F1: A Pirelli lassan beadja a derekát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 13.40

Míg a Pirelli az előző években azért kapott, mert a gumijai túl érzékenyek voltak, idén azért kritizálják, mert túl kemények. A gyártó hajlandó változtatni.


A Pirellit a 2011-es Forma-1-es beszállása előtt azzal bízták meg, hogy a korábbiaknál érzékenyebb, gyorsabban/radikálisabban kopó gumikat gyártson, hogy ezzel felpörgessék a futamokat.
Az olasz gyártó meg is csinálta, amit kértek, azonban az elmúlt években sok panasz érkezett a kiszámíthatatlan gumikra, a teszttilalom miatt pedig maga a Pirelli is elég tehetetlen volt. A 2014-es nagy műszaki változások előtt a milánói cég úgy döntött, hogy idén konzervatív lesz, a gumikkal nem nehezíti az átállást, azonban ez is kezd visszaütni.
A 2014-es abroncsok talán már a kelleténél és “érzéketlenebbek”, valószínűleg ez szerepet játszik abban is, hogy – a finn Turun Sanomat számítása szerint – míg 2013 első öt futamán összesen 253 előzés történt, idén csak 156. 
A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra szállított közepes-kemény kombinációt egyszerűen nem is tudták eléggé felmelegíteni az autók, folyamatos volt a csúszkálás. Sok pilóta panaszkodott. 


A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Barcelonában még visszaszólt, de most már azt mondja, hajlandóak változtatni, ha tényleg erre van igény.
“Az előző idényekben elég bevállalósak voltunk, hogy a stratégia szempontjából és a mérnökök, csapatok számára kihívást nyújthassunk a gumikkal. Egyeseknek ez bejött, másoknak talán nem annyira.” 
“Idén, ahogy fejlődnek az autók, egyes futamokon kiderülhet, hogy konzervatívan választottunk gumikat. A kerekek kipörgésének mérséklődése mellett egyre kisebb gondot jelent majd a gumik túlmelegedése, így lehetséges, hogy újra kell értékelnünk a későbbre szánt kiosztásainkat, amikor már jobban látjuk az autók fejlődési ütemét” – magyarázta az F1 hivatalos oldalának a szakember.

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.