F1: A Force India még nem állt össze

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.20. 13.35

A Force India főnöke szerint a Barcelonára vitt újításokat még nem sikerült teljesen kiaknázni, és talán Monacóban sem lesznek még csúcsformában.

A Force India egyértelműen a 2014-es idény egyik meglepetése lett, a silverstone-i alakulat rendszeres erős pontszerzőként és dobogós helyezést is elérve szerepelt a tengerentúli futamokon. A minden csapatnál új fejlesztési lépcsőt jelentő Spanyol Nagydíjon csak a 9-10. helyet hozták, de a tulajdonos-főnök Vijay Mallya nem aggódik túlságosan.
“A Forma-1-ben folyamatosan változnak a dolgok, főleg egy új szabályrendszer első évében. Láttuk, hogy az ellenfeleink erősebbek lettek, de mi is keményen dolgozzuk, hogy előnyben maradjunk” – mondta. 


“Barcelona nem volt rossz hétvége. Talán más stratégiával még nyerhetett volna egy pozíciót Sergio (Perez), de összességében így is elégedettek voltunk a tisztességes eredménnyel. Barcelona sosem volt a legjobb pályánk, szóval jó volt látni, hogy így is mindkét autóval pontot szereztünk. Vittünk oda fejlesztéseket, dolgoztunk az optimalizálásukon, de vár még ránk munka a következő pár futamon, mielőtt teljesen kiaknázhatjuk őket.”
A két Force India-pilóta, Perez és Nico Hülkenberg Barcelonában, és előtte Bahreinben is egymással csatázott. Mallya szerint ezzel nincs gond: “Mindketten gyorsak, éhesek a sikerre. A hangulat jó, tisztelik egymást. Ha tudják hozni a pontokat, akkor ez csak jót tesz a motivációjuknak.”
A főnök emlékeztet, hogy a hétvégén következő Monacói nagydíjon persze nem csak egymást kell majd tisztelettel kezelni…
“Monaco az idény egyik kiemelt versenye, remélhetőleg jól tudunk majd szerepelni! Azon a pályán semmit sem lehet biztosra venni, a tempó mellett az is fontos, hogy tiszteljük a korlátokat. Érdekes lesz látni, hogy mennek az új autók, hiszen ezen a pályán nincs pardon, a versenyzőknek csúcsformában kell lenniük.”
A Force India öt forduló után 57 pontjával 4. a konstruktőri bajnokságban, 11 egységgel a Williams előtt, 9 pont hátrányban a Ferrari mögött.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.