F1: Esővel indul a monacói hétvége

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 16.45

A csütörtöki szabadedzésekkel megkezdődik a monte-carlói versenyhétvége, az első nap esővel fogadhatja a Forma-1-eseket.

Szokás szerint csütörtökön, azaz holnap kezdődik a Monacói Nagydíj hétvégéje. A monte-carlói utcai pálya amúgy is az idény egyik legnagyobb kihívása, az idei, csúszkálós autók tovább nehezítik a dolgokat, és úgy tűnik, erre még az időjárás is rátesz majd egy lapáttal.


Az előrejelzések csütörtökre 22 fokos csúcshőmérsékletet, de felhőket, a délutáni órákra pedig záporokat valószínűsítenek. A pénteki pihenőnap után szombaton már – legalábbis a jelen állás szerint – száraz és napos idő lesz az utolsó edzésre és a kvalifikációra, és bár borultabb, de szintén száraz és 20 Celsius fok körüli körülmények várhatók vasárnapra, a nagydíj idejére.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a sajátos utcai pályán csak egy DRS-zónát jelöl ki, az a célegyenesre, vagy inkább célkiflire esik. Az egymásodperc alatti követési távolságot a 16-os és 17-es kanyar között mérik, a hátsó szárny pedig a célegyenes ráfordító, az Anthony Noghes kanyar kijáratától nyitható.
Az FIA pilótastewardnak az elmúlt években már számos alkalommal szerepet vállaló angolt, az 59 éves Derek Warwickot jelölte. Az egykori Toleman-, Renault-, Arrows- és Lotus-pilóta manapság a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) elnöke.
A Pirelli szokásához híven Monacóba a két legpuhább, legjobban tapadó keverékét, a lágyat (sárga) és a szuperlágyat (piros) szállítja. A szuperlágyat idén első ízben vetik be versenyhétvégén.


A 3340 méteres utcai pályán vasárnap, ha minden jól megy, 78 kört tesznek meg a pilóták, ez összesen 260,5 km-es táv lesz majd. A 19 kanyaros helyszínen a fogyasztás és a fékek terhelése is alacsony, a körön pedig mindössze 30 másodpercig haladnak padlógázon az autók. A bokszkiállás nagyjából 25 másodpercet vesz igénybe, a csapatok igyekeznek majd egy, legfeljebb két kerékcserével teljesíteni a futamot. Ezek időzítése kulcsfontosságú lesz, elengedhetetlen a rugalmas stratégia, ugyanis bármikor történhet baleset, a biztonsági autó pályára lépésének esélye 80 százalék.
A szombati időmérő és a vasárnapi futam is a hagyományos időben, délután 14 órakor kezdődik. 
F1: Esővel indul a monacói hétvége 1

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.