F1: Botrányosan hallgat a Ferrari-főnök?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.15. 13.35

A Ferrari új csapatfőnöke, Marco Mattiacci szinte teljesen néma, a Ferrari kommunikációját szinte csak Fernando Alonso viszi. Úgy tűnik, még nem unja.

A Ferrari még az áprilisi Kínai Nagydíjat megelőző hétfőn jelentette be, hogy az addigi csapatfőnök, Stefano Domenicali lemondott, helyére pedig a motorsportos tapasztalatokkal nem rendelkező autókereskedőt, Marco Mattiacit ültette az elnök, Luca di Montezemolo.
Mattiacci a kinevezése óta szinte láthatatlan, a Kínában adott bemutatkozó interjúin kívül csak a csapat oldalán megjelent egy rövidke idézetben adott életjelet magáról, a Spanyol Nagydíjon Montezemolo sajtótájékoztatóján is csak némát ült az elnök mellett.


Mattiacci hallgatása egyre feltűnőbb, a Ferrari-specialistának számító Leo Turrini szerint egy teljes hónap után ez elég furcsa, már-már elfogadhatatlan.
“Az elmúlt egy hónapban gyakorlatilag ki sem nyitotta a száját” – írta blogján. “Nyilván egyetértünk, hogy az ágaskodó lónak eredmények és nem szavak kellenek, de azért az elmúlt évtizedekben legalább a futamokat követően a csapatfőnök is elmondta a saját véleményét. Cesare Fiorio, Jean Todt, Stefano Domenicali is így tett. Mattiacci hallgatása élesen visszhangzik.”
Míg a főnök néma, az elnök és Fernando Alonso viszi a kommunikációt – úgy tűnik, az újabb versenyképtelen kezdés még mindig nem törte meg a spanyol pilótát. Elismeri, hogy a Mercedes már most megfoghatatlan, de tovább hajtja a csapatot.
“Spanyolországban leköröztek minket, Bahreinben a 9-10. helyen voltunk, nem vagyunk a rajtrács elején, mégis a harmadik helyen állunk a világbajnokságban. A külön kategóriában versenyző Mercedest nem számítva az első vagy második erő vagyunk a hétvégéken. Ezért nem jár díj, de mutatja a versenyképességünket, bármilyen is legyen az autó, mindig küzdeni fogunk. 


“Tudom, hogy a teljesítményt és a pontokat tekintve is nagy a hátrányunk, de Maranellóban az a dolgunk, hogy a csapattal együtt dolgozzunk az autón, igyekezzünk versenyképesebbé válni, hogy egy kicsit megnehezíthessük a Mercedes dolgát.”
“Lazán győznek, nem is kell erőltetniük az autót, így nem is hibáznak, szóval az első lépés az lenne, hogy ha nem is tudunk győzni, azért ne egy perccel mögöttük érjünk be, egy kicsit azért megizzasszuk őket.” 
Alonso immár egy éve nem nyert futamot, utolsó bajnoki sikere pedig hét évvel ezelőtt volt, de bízik benne, hogy a Ferrarival még képesek lehetnek a csúcsra jutni: “Csak dolgoznunk kell. 2010-ben csak négy ponton múlott, 2012-ben hármon, szóval közel jártunk, bízzunk benne, hogy lesz még alkalmunk a címért küzdeni, és legközelebb már behúzzuk!”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.