F1: A McLaren kénytelen lesz rizikózni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 11.35

Ha a McLaren következő pár futamon nem ér el számottevő javulást, nyártól sokkal bevállalósabb, radikálisabb fejlesztési irányok felé fordul majd.

A saját mércéjükkel siralmas 2013-as idény után a McLaren kettős dobogóval kezdte az idei Forma-1-es szezont, de Melbourne után alaposan visszaestek, a tavalyi, középmezőnyös formát hozzák megint.
A csapat a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra számos fejlesztéssel érkezett, de Jenson Button és Kevin Magnussen ezekkel együtt is a top10-en kívül rekedt a futamon. A soron következő Monaco és a montreali Gilles Villeneuve pálya két sajátos jellegű pálya, nem reprezentatív helyszínek, de az Osztrák és a Brit Nagydíj megmutathatja majd, hol is áll és merre indult tovább a McLaren.


“Azt hiszem a felzárkózási képességünket és tempónkat az Ausztria és Silverstone közti munka mutatja majd meg. Nem azt mondom, hogy győzni fogunk Silverstone-ban, csak annyit állítok, hogy ott látjuk meg, mire vagyunk képesek” – mondta kedden a versenyfőnök, Eric Boullier.
A kérdésre, hogy az esetleges gyenge silverstone-i szereplés után átállnak-e a következő évi felkészülésre, a francia szakember így felelt: “Nem hiszem, hogy átállnánk 2015-re, de az lehetséges, hogy Silverstone után változás jön és radikálisabb koncepciókra állunk át.” 
A nullás barcelonai hétvégről Boullier azt mondta, hogy a látszat egy kicsit csal, valójában fejlődtek.
“Nem mi voltunk a leggyorsabbak, de a középmezőny élén voltunk, azonban adódott néhány dolog, Kevin időmérős motorhibája, Jenson rossz rajtja. De az adataink kielemzése alapján szinte minden fejlesztésünk bevált, csak egy, gyors kanyarokra szánt elem nem. Az autó nem lett rosszabb, mi tudjuk ezt. Igen komoly eredményeket láttunk a szélcsatornában az elmúlt hetekben, egyszerűen csak meg kell értenünk, hol is állunk és merre induljunk tovább, most pontosan ez zajlik.”
“Tény, hogy elég nagy hátrányból kell előrébb lépnünk, de igen jó ütemben haladunk a fejlesztéseket tekintve.”
Boullier szerint a lassú kanyarokkal tűzdelt monte-carlói pálya kedvezhet majd az autónak, jobb hétvégéjük lehet: “Monaco nem lesz olyan rossz. Az autónk balansza jó a lassú kanyarokban, nagyon jól vezethető, azaz ott kevésbé leszünk hátrányban.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.