F1: Itt a Mercedes fenéktrombitája

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 10.30

A Mercedes-csapat a mai barcelonai teszten pályára küldte a motorok hangját javítani hivatott mókás megoldását.


Vicces vagy sem, a hipermodern, high-tech Forma-1-ben is néha a legegyszerűbb megoldásokhoz kell nyúlni: a motorok hangjának javítására a Mercedes a mai barcelonai teszten a kipufogó végének trombitaszerű kialakításával kísérletezik.
Bár Bernie Ecclestone és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is elkötelezett a Forma-1 hangjának javítása mellett, valamint a motorgyártók is megtesznek mindent, azért nem mindenki örül.
“Az FIA-nak megvannak az akusztikai szakértői, akik jártak már a gyárban is, mi pedig minden szükséges tesztpados adatot rendelkezésükre bocsátottunk” – mondta a Renault F1-es motorprojektjének főnöke, Rob White.
Az ő főnöke, a Renault Sport F1 elnöke szerint viszont kár, hogy a nagyon korszerű új hibrid erőforrások népszerűsítése helyett a régies hang keresése áll a középpontban. 


“Haladni kell a korral, ma pedig már nem tartható, hogy V10-esek vagy V8-asok 100 kilométerenként 60 litert zabáljanak” . nyilatkozta nem rég Jean-Michel Jalinier.
“A 2014-es erőforrás kevesebb energiát kíván, sokkal hatékonyabb, így kevesebb energia veszik el hangként. Én nem osztom azt a véleményt, hogy rossz lenne a motorok hangja. Ellenkezőleg, szerintem itt van egy pozitív üzenet, ami sajnos a háttérbe szorult” – értett egyet White.
A Renault-főnök leszögezte, hogy a fentiek ellenére megértik a jobb hangra irányuló igényt, viszont egy kicsit tartanak attól, hogy az új megoldással a Mercedes jelenlegi, máris hatalmas fölénye esetleg tovább nő: “Rövid- és középtávon leginkább az aggaszt, nehogy olyan helyzetet teremtsünk, amellyel még inkább kinyílik a teljesítmények közötti különbség emiatt az újítás miatt.”
Íme, így szól az új kipufogó
A Monty Python társulat már bő 40 éve éve megsejtette az F1 jövőjét…

F1: Itt a Mercedes fenéktrombitája 1

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.