F1: Roncsderbi lesz Monaco?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.19. 13.30

A versenyzők szerint a 2014-es Forma-1-es autókat sokkal nehezebb lesz vezetni a monacói pályán, jöhetnek a balesetek.

A Forma-1-ben 2014-re bevezetett 1,6 literes V6-os, hibrid turbómotorok jóval nagyobb nyomatékkal rendelkeznek, mint a korábbi erőforrások, ugyanakkor csökkent az autók leszorítóereje, ez pedig együttesen a kerekek jóval gyakoribb kipörgéséhez és a gumik erősebb kopásához vezet.
A williamses Felipe Massa szerint a hétvégén következő Monacói Nagydíjon a csúszkáló autókkal komoly törés-zúzás jöhet.


“Azt hiszem, Monaco nagyon-nagyon nehéz verseny lesz. Sokkal többet csúszkál idén az autó. A nyomaték kétszerese a tavalyinak, a hátsó tapadás viszont nagyon alacsony, szóval Monacóban igen könnyű lesz falnak menni. Szerintem ez lesz az idény legnehezebb versenye” – idézte az Autosport a brazil veteránt.
A Force Indiás-s Sergio Perez is egyetért, hogy roncsderbi várható, főleg, amikor elkezdenek kopni a gumik: 
“Érdekes verseny lesz, bőven látunk majd a korlátnak menő pilótákat. A mostani autókat nem könnyű vezetni. Ha beindul a gumikopás, nagyon nehéz bármit is tenni.”
A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley nem ilyen borúlátó, szerinte nem lesz nagy különbség a korábbi évekhez képest.
“Monte-Carlo az Monte-Carlo, mindenkor. Szerintem nem lesz nagy különbség. Monacóban mindig is a hátsó gumik hosszanti kopása volt a fő kihívás, amióta csak az F1-ben vagyok, mindig is megette a pálya a hátsókat a versenyen.” 
“Mivel nehéz előzni, még egy kicsit nagyobb kopás is belefér, persze az jár majd a legjobban, aki a legtovább képes lesz életben tartani a hátsó abroncsokat. Az autók mások, de hogy más lesz-e a monacói élmény is? Másképp mennek majd a dolgok? Nem.”

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.