F1: A Pirelli lassan beadja a derekát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.16. 13.40

Míg a Pirelli az előző években azért kapott, mert a gumijai túl érzékenyek voltak, idén azért kritizálják, mert túl kemények. A gyártó hajlandó változtatni.


A Pirellit a 2011-es Forma-1-es beszállása előtt azzal bízták meg, hogy a korábbiaknál érzékenyebb, gyorsabban/radikálisabban kopó gumikat gyártson, hogy ezzel felpörgessék a futamokat.
Az olasz gyártó meg is csinálta, amit kértek, azonban az elmúlt években sok panasz érkezett a kiszámíthatatlan gumikra, a teszttilalom miatt pedig maga a Pirelli is elég tehetetlen volt. A 2014-es nagy műszaki változások előtt a milánói cég úgy döntött, hogy idén konzervatív lesz, a gumikkal nem nehezíti az átállást, azonban ez is kezd visszaütni.
A 2014-es abroncsok talán már a kelleténél és “érzéketlenebbek”, valószínűleg ez szerepet játszik abban is, hogy – a finn Turun Sanomat számítása szerint – míg 2013 első öt futamán összesen 253 előzés történt, idén csak 156. 
A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra szállított közepes-kemény kombinációt egyszerűen nem is tudták eléggé felmelegíteni az autók, folyamatos volt a csúszkálás. Sok pilóta panaszkodott. 


A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Barcelonában még visszaszólt, de most már azt mondja, hajlandóak változtatni, ha tényleg erre van igény.
“Az előző idényekben elég bevállalósak voltunk, hogy a stratégia szempontjából és a mérnökök, csapatok számára kihívást nyújthassunk a gumikkal. Egyeseknek ez bejött, másoknak talán nem annyira.” 
“Idén, ahogy fejlődnek az autók, egyes futamokon kiderülhet, hogy konzervatívan választottunk gumikat. A kerekek kipörgésének mérséklődése mellett egyre kisebb gondot jelent majd a gumik túlmelegedése, így lehetséges, hogy újra kell értékelnünk a későbbre szánt kiosztásainkat, amikor már jobban látjuk az autók fejlődési ütemét” – magyarázta az F1 hivatalos oldalának a szakember.

Kommentek

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.