F1: A McLaren kénytelen lesz rizikózni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 11.35

Ha a McLaren következő pár futamon nem ér el számottevő javulást, nyártól sokkal bevállalósabb, radikálisabb fejlesztési irányok felé fordul majd.

A saját mércéjükkel siralmas 2013-as idény után a McLaren kettős dobogóval kezdte az idei Forma-1-es szezont, de Melbourne után alaposan visszaestek, a tavalyi, középmezőnyös formát hozzák megint.
A csapat a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra számos fejlesztéssel érkezett, de Jenson Button és Kevin Magnussen ezekkel együtt is a top10-en kívül rekedt a futamon. A soron következő Monaco és a montreali Gilles Villeneuve pálya két sajátos jellegű pálya, nem reprezentatív helyszínek, de az Osztrák és a Brit Nagydíj megmutathatja majd, hol is áll és merre indult tovább a McLaren.


“Azt hiszem a felzárkózási képességünket és tempónkat az Ausztria és Silverstone közti munka mutatja majd meg. Nem azt mondom, hogy győzni fogunk Silverstone-ban, csak annyit állítok, hogy ott látjuk meg, mire vagyunk képesek” – mondta kedden a versenyfőnök, Eric Boullier.
A kérdésre, hogy az esetleges gyenge silverstone-i szereplés után átállnak-e a következő évi felkészülésre, a francia szakember így felelt: “Nem hiszem, hogy átállnánk 2015-re, de az lehetséges, hogy Silverstone után változás jön és radikálisabb koncepciókra állunk át.” 
A nullás barcelonai hétvégről Boullier azt mondta, hogy a látszat egy kicsit csal, valójában fejlődtek.
“Nem mi voltunk a leggyorsabbak, de a középmezőny élén voltunk, azonban adódott néhány dolog, Kevin időmérős motorhibája, Jenson rossz rajtja. De az adataink kielemzése alapján szinte minden fejlesztésünk bevált, csak egy, gyors kanyarokra szánt elem nem. Az autó nem lett rosszabb, mi tudjuk ezt. Igen komoly eredményeket láttunk a szélcsatornában az elmúlt hetekben, egyszerűen csak meg kell értenünk, hol is állunk és merre induljunk tovább, most pontosan ez zajlik.”
“Tény, hogy elég nagy hátrányból kell előrébb lépnünk, de igen jó ütemben haladunk a fejlesztéseket tekintve.”
Boullier szerint a lassú kanyarokkal tűzdelt monte-carlói pálya kedvezhet majd az autónak, jobb hétvégéjük lehet: “Monaco nem lesz olyan rossz. Az autónk balansza jó a lassú kanyarokban, nagyon jól vezethető, azaz ott kevésbé leszünk hátrányban.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.