F1: Monaco most tényleg kicsinál mindenkit

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.20. 15.30

A Forma-1-es pilóták arra számítanak, hogy az új autók nagyobb nyomatéka miatt a szokásosnál is nehezebb lesz a pályán maradni a rendkívül szűk monacói pályán.

A Forma-1-es pilóták arra számítanak, hogy az új autók nagyobb nyomatéka miatt a szokásosnál is nehezebb lesz a pályán maradni a rendkívül szűk monacói pályán. Túl azon, hogy a turbómotoroknak nagyobb a nyomatékuk, az új aerodinamikai szabályok miatt a hátsó leszorítóerő is csökkent, de míg egy széles pályán maximum időveszteséget jelent a megmozduló hátsó, Monacóban rögtön baleset lehet belőle.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A bajnokságot vezető Lewis Hamilton is érzi, a szokásosnál is jobban kell most figyelni Monacóban. “Általában úgy megyek oda, ahogy mindenhova: óvatosan kell vezetnem, de lehetőleg a pálya minden négyzetcentiméterét kihasználva” – mondta Hamilton. “Monaco tavaly nem volt nehéz, mintha az aszfalthoz ragasztották volna az autók hátulját, nem voltak túlkormányzottsági problémáink. Idén viszont küzdelmes lesz mindenkinek a verseny.”

A tavalyi győztes Nico Rosberg egyetért csapattársával. “Valóban, az idén valamivel nagyobb kihívás lesz Monaco, mert kisebb a tapadás” – fogalmazott Rosberg. “Még izgalmasabb lesz, mint szokott, de jól van ez így.”

“Persze, vigyáznunk kell a falakkal, egy kis hiba, és bárki úgy járhat, mint Valtteri Melbourne-ben” – vélekedett Daniel Ricciardo. “Mivel itt több a korlát, nagyobb a sansz egy medvepuszira, de végül is ezért kapjuk a nagy lóvét, nem igaz? Szóval rendben lesz ez.”

Jenson Button szerint nehéz lesz a feladat, de a mezőny azért megbirkózik vele. “Kicsit nehezebb lesz, mint szokott, de a szezon előtt is azt vártuk, hogy horrorisztikus lesz vezetni az új autókat a kanyarkijáratokban. Ehhez képest kiderült, hogy nem olyan rossz a helyzet, Monaco persze így sem lesz könnyű, de azért meg tudjuk oldani ezt a helyzetet” – nyilatkozta a McLaren pilótája.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.