Monaco, az autószelídítők pályája

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 11.35

A négyszeres monacói győztes Alain Prost szerint a hercegség pályáját egyszerre kell érezni és ismerni a sikerhez, az ottani diadal pedig minden másnál többet ér.

A négyszeres világbajnok Alain Prost Forma-1-es pályafutása során a Monacói Nagydíjon is négyszer tudott győzni, amivel a negyedik az örökranglistán Ayrton Senna (6 győzelem), a sokáig Mr. Monacóként emlegetett Graham Hill (5) és Michael Schumacher (szintén 5) mögött.


A francia legenda a hétvégén következő verseny előtt így írta le a monte-carlói nagydíjat.
“Bizonyos tekintetben érdemes kockáztatni, de emellett nagyon precíznek is kell lenni” – mondta a CNN The Circuit műsorának. “A legfőbb tulajdonság a körről körre való összpontosítás képessége ezen a pályán, ugyanis nagyon komplex. És ezért is van az, hogy időről időre vannak sokszoros győztesek. A megfelelő tapasztalat birtokában sikeresebben lehet teljesíteni ezt a kihívást.”
Prost egykori ellenfele, a háromszoros bajnok, de Monacóban győzni nem tudó Nelson Piquet mára szállóigévé vált módon úgy írta le a versenyt, mintha a nappaliban kellene helikopterrel repülni. A francia nagyjából egyetért, valamit el kell csípni a szűk utcákon.

1990, Senna vezet, Prost mögötte a Ferrariban

1990, Senna vezet, Prost mögötte a Ferrariban


“Egy kicsit talán másképp jellemezném: minden évben, amikor az új F1-essel megérkezünk, beszállunk, és elérjük a Casino kanyart, minden évben, mindig ugyanaz az érzés jön: hogy is fogom bevenni ezt a kanyart, túl gyors, túl erős az autó ehhez. Aztán lassan ráérzünk az ízére, de eleinte tényleg olyan, mintha egy repülővel kellene leszállni. Lassan aztán megszelídítjük az autót, ennél nagyszerűbb érzés pedig tényleg nincs. Nekem csak egyszer, 1986-ban volt meg ez a 100 százalékos érzés. Akkor az első naptól kezdve úgy éreztem, hogy minden az irányításom alatt van, tényleg, szó szerint egy vagyok az autóval. Ha sikerül elérni ezt, akkor Monaco álomszerű.”

1984, Prost első monacói győzelme

1984, Prost első monacói győzelme


A sajátos kihívás, az exkluzivitás és a hosszú-hosszú évtizedekre visszanyúló hagyomány miatt a Monacói Nagydíj a Le Mans-i 24 órás verseny és az amerikai Indy 500 mellett az autóversenyzés legnagyobb presztízsű futamának számít, amit a négyszeres győztes, legendának számító Prost is megtapasztalt, méghozzá negatív értelemben.
“Sokszor hallom, hogy azt mondják, ó, Alain világbajnok, de Monacóban csak négyszer nyert, Ayrton viszont hatszor. Én hatszor győztem a Francia Nagydíjon, de az senkit sem izgat, a monacói győzelem sokkal értékesebb.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.