F1: A Ferrari megint elszúrta a szélcsatornát?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 13.30

A Ferraritól 2014-re a Williamshez igazolt Rob Smedley szerint Maranellóban még mindig baj lehet az aerodinamikai fejlesztésekkel.

A Ferrari már 2011-ben sejtette, 2012-re pedig biztosan tudta, hogy maranellói szélcsatornája nem működik megfelelően, az onnan szerzett adatok csak igen esetlegesen estek egybe a pályán mért értékekkel. Az olasz csapat ideiglenesen átköltöztette az aerodinamikai fejlesztéseit a Toyota kölni létesítményébe, míg 2012-2013 folyamán felújították a saját szélcsatornát, amelyet végül tavaly nyár végén állítottak munkába megint.


A Ferraritól a 2013-as idény végén, Felipe Massát követve a Williamshez igazolt Rob Smedley azonban a brazil Totalrace-nek nyilatkozva arra utalt, hogy Maranellóban még mindig nem sikerült eredményesség tenni az aerodinamikai fejlesztéseket.
“A Ferrariról inkább nem beszélnék” – mondta, amikor először kérdezték volt csapata idei teljesítményéről, de aztán mégis rávilágított a különbségekre. 
“A Williamsnél a szélcsatorna és a pályás adatok korrelációja elképesztő. A korábbi tapasztalataimhoz képest ez igazán lenyűgözött. Amit a pályára viszünk, minden beválik az autón, tényleg futamról futamra tudunk fejleszteni.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.