F1: Miért nem számítanak a kicsik?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 12.30

Bernie Ecclestone szerint a kiscsapatok azért nem szólhatnak bele a Forma-1 szabályaiba, mert nem vállaltak hosszú távú elkötelezettséget.

A Forma-1-ben komoly feszültségeket kelt az, hogy a sportág szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hat-hat szavazata mellett csak hat csapat (a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams) rendelkezik képviselettel, a kicsik nem.
A fentiek miatt a pénzügyileg küszködő kis- és középcsapatok épp ezért nem tudják elérni az amúgy eredetileg 2015-re tervezett költségplafon bevezetését, a nagyok egyszerűen a műszaki szabályok alakítgatásával spórolnának. Míg Todt szerint ez hülyeség, az F1 kereskedelmi jogait igazgató Ecclestone úgy véli, még erre sem lenne szükség, mindenki csak addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér.


“A csapatok maguktól is visszafoghatják a kiadásaikat, szóval miért nem költenek kevesebbet? Szerintem nem kell semmiféle költségplafon. Akiknek nem érdeke, azok amúgy is kijátszanák valahogy. De komolyan, mi értelme lenne a költségplafonnak? A költségek csökkentése. Erre mi történik? Bevezetünk egy új motort, ami négyszer annyiba kerül, mint a régi, és óriási kiadásokkal jár a gyártók számára” – magyarázta az Independentnek nyilatkozva.
Az F1 ura azt is megindokolta, hogy a “kicsik” – a Force India, a Sauber, a Toro Rosso, a Marussia és a Caterham – miért nem rendelkeznek szavazati joggal. 
“Négy csapat nincs jelent a Stratégiai Munkacsoportban” – utalt arra, hogy a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso nem rendelkezik önálló véleménnyel. “És hogy miért nincsenek? Nos, azért, mert akik bent vannak, azok mind kötelezettséget vállaltak arra, hogy 2020-ig a Forma-1-ben versenyeznek, és komoly garanciákat vállaltak arra az esetre, ha mégis kiszállnának.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.