiszen csak 250 km a futam (és nem 305), így nem kell majd visszavenni.”  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az üzemanyagnál nem lesz korlát, a hibridnél nem lesz korlát, az időmérő laza lesz ebből a szempontból, az évben talán csak most csakis a turbós V6-os teljesítményére kell koncentrálnunk.”
Bár az elmúlt négy évben háromszor ők nyertek Monacóban, a Red Bull főnöke, Christian Horner sem számít arra, hogy most az élre ugranak: “A Mercedes már az elmúlt években is erős volt ott, és a pilótáik is mindig remekeltek, így a papírforma szerint most is ők a favoritok. Persze Monaco az Monaco, szóval bármi megtörténhet.” 

Kommentek

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban az MAN Truck & Bus haszonjárműgyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.