F1: Monacóban sem ugrik nagyot a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 10.35

Bár a pálya kedvez a Red Bullnak, sem a motorszállító Renault, sem a címvédő csapat nem számít arra, hogy a Monacói Nagydíjon beérik a Mercedest.

Ugyan a ferraris Fernando Alonso úgy véli, sőt már-már reméli, hogy az egyeneseket nélkülöző, kanyarokban bővelkedő monte-carlói utcai pályán a Red Bull komoly kihívója lehet az eddig taroló Mercedesnek, az érintettek nincsenek erről meggyőződve.
Az évet jelentős hátrányból kezdő motorszállító, a Renault természetesen Monacóra is újabb fejlesztéseket visz, de csodát nem ígérnek.


“Spanyolország előtt is arról beszéltek, hogy az egy aerodinamikai hangsúlyú pálya, ahol a motor nem számít majd annyit, aztán a Mercedesnek mégis ugyanakkora volt az előnye. Ha visszatekintünk az elmúlt két-három évre, a Mercedes kétszer is pole-t szerzett ott, szóval az a pálya is fekszik nekik. Nem hiszem, hogy (a helyszín) változást jelent majd, és amúgy is, mindegy, hogy Monaco, Montreal vagy Monza, nem erre kell építenünk, hanem általában kell javulnunk” – mondta a Renault Sport F1 motorfőnöke, Remi Taffin.
“Ha még pole-t is szerzünk Monacóban, az nem azt mutatja, hol állunk. Attól, hogy egyedi helyszín, nem fog fejre állni az erősorrend.”
Taffin a fentiekkel együtt elismeri, hogy sokkal szorosabb lehet a verseny az utcai helyszínen.
“A fő kihívást a motor viselkedésének új területei jelentik majd. A szokásos tartományon kívül dolgozunk majd, alacsony fordulatszámok és hasonlók. Ez a vezethetőségre is hatással lesz, ami nagy kihívás, ugyanis ez jelenti a kulcsot, fontos, hogy a pilóták magabiztosan tudják kezelni a nyomatékot.”
“Az energia-visszanyerés nem jelent majd gondot, ugyanis csak a körönként csak nagyjából 30 másodpercig kell padlógáz. Az akkumulátorban tárolt energia elhasználása könnyen megy majd, nem lesz kihagyás a KERS-nél, és az üzemanyaggal sem kell spórolni, hiszen csak 250 km a futam (és nem 305), így nem kell majd visszavenni.”  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az üzemanyagnál nem lesz korlát, a hibridnél nem lesz korlát, az időmérő laza lesz ebből a szempontból, az évben talán csak most csakis a turbós V6-os teljesítményére kell koncentrálnunk.”
Bár az elmúlt négy évben háromszor ők nyertek Monacóban, a Red Bull főnöke, Christian Horner sem számít arra, hogy most az élre ugranak: “A Mercedes már az elmúlt években is erős volt ott, és a pilótáik is mindig remekeltek, így a papírforma szerint most is ők a favoritok. Persze Monaco az Monaco, szóval bármi megtörténhet.” 

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.