F1: Veszélyes lehet az ötletelés

Drága paródiába fordulhat a javítási szándék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 15.35

A Forma-1 gumiszállítója szerint a döntéshozóknak nagyon vigyázniuk kell a show javítására tett kísérleteikkel, könnyen lehet, hogy a nézőket csak még jobban eltaszítják.

A Forma-1-ben a költségcsökkentés mellett évek óta a “show javítása” az állandó téma, de eddig nagyon kevés újítás és intézkedés aratott sikert. A szerdai barcelonai teszten a Mercedes hangosított kipufogóval kísérletezett, de nemrég más, egészen furcsa ötletek – mint a mesterséges szikráztatás, a féktárcsák látványos, izzóvá hevítése – is felmerültek.
A 2011-es belépése idején szintén a sportág izgalmasabbá tételével megbízott, majd az erre kifejlesztett “rossz” gumik miatt sok-sok kritikát kapott Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint az ilyen ötletelések rossz utat jelentenek, előbb azt kellene tudni, mit is szeretne látni a közönség.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az üzletben mindig az az első, hogy ismerjük a fogyasztót. Szerintem nagyon veszélyes, ha a Forma-1-ben csak úgy hasra ütésből alkotnak szabályokat anélkül, hogy tudnák, mit is szeretne a közönség. A nézők tetszését kell elnyerni. Ők mit szeretnének, mit akarnak látni?”
“Az autóversenyzés pankrációs verzióját? Vagy egy tisztán technikai küzdelmet? Ez két szélsőség, de mit is vár valójában a nézőközönség? Akkor lehet nekikezdeni a munkának, ha ez már világos. Jelenleg fennáll a veszélye, hogy épp fordítva csinálják a dolgokat, úgy akarják megoldani a problémát, hogy nem is tudják, mi az” – idézte az Autosport a gumis főnököt.
 
A Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams szerint mindenképp többet kell adni a nézőknek, azonban komolyan vehető és pénzügyileg is megvalósítható ötleteket szabad csak elfogadni.
“Nagyon veszélyes csak úgy bedobni valami ötletet és azt hinni, hogy az úgy jó is lesz. Előtanulmányok nélkül nem tudhatjuk, mennyibe fog kerülni a csapatoknak, és hogy egyáltalán működik-e” – utalt például a “trombitás” kipufogóra, amely szerdán be is sült

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A Forma-1 vélt problémáinak kapkodó kezelése helyett fontos lenne, hogy megismerjük az emberek véleményét, kialakuljon valami közmegegyezés, az emberek ugyanis nem szeretik a változásokat. De a jelenlegi tervezeteink bizonyítják, hogy minden érdekelt fél határozott szándéka a  sportág javítása. Félre ne értsenek, az F1 nagyszerű, de mindig lehet még jobbá tenni, javítani a show-t és biztosítani a szponzorok érdeklődését.” 
“Bármilyen bevezetendő lépésnek költséghatékonynak kell lennie és egyértelműen javítania kell a show-t, nevetséges és drága módosításokat nem szabad hozni.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.