F1: Semmit sem számít a Mercedes monacói múltja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 14.40

A Mercedes már 2012-ben és tavaly is jól szerepelt a Monacói Nagydíjon, de a csapatfőnök Toto Wolff szerint ez semmit sem jelent az idei kilátások tekintetében.

Az idén taroló Mercedes gyári csapata 2010 és ’12 között nagy ritkán villantott csak valami jó eredményt, és még tavaly is csak néhány győzelem jött össze. 
Az egyik kedvenc helyszín Monaco volt számukra, hiszen ott 2012-ben Michael Schumacher megszerezte a pole-t, mielőtt hátrasorolták volna, Nico Rosberg pedig a 2. lett, tavaly pedig már győzni is tudott a hercegségben. A csapat társfőnöke, Toto Wolff szerint ez azonban semmit sem jelent az idei kilátásokat tekintve:


“Korábban azért voltunk mi a leggyorsabbak Monacóban, mert máshol nem voltunk gyorsak. Az olyan alacsony tapadású pályán, mint Monaco, sikerült életben tartanunk a gumikat, idén viszont már nincs ilyen gondunk. Emellett Monte-Carlóban a motorerő sem számít igazán. Azt mondják, Monaco különleges, és szerintem ez azt jelenti, hogy egy egyértelmű előnyben lévő csapat esetén is egész más lehet a kép az utcai pályán” – hessegette el az amúgy kézenfekvőnek tűnő győzelmi esélyeket.
Feltéve, hogy Monacóban is az élen lesznek az autóik, Wolff szerint nyugisabb lehet a verseny, mint a házi csatákról szóló Bahreinben és Barcelonában: “Nyilván mindent megtárgyalunk majd újra, mint minden hétvége előtt. Monacóban jóval nehezebb előzni, szóval ezerszer inkább az, mint Bahrein, ahol kanyarokon keresztül lehet csatázni, míg mi idegeskedhetünk.”
A Mercedes-főnök ugyan reméli, hogy folytatják az eddig ötből öt győzelmet hozó, 100 százalékos sorozatot, de abban egyelőre nem hisz, hogy minden egyes versenyt megnyerhetnek idén. 


“Persze, megnyerjük mindet, aztán nyugdíjba is mehetünk!” – viccelt. “Még csak öt futam volt. Persze ha megnézzük, valóban felmerül, hogy megtörténhet-e, amire eddig még nem volt példa, de még 14 futam van hátra.”
“Eddig nem voltak nehéz körülmények a versenyeken, sosem jött rosszkor a biztonsági autó, vagy szakad le az ég a legrosszabbkor. Eddig nem ütköztek a pilótáink, amire állítólag szintén sor kerül majd – bár bízzunk benne, hogy mégsem. De mindenképp nagyon korai még az összes verseny megnyeréséről beszélni, kész őrültség lenne.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.