F1: A McLaren kénytelen lesz rizikózni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 11.35

Ha a McLaren következő pár futamon nem ér el számottevő javulást, nyártól sokkal bevállalósabb, radikálisabb fejlesztési irányok felé fordul majd.

A saját mércéjükkel siralmas 2013-as idény után a McLaren kettős dobogóval kezdte az idei Forma-1-es szezont, de Melbourne után alaposan visszaestek, a tavalyi, középmezőnyös formát hozzák megint.
A csapat a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra számos fejlesztéssel érkezett, de Jenson Button és Kevin Magnussen ezekkel együtt is a top10-en kívül rekedt a futamon. A soron következő Monaco és a montreali Gilles Villeneuve pálya két sajátos jellegű pálya, nem reprezentatív helyszínek, de az Osztrák és a Brit Nagydíj megmutathatja majd, hol is áll és merre indult tovább a McLaren.


“Azt hiszem a felzárkózási képességünket és tempónkat az Ausztria és Silverstone közti munka mutatja majd meg. Nem azt mondom, hogy győzni fogunk Silverstone-ban, csak annyit állítok, hogy ott látjuk meg, mire vagyunk képesek” – mondta kedden a versenyfőnök, Eric Boullier.
A kérdésre, hogy az esetleges gyenge silverstone-i szereplés után átállnak-e a következő évi felkészülésre, a francia szakember így felelt: “Nem hiszem, hogy átállnánk 2015-re, de az lehetséges, hogy Silverstone után változás jön és radikálisabb koncepciókra állunk át.” 
A nullás barcelonai hétvégről Boullier azt mondta, hogy a látszat egy kicsit csal, valójában fejlődtek.
“Nem mi voltunk a leggyorsabbak, de a középmezőny élén voltunk, azonban adódott néhány dolog, Kevin időmérős motorhibája, Jenson rossz rajtja. De az adataink kielemzése alapján szinte minden fejlesztésünk bevált, csak egy, gyors kanyarokra szánt elem nem. Az autó nem lett rosszabb, mi tudjuk ezt. Igen komoly eredményeket láttunk a szélcsatornában az elmúlt hetekben, egyszerűen csak meg kell értenünk, hol is állunk és merre induljunk tovább, most pontosan ez zajlik.”
“Tény, hogy elég nagy hátrányból kell előrébb lépnünk, de igen jó ütemben haladunk a fejlesztéseket tekintve.”
Boullier szerint a lassú kanyarokkal tűzdelt monte-carlói pálya kedvezhet majd az autónak, jobb hétvégéjük lehet: “Monaco nem lesz olyan rossz. Az autónk balansza jó a lassú kanyarokban, nagyon jól vezethető, azaz ott kevésbé leszünk hátrányban.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.