F1: Botrányosan hallgat a Ferrari-főnök?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 13.35

A Ferrari új csapatfőnöke, Marco Mattiacci szinte teljesen néma, a Ferrari kommunikációját szinte csak Fernando Alonso viszi. Úgy tűnik, még nem unja.

A Ferrari még az áprilisi Kínai Nagydíjat megelőző hétfőn jelentette be, hogy az addigi csapatfőnök, Stefano Domenicali lemondott, helyére pedig a motorsportos tapasztalatokkal nem rendelkező autókereskedőt, Marco Mattiacit ültette az elnök, Luca di Montezemolo.
Mattiacci a kinevezése óta szinte láthatatlan, a Kínában adott bemutatkozó interjúin kívül csak a csapat oldalán megjelent egy rövidke idézetben adott életjelet magáról, a Spanyol Nagydíjon Montezemolo sajtótájékoztatóján is csak némát ült az elnök mellett.


Mattiacci hallgatása egyre feltűnőbb, a Ferrari-specialistának számító Leo Turrini szerint egy teljes hónap után ez elég furcsa, már-már elfogadhatatlan.
“Az elmúlt egy hónapban gyakorlatilag ki sem nyitotta a száját” – írta blogján. “Nyilván egyetértünk, hogy az ágaskodó lónak eredmények és nem szavak kellenek, de azért az elmúlt évtizedekben legalább a futamokat követően a csapatfőnök is elmondta a saját véleményét. Cesare Fiorio, Jean Todt, Stefano Domenicali is így tett. Mattiacci hallgatása élesen visszhangzik.”
Míg a főnök néma, az elnök és Fernando Alonso viszi a kommunikációt – úgy tűnik, az újabb versenyképtelen kezdés még mindig nem törte meg a spanyol pilótát. Elismeri, hogy a Mercedes már most megfoghatatlan, de tovább hajtja a csapatot.
“Spanyolországban leköröztek minket, Bahreinben a 9-10. helyen voltunk, nem vagyunk a rajtrács elején, mégis a harmadik helyen állunk a világbajnokságban. A külön kategóriában versenyző Mercedest nem számítva az első vagy második erő vagyunk a hétvégéken. Ezért nem jár díj, de mutatja a versenyképességünket, bármilyen is legyen az autó, mindig küzdeni fogunk. 


“Tudom, hogy a teljesítményt és a pontokat tekintve is nagy a hátrányunk, de Maranellóban az a dolgunk, hogy a csapattal együtt dolgozzunk az autón, igyekezzünk versenyképesebbé válni, hogy egy kicsit megnehezíthessük a Mercedes dolgát.”
“Lazán győznek, nem is kell erőltetniük az autót, így nem is hibáznak, szóval az első lépés az lenne, hogy ha nem is tudunk győzni, azért ne egy perccel mögöttük érjünk be, egy kicsit azért megizzasszuk őket.” 
Alonso immár egy éve nem nyert futamot, utolsó bajnoki sikere pedig hét évvel ezelőtt volt, de bízik benne, hogy a Ferrarival még képesek lehetnek a csúcsra jutni: “Csak dolgoznunk kell. 2010-ben csak négy ponton múlott, 2012-ben hármon, szóval közel jártunk, bízzunk benne, hogy lesz még alkalmunk a címért küzdeni, és legközelebb már behúzzuk!”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.