F1: Esővel indul a monacói hétvége

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 16.45

A csütörtöki szabadedzésekkel megkezdődik a monte-carlói versenyhétvége, az első nap esővel fogadhatja a Forma-1-eseket.

Szokás szerint csütörtökön, azaz holnap kezdődik a Monacói Nagydíj hétvégéje. A monte-carlói utcai pálya amúgy is az idény egyik legnagyobb kihívása, az idei, csúszkálós autók tovább nehezítik a dolgokat, és úgy tűnik, erre még az időjárás is rátesz majd egy lapáttal.


Az előrejelzések csütörtökre 22 fokos csúcshőmérsékletet, de felhőket, a délutáni órákra pedig záporokat valószínűsítenek. A pénteki pihenőnap után szombaton már – legalábbis a jelen állás szerint – száraz és napos idő lesz az utolsó edzésre és a kvalifikációra, és bár borultabb, de szintén száraz és 20 Celsius fok körüli körülmények várhatók vasárnapra, a nagydíj idejére.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a sajátos utcai pályán csak egy DRS-zónát jelöl ki, az a célegyenesre, vagy inkább célkiflire esik. Az egymásodperc alatti követési távolságot a 16-os és 17-es kanyar között mérik, a hátsó szárny pedig a célegyenes ráfordító, az Anthony Noghes kanyar kijáratától nyitható.
Az FIA pilótastewardnak az elmúlt években már számos alkalommal szerepet vállaló angolt, az 59 éves Derek Warwickot jelölte. Az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilóta manapság a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke.
A Pirelli szokásához híven Monacóba a két legpuhább, legjobban tapadó keverékét, a lágyat (sárga) és a szuperlágyat (piros) szállítja. A szuperlágyat idén első ízben vetik be versenyhétvégén.


A 3340 méteres utcai pályán vasárnap, ha minden jól megy, 78 kört tesznek meg a pilóták, ez összesen 260,5 km-es táv lesz majd. A 19 kanyaros helyszínen a fogyasztás és a fékek terhelése is alacsony, a körön pedig mindössze 30 másodpercig haladnak padlógázon az autók. A bokszkiállás nagyjából 25 másodpercet vesz igénybe, a csapatok igyekeznek majd egy, legfeljebb két kerékcserével teljesíteni a futamot. Ezek időzítése kulcsfontosságú lesz, elengedhetetlen a rugalmas stratégia, ugyanis bármikor történhet baleset, a biztonsági autó pályára lépésének esélye 80 százalék.
A szombati időmérő és a vasárnapi futam is a hagyományos időben, délután 14 órakor kezdődik. 
F1: Esővel indul a monacói hétvége 1

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.