Barcelonában ma folytatódott a Forma-1-esek második kétnapos, idény közbeni tesztje. A szerdai nap két újdonságot is hozott. Az egyik a Mercedes kísérleti, az F1 hangját javítani hivatott “trombitás” kipufogója, míg a másik a Williams női tesztelőjének első igazán hivatalos Forma-1-es tesztje volt.
A nap legjobb idejét Pastor Maldonado futotta a Lotusszal, aki nem ütközött, az autót nem törte össze, sőt délelőtt, majd délután, szuperlágy gumis körén újra a leggyorsabb tudott lenni, 102 kört, másfél versenytávot teljesítve. Ilyen jó teszt-, vagy akár versenyhétvégés napja még nem volt az enstone-i csapatnak 2014-ben. 


A venezuelai mögött jelentős, kis híján egy másodperces hátránnyal, de ugyanakkora táv megtételével a világbajnokság második helyén álló Nico Rosberg zárt, aki délelőtt próbálta ki a hangosítóeszközt. A nevetséges benyomást keltő újítása inkább csak a szem számára jelentett különbséget, a helyszíni beszámolók szerint a hang tekintetében nem hozott érzékelhető javulást.
“Ma kipróbáltuk az új kipufogót. A csapat az F1 javáért dolgozik. Sajnos azonban nem volt valami tuti megoldás, nem vált be. Nem lett tőle hangosabb az autó. Szóval most kereshetünk más megoldást, dolgozunk rajta!” – erősítette meg Rosberg is.
Az igen problémás keddi nap után Kimi Räikkönennek és a Ferrarinak sokkal jobban alakultak a dolgai szerdán, a finn 90 kört és a harmadik időt könyvelhette el. Problémamentes napról azért így sem volt szó, az F14 T az ebédszünet előtt lángoló farral állt be a bokszutcába.
A Williamsszel tavaly a nyári ifjoncteszten résztvevő tesztpilóta, Susie Wolff ma teljes értékű F1-s teszten debütált. A Mercedes-főnök Toto Wolff felesége délelőtt egyszer kicsúszott, de összességében tisztességesen megállta a helyét a mezőnyben, lágy gumion az 5. legjobb eredményt hozta, 55 kört ment.


Míg a bajnoki éllovas Mercedes arra is ráért, hogy a hangosítót tesztelje, a bajnoki címvédő Red Bullnak az elindulás is nehézkes volt, Sebastian Vettel délelőtt első felében nem is mutatkozott. A délután termékenyebb volt, a német végül 72 körrel zárta a tesztet.
A Force India és a McLaren is tesztpilótát vetett be, a silverstone-iaknál Dani Juncadella 91, míg a wokingiaknál a következő nagy ígéret, Stoffel Vandoorne gumiteszteléssel 136(!) kört teljesített.
A keddi meglepő elsőség után szerdán már sokkal nehezebb napja volt a Marussiának, Jules Bianchi műszaki hiba miatt a nap nagy részét kényszerpihenőn töltötte, de 21 körével még mindig jobban járt, mint a Caterhamnél mára beosztott tesztpilóta, Robin Frijns, ugyanis a csapat nem tudta kijavítani a Kobajasi Kamui által még tegnap összetört autót, már reggel összepakoltak, nem dolgoztak a pályán. 

Teszt, Barcelona, 2014.05.14.

 # Pilóta Csapat Idő Kör
 1. P. Maldonado Lotus-Renault 1:24,871 102
 2. N. Rosberg Mercedes AMG 1:25,805 102
 3. K. Räikkönen Ferrari 1:26,480 94
 4. E. Gutierrez Sauber-Ferrari 1:26,972 85
 5. S. Wolff Williams-Mercedes 1:27,280 55
 6. J. Bianchi Marussia-Ferrari 1:27,718 55
 7. S. Vettel Red Bull-Renault 1:27,973 73
 8. D. Juncadella Force India-Mercedes 1:28,278 91
 9. S. Vandoorne McLaren-Mercedes 1:28,441 136
 10. D. Kvjat Toro Rosso-Renault 1:28,910 21
 11. G. van der Garde Sauber-Ferrari 1:31,783 86