F1: Semmit sem számít a Mercedes monacói múltja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 14.40

A Mercedes már 2012-ben és tavaly is jól szerepelt a Monacói Nagydíjon, de a csapatfőnök Toto Wolff szerint ez semmit sem jelent az idei kilátások tekintetében.

Az idén taroló Mercedes gyári csapata 2010 és ’12 között nagy ritkán villantott csak valami jó eredményt, és még tavaly is csak néhány győzelem jött össze. 
Az egyik kedvenc helyszín Monaco volt számukra, hiszen ott 2012-ben Michael Schumacher megszerezte a pole-t, mielőtt hátrasorolták volna, Nico Rosberg pedig a 2. lett, tavaly pedig már győzni is tudott a hercegségben. A csapat társfőnöke, Toto Wolff szerint ez azonban semmit sem jelent az idei kilátásokat tekintve:


“Korábban azért voltunk mi a leggyorsabbak Monacóban, mert máshol nem voltunk gyorsak. Az olyan alacsony tapadású pályán, mint Monaco, sikerült életben tartanunk a gumikat, idén viszont már nincs ilyen gondunk. Emellett Monte-Carlóban a motorerő sem számít igazán. Azt mondják, Monaco különleges, és szerintem ez azt jelenti, hogy egy egyértelmű előnyben lévő csapat esetén is egész más lehet a kép az utcai pályán” – hessegette el az amúgy kézenfekvőnek tűnő győzelmi esélyeket.
Feltéve, hogy Monacóban is az élen lesznek az autóik, Wolff szerint nyugisabb lehet a verseny, mint a házi csatákról szóló Bahreinben és Barcelonában: “Nyilván mindent megtárgyalunk majd újra, mint minden hétvége előtt. Monacóban jóval nehezebb előzni, szóval ezerszer inkább az, mint Bahrein, ahol kanyarokon keresztül lehet csatázni, míg mi idegeskedhetünk.”
A Mercedes-főnök ugyan reméli, hogy folytatják az eddig ötből öt győzelmet hozó, 100 százalékos sorozatot, de abban egyelőre nem hisz, hogy minden egyes versenyt megnyerhetnek idén. 


“Persze, megnyerjük mindet, aztán nyugdíjba is mehetünk!” – viccelt. “Még csak öt futam volt. Persze ha megnézzük, valóban felmerül, hogy megtörténhet-e, amire eddig még nem volt példa, de még 14 futam van hátra.”
“Eddig nem voltak nehéz körülmények a versenyeken, sosem jött rosszkor a biztonsági autó, vagy szakad le az ég a legrosszabbkor. Eddig nem ütköztek a pilótáink, amire állítólag szintén sor kerül majd – bár bízzunk benne, hogy mégsem. De mindenképp nagyon korai még az összes verseny megnyeréséről beszélni, kész őrültség lenne.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.