Nem kell az F1-es fővezéri hely a McLarennek

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 15.30

A McLaren egyelőre nemet mondott a lehetőségre, hogy képviselőt küldjön a Forma-1 igazgatótanácsába. Üzleti helyezkedés lehet a háttérben.

A McLaren egyelőre nemet mondott a lehetőségre, hogy képviselőt küldjön a Forma-1 igazgatótanácsába. A csapat 1966-os első versenye óta húsz bajnokságot nyert, történelmi múltjára tekintettel ezért Ron Dennisnek még 2012-ben felajánlotta Bernie Ecclestone, hogy képviselőt küldjön az igazgatótanácsba.


A Mercedes-tulajdonos Daimlert, a Ferrarit és a Red Bullt nem kellett kétszer kérni erre, azonnal elfoglalták helyüket, a McLaren viszont azóta is húzza-halogatja a kérdést. “Jogunkban áll, hogy ha különböző okokból úgy ítéljük meg, akkor ne éljünk a lehetőséggel. De továbbra is vizsgáljuk az ajánlatot” – nyilatkozta a McLaren szóvivője.

Az okokról nem esett szó, de valószínűleg üzleti okai vannak. A McLaren 25 százaléka Ron Dennis, egy másik negyede a szaúdi üzletember Mansour Ojjeh kezében van, a maradék ötven százalék egy bahreini befektetési cégé. Az erőviszonyokra tekintettel Ecclestone a bahreini alap egyik emberét ültetné az igazgatótanácsba, erre azonban Dennis nem hajlik: tavaly a bahreiniek kivásárlásáról tárgyalt kínai befektetőkkel, mert szeretné visszaszerezni az irányítást a vállalat felett.

“Ha a McLaren meggondolja magát, továbbra is várjuk a delegált tagját az igazgatótanácsba” – üzent Ecclestone.

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.