F1: Semmit sem számít a Mercedes monacói múltja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 14.40

A Mercedes már 2012-ben és tavaly is jól szerepelt a Monacói Nagydíjon, de a csapatfőnök Toto Wolff szerint ez semmit sem jelent az idei kilátások tekintetében.

Az idén taroló Mercedes gyári csapata 2010 és ’12 között nagy ritkán villantott csak valami jó eredményt, és még tavaly is csak néhány győzelem jött össze. 
Az egyik kedvenc helyszín Monaco volt számukra, hiszen ott 2012-ben Michael Schumacher megszerezte a pole-t, mielőtt hátrasorolták volna, Nico Rosberg pedig a 2. lett, tavaly pedig már győzni is tudott a hercegségben. A csapat társfőnöke, Toto Wolff szerint ez azonban semmit sem jelent az idei kilátásokat tekintve:


“Korábban azért voltunk mi a leggyorsabbak Monacóban, mert máshol nem voltunk gyorsak. Az olyan alacsony tapadású pályán, mint Monaco, sikerült életben tartanunk a gumikat, idén viszont már nincs ilyen gondunk. Emellett Monte-Carlóban a motorerő sem számít igazán. Azt mondják, Monaco különleges, és szerintem ez azt jelenti, hogy egy egyértelmű előnyben lévő csapat esetén is egész más lehet a kép az utcai pályán” – hessegette el az amúgy kézenfekvőnek tűnő győzelmi esélyeket.
Feltéve, hogy Monacóban is az élen lesznek az autóik, Wolff szerint nyugisabb lehet a verseny, mint a házi csatákról szóló Bahreinben és Barcelonában: “Nyilván mindent megtárgyalunk majd újra, mint minden hétvége előtt. Monacóban jóval nehezebb előzni, szóval ezerszer inkább az, mint Bahrein, ahol kanyarokon keresztül lehet csatázni, míg mi idegeskedhetünk.”
A Mercedes-főnök ugyan reméli, hogy folytatják az eddig ötből öt győzelmet hozó, 100 százalékos sorozatot, de abban egyelőre nem hisz, hogy minden egyes versenyt megnyerhetnek idén. 


“Persze, megnyerjük mindet, aztán nyugdíjba is mehetünk!” – viccelt. “Még csak öt futam volt. Persze ha megnézzük, valóban felmerül, hogy megtörténhet-e, amire eddig még nem volt példa, de még 14 futam van hátra.”
“Eddig nem voltak nehéz körülmények a versenyeken, sosem jött rosszkor a biztonsági autó, vagy szakad le az ég a legrosszabbkor. Eddig nem ütköztek a pilótáink, amire állítólag szintén sor kerül majd – bár bízzunk benne, hogy mégsem. De mindenképp nagyon korai még az összes verseny megnyeréséről beszélni, kész őrültség lenne.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.