Melyik nő ér előbb az F1-be?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 14.40

Jelenleg két női pilóta is rendelkezik halvány eséllyel arra, hogy a közeljövőben Forma-1-es versenyzői állást kapjon. Susie Wolff vagy Simona de Silvestro lesz a befutó?

Jelenleg két női pilóta is rendelkezik halvány eséllyel arra, hogy a közeljövőben Forma-1-es versenyzői állást kapjon. A Williamsnél Susie Wolff immár harmadik évét tölti, a múlt héten a barcelonai teszten is vezetett, hamarosan pedig – 22 év szünet után első nőként – versenyhétvégén is pályára lép majd, amikor a Brit és a Német Nagydíjon az első edzésen autót kap. 
A 31 éves Wolffnál talán még esélyesebb a Sauberhez idén igazolt, 25 évével fiatalabb, Indycar-múltjával pedig eredményesebb Simona de Silvestro, aki pár hete privát teszten vezetett, és vezet is majd még jó néhányszor az év során. Ki lesz a befutó?


“Szerintem Simona nagyszerű munkát végez, és úgy gondolom, hogy nagyon jó, hogy esélyt kapott a Saubernél, de részemről ez nem egy verseny azt illetően, hogy melyik nő jut elsőként a rajtrácsra. Fantasztikus lesz, akármelyik női versenyző is érje el a Forma-1-et, és nagy dolog lesz a többi próbálkozó számára is” – mondta Wolff.
“Én örülök, hogy itt lehetek a Williamsnél, örülök a tesztlehetőségnek, a soron következő két szabadedzés pedig egyértelműen kijelöli a céljaimat. Én most magamra koncentrálok, nem nem másokkal foglalkozom. Autóversenyzőként igyekszem a legjobb lenni, de tény, hogy az ezen a szinten versenyző srácok nagyon-nagyon jók.” 
“Én úgy gondolom, hogy megállhatom a helyemet a legjobbakkal szemben, hiszen mindannyian igyekszünk legyőzni a többieket, de egyetlen tesztnapom volt csak, szóval arra kell koncentrálnom, hogy én magam hol javulhatok még, és hogy még jobban szerepelhessek majd a szabadedzéseken.” 


Ami a 2015-ös versenyzői állást illeti, Wolff még óvatosabb volt, de általánosságban biztos benne, hogy hamarosan egy nő is ott lesz a Forma-1-es mezőnyben.
“Korai lenne még erről beszélni” – mondta a saját esélyeiről. “De az a véleményem, hogy előbb-utóbb lesz nő az F1-ben. A sportág ma kevésbé megterhelő fizikailag – persze így sem könnyű bekerülni, akár férfi, akár nő az ember. Nagyon kevés a szabad hely, de tényleg az az érzésem, hogy be fog következni.”
Silvestro is épp most adott interjút a brit Telegraph-nak, amelyben arról beszélt, hogy ő nem szeretné, ha a neme lenne a fő téma.


“A divatfotózás és a magazinos szereplések nem érdekelnek. Az F1-be nagyon nehéz bejutni, én azon vagyok, hogy bizonyítsam, a férfiak világának számító Forma-1-ben nőként is lehet valaki versenyképes. Azt hiszem, eddig sikerült kivívnom valamilyen tiszteletet – amikor felkerül a sisak, nem számít más. Nem gondolom, hogy csak azért kapom ezt a lehetőséget, mert nő vagyok. Soha nem is akartam, hogy így tekintsenek rám, én elsősorban versenyző vagyok.”
A svájci pilótanő elismeri, hogy az F1-es kaland komoly kockázat, és hogy nagyon rosszul is elsülhet számára és a többi női pilóta számára is.


“Igen, kockázatot vállalok ezzel, ha nem vagyok versenyképes, azzal akár a többi F1-be igyekvő nő előtt is bezárulhat a lehetőség újabb 25 évre. A kulcs a köridő, akár férfi, akár nő az illető, ez alapján ítélnek meg. Sok áldozatot is kell hozni, manapság a sport mindent vagy semmit. Főleg az autóversenyzés, itt tényleg csak egy esélyt kap az ember.”  
“Azt hiszem, nagyon csalódott lennék, ha nem sikerülne bekerülnöm a Forma-1-be. De egyelőre hosszú út áll még előttem. Mindenki az F1-be szeretne eljutni. De ha versenyképes vagyok és jól végzem a dolgomat, akkor valóra válhat.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.