F1: Nem számít a pilótanő 5. helye

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 10.30

A szerdai barcelonai tesztnapon bemutatkozott a Williams női tesztelője, Susie Wolff. Az 5. idővel egész jó eredményt hozott, de nem bízta el magát.

Egy 2011-es privát bemutató, majd a tavaly nyári silverstone-i ifjoncteszt után a Williams női tesztelője, Susie Wolff szerdán teljes értékű Forma-1-es teszten is bemutatkozott Barcelonában. A pilótanő az 5. idővel, azaz a tízfős mezőny első felében zárt, igaz, a teszteredmények nem túl mérvadók. Ő maga sem gondolja, hogy innen már egyenes az út a 2015-ös versenyzői ülésig.


“Erről mindenképp korai lenne még beszélni. Büszke vagyok a csapatra, és nagy lehetőségem van idén a bizonyításra. Jól kell végeznem a munkámat, a mai nap jó is volt, de most már a szabadedzésekre koncentrálok” – mondta Wolff, aki legközelebb a Brit Nagydíj első edzésén lép pályára, 22 év után az első nő lesz, aki versenyhétvégén vezet.
“Nyilván minden versenyző álma az, hogy a rajtrácsig jusson, de a Forma-1 világa kemény, nagyon nehéz odáig jutni, nagyon sokan próbálkoznak, én pedig csak egy vagyok közülük.”
A 31 éves pilótanő igyekszik nem foglalkozni a rá irányuló figyelemmel a hazai pályás bemutatkozás előtt.
“Nem foglalkozom az emberek elvárásaival, ugyanis tudom, hogy egyesek arra számítanak, hogy csúnyán le leszek maradva, mások, például a csapatom viszont jó munkára számít. Én ma is csak azzal foglalkoztam, hogy a csapat számára hasznosan dolgozzak. Az időeredményekre rá sem néztem, a saját céljaimra koncentráltam.” 


“A csapat kitűzte, hogy melyik gumival milyen eredményt kellene hoznom, én ezzel foglalkoztam. Szóval persze, jó volt végül a mezőny első felében végezni, és bár ez itt a Forma-1, a lényeg most az volt, hogy magamból kihozzam a maximumot, nem az, hogy a többiekhez képest hogyan teljesítek.”
Wolff a teszt elején egyszer kipördült, azt mondja, egyszerűen meglepte az idei motorok nyomatéka: “A nyomaték miatt volt! Az csak a második köröm volt, harmadikból negyedikbe váltottam, a jobb hátsó megcsípte a kerékvetőt, és kitört az autó fara. Nem volt valami nagy dolog, de hasznos lecke volt.” 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.