A Forma-1-ben kemény, gyakorlatilag életre-halálra szóló küzdelem folyik a költségek csökkentéséért – míg a nagycsapatok a technikai előírások szigorításával, az alkatrészek egységesítésével szeretnék lejjebb szorítani a kiadásokat, a szabályok meghozásából kizárt kisebbek (Sauber, Force India, Caterham, Marussia) az egyértelmű kiadási plafon bevezetésében látják a túlélés egyetlen biztosítékát.


A csapatok május 1-jén Londonban ültek össze Bernie Ecclestone-nal és az FIA-elnök Jean Todttal, és ott a nagyok részletesen elővezették a három idényre szóló tervüket, amely sem a kicsik, sem, mint kiderült, Todt tetszését nem nyerte el.
“Hát mi volt a tervük? Kész vicc” – monda az elnök Barcelonában, hozzátéve, hogy a fokozatos csökkentgetés nem elég. “A költségvetések 100 és 400 millió dollár között vannak, a tervezettel meg vagy 2 milliót spórolnának. Nevetséges.”
“Ha költségcsökkentésről van szó, akkor 30-40 százalékról kell beszélni. Úgy már nyugodtabbak lehetnénk. Szóval mit tehetünk? Nekem vannak ötleteim, elmondtam őket, most várom, hogy mit mondanak a csapatok. Összeülünk mindenkivel, reméljük, hogy ésszerűen gondolkodnak, és ésszerű javaslataik lesznek!”
Todt szerint leginkább a nagycsapatok létszámán kellene csökkenteni, a sok száz fős csapatok túl “drágák”: “A létszámok viszik a pénzt. Túl magasak. Két napnyi tesztelés betiltásáról beszélni nevetséges, az csepp a tengerben.