F1: Miért nem számítanak a kicsik?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 12.30

Bernie Ecclestone szerint a kiscsapatok azért nem szólhatnak bele a Forma-1 szabályaiba, mert nem vállaltak hosszú távú elkötelezettséget.

A Forma-1-ben komoly feszültségeket kelt az, hogy a sportág szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hat-hat szavazata mellett csak hat csapat (a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams) rendelkezik képviselettel, a kicsik nem.
A fentiek miatt a pénzügyileg küszködő kis- és középcsapatok épp ezért nem tudják elérni az amúgy eredetileg 2015-re tervezett költségplafon bevezetését, a nagyok egyszerűen a műszaki szabályok alakítgatásával spórolnának. Míg Todt szerint ez hülyeség, az F1 kereskedelmi jogait igazgató Ecclestone úgy véli, még erre sem lenne szükség, mindenki csak addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér.


“A csapatok maguktól is visszafoghatják a kiadásaikat, szóval miért nem költenek kevesebbet? Szerintem nem kell semmiféle költségplafon. Akiknek nem érdeke, azok amúgy is kijátszanák valahogy. De komolyan, mi értelme lenne a költségplafonnak? A költségek csökkentése. Erre mi történik? Bevezetünk egy új motort, ami négyszer annyiba kerül, mint a régi, és óriási kiadásokkal jár a gyártók számára” – magyarázta az Independentnek nyilatkozva.
Az F1 ura azt is megindokolta, hogy a “kicsik” – a Force India, a Sauber, a Toro Rosso, a Marussia és a Caterham – miért nem rendelkeznek szavazati joggal. 
“Négy csapat nincs jelent a Stratégiai Munkacsoportban” – utalt arra, hogy a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso nem rendelkezik önálló véleménnyel. “És hogy miért nincsenek? Nos, azért, mert akik bent vannak, azok mind kötelezettséget vállaltak arra, hogy 2020-ig a Forma-1-ben versenyeznek, és komoly garanciákat vállaltak arra az esetre, ha mégis kiszállnának.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.