F1: Jövőre visszatér a Francia Nagydíj?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.20. 12.30

A Forma-1-es versenynaptárból hat éve hiányzó Magny-Cours a 2015-ös visszatérésen dolgozik.

A Forma-1-ben 2008-ban rendeztek utoljára Francia Nagydíjat, a verseny azután pénzügyi nehézségek miatt kimaradt. Az elmúlt években előbb Párizs mellett akartak új versenyhelyszínt létrehozni, majd a dél-franciaországi Paul Ricard pálya jutott közel a beszálláshoz, de úgy tűnik, végül mégis a legutóbbi helyszín, Magny-Cours térhet vissza.
A pálya főnöke, Serge Saulnier a francia Infosportnak így nyilatkozott hétfőn: “Ha  következő pár hétben néhányan megerősítik a szándékaikat, akkor igen közel kerülünk a visszatéréshez.”


“Egyelőre még tárgyalunk az FOM-mel (Bernie Ecclestone-nal). 2015-re pályázunk, de még semmi sem végleges” – mondta Saulnier, hozzátéve, hogy a környékbeli régióktól is szeretnének pénzügyi hozzájárulást a verseny rendezési díjához.
“Én reménykedem. Több mint három éve dolgozunk már ezen, lassan, de biztosan haladtunk, és úgy érzem, eljött az ideje, hogy megköthessük a szerződést. Bízom benne, hogy még a nyár előtt megtörténhet!”
Míg idén az Osztrák Nagydíj került vissza a naptárba, és ha minden jól megy, októberben érkezik az Orosz Nagydíj, addig 2015-re a Mexikói Nagydíj újjáélesztése és Azerbajdzsán Forma-1-es beszállása a terv, de Franciaország mellett Argentína is szeretne újra F1-es nagydíjat rendezni. 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.