F1: A Pirelli lassan beadja a derekát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 13.40

Míg a Pirelli az előző években azért kapott, mert a gumijai túl érzékenyek voltak, idén azért kritizálják, mert túl kemények. A gyártó hajlandó változtatni.


A Pirellit a 2011-es Forma-1-es beszállása előtt azzal bízták meg, hogy a korábbiaknál érzékenyebb, gyorsabban/radikálisabban kopó gumikat gyártson, hogy ezzel felpörgessék a futamokat.
Az olasz gyártó meg is csinálta, amit kértek, azonban az elmúlt években sok panasz érkezett a kiszámíthatatlan gumikra, a teszttilalom miatt pedig maga a Pirelli is elég tehetetlen volt. A 2014-es nagy műszaki változások előtt a milánói cég úgy döntött, hogy idén konzervatív lesz, a gumikkal nem nehezíti az átállást, azonban ez is kezd visszaütni.
A 2014-es abroncsok talán már a kelleténél és “érzéketlenebbek”, valószínűleg ez szerepet játszik abban is, hogy – a finn Turun Sanomat számítása szerint – míg 2013 első öt futamán összesen 253 előzés történt, idén csak 156. 
A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra szállított közepes-kemény kombinációt egyszerűen nem is tudták eléggé felmelegíteni az autók, folyamatos volt a csúszkálás. Sok pilóta panaszkodott. 


A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Barcelonában még visszaszólt, de most már azt mondja, hajlandóak változtatni, ha tényleg erre van igény.
“Az előző idényekben elég bevállalósak voltunk, hogy a stratégia szempontjából és a mérnökök, csapatok számára kihívást nyújthassunk a gumikkal. Egyeseknek ez bejött, másoknak talán nem annyira.” 
“Idén, ahogy fejlődnek az autók, egyes futamokon kiderülhet, hogy konzervatívan választottunk gumikat. A kerekek kipörgésének mérséklődése mellett egyre kisebb gondot jelent majd a gumik túlmelegedése, így lehetséges, hogy újra kell értékelnünk a későbbre szánt kiosztásainkat, amikor már jobban látjuk az autók fejlődési ütemét” – magyarázta az F1 hivatalos oldalának a szakember.

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.