Melyik nő ér előbb az F1-be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 14.40

Jelenleg két női pilóta is rendelkezik halvány eséllyel arra, hogy a közeljövőben Forma-1-es versenyzői állást kapjon. Susie Wolff vagy Simona de Silvestro lesz a befutó?

Jelenleg két női pilóta is rendelkezik halvány eséllyel arra, hogy a közeljövőben Forma-1-es versenyzői állást kapjon. A Williamsnél Susie Wolff immár harmadik évét tölti, a múlt héten a barcelonai teszten is vezetett, hamarosan pedig – 22 év szünet után első nőként – versenyhétvégén is pályára lép majd, amikor a Brit és a Német Nagydíjon az első edzésen autót kap. 
A 31 éves Wolffnál talán még esélyesebb a Sauberhez idén igazolt, 25 évével fiatalabb, Indycar-múltjával pedig eredményesebb Simona de Silvestro, aki pár hete privát teszten vezetett, és vezet is majd még jó néhányszor az év során. Ki lesz a befutó?


“Szerintem Simona nagyszerű munkát végez, és úgy gondolom, hogy nagyon jó, hogy esélyt kapott a Saubernél, de részemről ez nem egy verseny azt illetően, hogy melyik nő jut elsőként a rajtrácsra. Fantasztikus lesz, akármelyik női versenyző is érje el a Forma-1-et, és nagy dolog lesz a többi próbálkozó számára is” – mondta Wolff.
“Én örülök, hogy itt lehetek a Williamsnél, örülök a tesztlehetőségnek, a soron következő két szabadedzés pedig egyértelműen kijelöli a céljaimat. Én most magamra koncentrálok, nem nem másokkal foglalkozom. Autóversenyzőként igyekszem a legjobb lenni, de tény, hogy az ezen a szinten versenyző srácok nagyon-nagyon jók.” 
“Én úgy gondolom, hogy megállhatom a helyemet a legjobbakkal szemben, hiszen mindannyian igyekszünk legyőzni a többieket, de egyetlen tesztnapom volt csak, szóval arra kell koncentrálnom, hogy én magam hol javulhatok még, és hogy még jobban szerepelhessek majd a szabadedzéseken.” 


Ami a 2015-ös versenyzői állást illeti, Wolff még óvatosabb volt, de általánosságban biztos benne, hogy hamarosan egy nő is ott lesz a Forma-1-es mezőnyben.
“Korai lenne még erről beszélni” – mondta a saját esélyeiről. “De az a véleményem, hogy előbb-utóbb lesz nő az F1-ben. A sportág ma kevésbé megterhelő fizikailag – persze így sem könnyű bekerülni, akár férfi, akár nő az ember. Nagyon kevés a szabad hely, de tényleg az az érzésem, hogy be fog következni.”
Silvestro is épp most adott interjút a brit Telegraph-nak, amelyben arról beszélt, hogy ő nem szeretné, ha a neme lenne a fő téma.


“A divatfotózás és a magazinos szereplések nem érdekelnek. Az F1-be nagyon nehéz bejutni, én azon vagyok, hogy bizonyítsam, a férfiak világának számító Forma-1-ben nőként is lehet valaki versenyképes. Azt hiszem, eddig sikerült kivívnom valamilyen tiszteletet – amikor felkerül a sisak, nem számít más. Nem gondolom, hogy csak azért kapom ezt a lehetőséget, mert nő vagyok. Soha nem is akartam, hogy így tekintsenek rám, én elsősorban versenyző vagyok.”
A svájci pilótanő elismeri, hogy az F1-es kaland komoly kockázat, és hogy nagyon rosszul is elsülhet számára és a többi női pilóta számára is.


“Igen, kockázatot vállalok ezzel, ha nem vagyok versenyképes, azzal akár a többi F1-be igyekvő nő előtt is bezárulhat a lehetőség újabb 25 évre. A kulcs a köridő, akár férfi, akár nő az illető, ez alapján ítélnek meg. Sok áldozatot is kell hozni, manapság a sport mindent vagy semmit. Főleg az autóversenyzés, itt tényleg csak egy esélyt kap az ember.”  
“Azt hiszem, nagyon csalódott lennék, ha nem sikerülne bekerülnöm a Forma-1-be. De egyelőre hosszú út áll még előttem. Mindenki az F1-be szeretne eljutni. De ha versenyképes vagyok és jól végzem a dolgomat, akkor valóra válhat.”

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.