Vicces vagy sem, a hipermodern, high-tech Forma-1-ben is néha a legegyszerűbb megoldásokhoz kell nyúlni: a motorok hangjának javítására a Mercedes a mai barcelonai teszten a kipufogó végének trombitaszerű kialakításával kísérletezik.
Bár Bernie Ecclestone és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is elkötelezett a Forma-1 hangjának javítása mellett, valamint a motorgyártók is megtesznek mindent, azért nem mindenki örül.
“Az FIA-nak megvannak az akusztikai szakértői, akik jártak már a gyárban is, mi pedig minden szükséges tesztpados adatot rendelkezésükre bocsátottunk” – mondta a Renault F1-es motorprojektjének főnöke, Rob White.
Az ő főnöke, a Renault Sport F1 elnöke szerint viszont kár, hogy a nagyon korszerű új hibrid erőforrások népszerűsítése helyett a régies hang keresése áll a középpontban. 


“Haladni kell a korral, ma pedig már nem tartható, hogy V10-esek vagy V8-asok 100 kilométerenként 60 litert zabáljanak” . nyilatkozta nem rég Jean-Michel Jalinier.
“A 2014-es erőforrás kevesebb energiát kíván, sokkal hatékonyabb, így kevesebb energia veszik el hangként. Én nem osztom azt a véleményt, hogy rossz lenne a motorok hangja. Ellenkezőleg, szerintem itt van egy pozitív üzenet, ami sajnos a háttérbe szorult” – értett egyet White.
A Renault-főnök leszögezte, hogy a fentiek ellenére megértik a jobb hangra irányuló igényt, viszont egy kicsit tartanak attól, hogy az új megoldással a Mercedes jelenlegi, máris hatalmas fölénye esetleg tovább nő: “Rövid- és középtávon leginkább az aggaszt, nehogy olyan helyzetet teremtsünk, amellyel még inkább kinyílik a teljesítmények közötti különbség emiatt az újítás miatt.”
Íme, így szól az új kipufogó
A Monty Python társulat már bő 40 éve éve megsejtette az F1 jövőjét…

F1: Itt a Mercedes fenéktrombitája 1