F1: Roncsderbi lesz Monaco?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 13.30

A versenyzők szerint a 2014-es Forma-1-es autókat sokkal nehezebb lesz vezetni a monacói pályán, jöhetnek a balesetek.

A Forma-1-ben 2014-re bevezetett 1,6 literes V6-os, hibrid turbómotorok jóval nagyobb nyomatékkal rendelkeznek, mint a korábbi erőforrások, ugyanakkor csökkent az autók leszorítóereje, ez pedig együttesen a kerekek jóval gyakoribb kipörgéséhez és a gumik erősebb kopásához vezet.
A williamses Felipe Massa szerint a hétvégén következő Monacói Nagydíjon a csúszkáló autókkal komoly törés-zúzás jöhet.


“Azt hiszem, Monaco nagyon-nagyon nehéz verseny lesz. Sokkal többet csúszkál idén az autó. A nyomaték kétszerese a tavalyinak, a hátsó tapadás viszont nagyon alacsony, szóval Monacóban igen könnyű lesz falnak menni. Szerintem ez lesz az idény legnehezebb versenye” – idézte az Autosport a brazil veteránt.
A Force Indiás-s Sergio Perez is egyetért, hogy roncsderbi várható, főleg, amikor elkezdenek kopni a gumik: 
“Érdekes verseny lesz, bőven látunk majd a korlátnak menő pilótákat. A mostani autókat nem könnyű vezetni. Ha beindul a gumikopás, nagyon nehéz bármit is tenni.”
A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley nem ilyen borúlátó, szerinte nem lesz nagy különbség a korábbi évekhez képest.
“Monte-Carlo az Monte-Carlo, mindenkor. Szerintem nem lesz nagy különbség. Monacóban mindig is a hátsó gumik hosszanti kopása volt a fő kihívás, amióta csak az F1-ben vagyok, mindig is megette a pálya a hátsókat a versenyen.” 
“Mivel nehéz előzni, még egy kicsit nagyobb kopás is belefér, persze az jár majd a legjobban, aki a legtovább képes lesz életben tartani a hátsó abroncsokat. Az autók mások, de hogy más lesz-e a monacói élmény is? Másképp mennek majd a dolgok? Nem.”

Kommentek

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.