F1: A pilótanő verte Vettelt

Maldonado nem ütközött, a leggyorsabb

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 19.00

A barcelonai tesztelés második napján a lotusos Pastor Maldonado volt a leggyorsabb. Bemutatkozott a Williams női tesztelője és a Mercedes trombitája.

Barcelonában ma folytatódott a Forma-1-esek második kétnapos, idény közbeni tesztje. A szerdai nap két újdonságot is hozott. Az egyik a Mercedes kísérleti, az F1 hangját javítani hivatott “trombitás” kipufogója, míg a másik a Williams női tesztelőjének első igazán hivatalos Forma-1-es tesztje volt.
A nap legjobb idejét Pastor Maldonado futotta a Lotusszal, aki nem ütközött, az autót nem törte össze, sőt délelőtt, majd délután, szuperlágy gumis körén újra a leggyorsabb tudott lenni, 102 kört, másfél versenytávot teljesítve. Ilyen jó teszt-, vagy akár versenyhétvégés napja még nem volt az enstone-i csapatnak 2014-ben. 


A venezuelai mögött jelentős, kis híján egy másodperces hátránnyal, de ugyanakkora táv megtételével a világbajnokság második helyén álló Nico Rosberg zárt, aki délelőtt próbálta ki a hangosítóeszközt. A nevetséges benyomást keltő újítása inkább csak a szem számára jelentett különbséget, a helyszíni beszámolók szerint a hang tekintetében nem hozott érzékelhető javulást.
“Ma kipróbáltuk az új kipufogót. A csapat az F1 javáért dolgozik. Sajnos azonban nem volt valami tuti megoldás, nem vált be. Nem lett tőle hangosabb az autó. Szóval most kereshetünk más megoldást, dolgozunk rajta!” – erősítette meg Rosberg is.
Az igen problémás keddi nap után Kimi Räikkönennek és a Ferrarinak sokkal jobban alakultak a dolgai szerdán, a finn 90 kört és a harmadik időt könyvelhette el. Problémamentes napról azért így sem volt szó, az F14 T az ebédszünet előtt lángoló farral állt be a bokszutcába.
A Williamsszel tavaly a nyári ifjoncteszten résztvevő tesztpilóta, Susie Wolff ma teljes értékű F1-s teszten debütált. A Mercedes-főnök Toto Wolff felesége délelőtt egyszer kicsúszott, de összességében tisztességesen megállta a helyét a mezőnyben, lágy gumion az 5. legjobb eredményt hozta, 55 kört ment.


Míg a bajnoki éllovas Mercedes arra is ráért, hogy a hangosítót tesztelje, a bajnoki címvédő Red Bullnak az elindulás is nehézkes volt, Sebastian Vettel délelőtt első felében nem is mutatkozott. A délután termékenyebb volt, a német végül 72 körrel zárta a tesztet.
A Force India és a McLaren is tesztpilótát vetett be, a silverstone-iaknál Dani Juncadella 91, míg a wokingiaknál a következő nagy ígéret, Stoffel Vandoorne gumiteszteléssel 136(!) kört teljesített.
A keddi meglepő elsőség után szerdán már sokkal nehezebb napja volt a Marussiának, Jules Bianchi műszaki hiba miatt a nap nagy részét kényszerpihenőn töltötte, de 21 körével még mindig jobban járt, mint a Caterhamnél mára beosztott tesztpilóta, Robin Frijns, ugyanis a csapat nem tudta kijavítani a Kobajasi Kamui által még tegnap összetört autót, már reggel összepakoltak, nem dolgoztak a pályán. 

Teszt, Barcelona, 2014.05.14.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  P. Maldonado  Lotus-Renault  1:24,871  102
 2.  N. Rosberg  Mercedes AMG  1:25,805  102
 3.  K. Räikkönen  Ferrari  1:26,480  94
 4.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari  1:26,972  85
 5.  S. Wolff  Williams-Mercedes  1:27,280  55
 6.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  1:27,718  55
 7.  S. Vettel  Red Bull-Renault  1:27,973  73
 8.  D. Juncadella  Force India-Mercedes  1:28,278  91
 9.  S. Vandoorne  McLaren-Mercedes  1:28,441  136
 10.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault  1:28,910  21
 11.  G. van der Garde  Sauber-Ferrari  1:31,783  86

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.