A Forma-1-ben komoly feszültségeket kelt az, hogy a sportág szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hat-hat szavazata mellett csak hat csapat (a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams) rendelkezik képviselettel, a kicsik nem.
A fentiek miatt a pénzügyileg küszködő kis- és középcsapatok épp ezért nem tudják elérni az amúgy eredetileg 2015-re tervezett költségplafon bevezetését, a nagyok egyszerűen a műszaki szabályok alakítgatásával spórolnának. Míg Todt szerint ez hülyeség, az F1 kereskedelmi jogait igazgató Ecclestone úgy véli, még erre sem lenne szükség, mindenki csak addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér.


“A csapatok maguktól is visszafoghatják a kiadásaikat, szóval miért nem költenek kevesebbet? Szerintem nem kell semmiféle költségplafon. Akiknek nem érdeke, azok amúgy is kijátszanák valahogy. De komolyan, mi értelme lenne a költségplafonnak? A költségek csökkentése. Erre mi történik? Bevezetünk egy új motort, ami négyszer annyiba kerül, mint a régi, és óriási kiadásokkal jár a gyártók számára” – magyarázta az Independentnek nyilatkozva.
Az F1 ura azt is megindokolta, hogy a “kicsik” – a Force India, a Sauber, a Toro Rosso, a Marussia és a Caterham – miért nem rendelkeznek szavazati joggal. 
“Négy csapat nincs jelent a Stratégiai Munkacsoportban” – utalt arra, hogy a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso nem rendelkezik önálló véleménnyel. “És hogy miért nincsenek? Nos, azért, mert akik bent vannak, azok mind kötelezettséget vállaltak arra, hogy 2020-ig a Forma-1-ben versenyeznek, és komoly garanciákat vállaltak arra az esetre, ha mégis kiszállnának.”