F1: Miért nem számítanak a kicsik?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 12.30

Bernie Ecclestone szerint a kiscsapatok azért nem szólhatnak bele a Forma-1 szabályaiba, mert nem vállaltak hosszú távú elkötelezettséget.

A Forma-1-ben komoly feszültségeket kelt az, hogy a sportág szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hat-hat szavazata mellett csak hat csapat (a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams) rendelkezik képviselettel, a kicsik nem.
A fentiek miatt a pénzügyileg küszködő kis- és középcsapatok épp ezért nem tudják elérni az amúgy eredetileg 2015-re tervezett költségplafon bevezetését, a nagyok egyszerűen a műszaki szabályok alakítgatásával spórolnának. Míg Todt szerint ez hülyeség, az F1 kereskedelmi jogait igazgató Ecclestone úgy véli, még erre sem lenne szükség, mindenki csak addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér.


“A csapatok maguktól is visszafoghatják a kiadásaikat, szóval miért nem költenek kevesebbet? Szerintem nem kell semmiféle költségplafon. Akiknek nem érdeke, azok amúgy is kijátszanák valahogy. De komolyan, mi értelme lenne a költségplafonnak? A költségek csökkentése. Erre mi történik? Bevezetünk egy új motort, ami négyszer annyiba kerül, mint a régi, és óriási kiadásokkal jár a gyártók számára” – magyarázta az Independentnek nyilatkozva.
Az F1 ura azt is megindokolta, hogy a “kicsik” – a Force India, a Sauber, a Toro Rosso, a Marussia és a Caterham – miért nem rendelkeznek szavazati joggal. 
“Négy csapat nincs jelent a Stratégiai Munkacsoportban” – utalt arra, hogy a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso nem rendelkezik önálló véleménnyel. “És hogy miért nincsenek? Nos, azért, mert akik bent vannak, azok mind kötelezettséget vállaltak arra, hogy 2020-ig a Forma-1-ben versenyeznek, és komoly garanciákat vállaltak arra az esetre, ha mégis kiszállnának.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.