Hamilton: Mindet megnyerhetjük

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.12. 10.35

A Mercedes sorozatban ötödik, saját negyedik futamgyőzelme után már Lewis Hamilton is kezd hinni abban, hogy idén akár az összes versenyt megnyerhetik.

A Mercedes AMG 2014-es dominanciája – ötből öt pole és futamgyőzelem – a Forma-1 történetének legkomolyabb egycsapatos uralmaival van egy szinten, a McLaren 1988-as, a Williams 1992-es, és a Ferrari 2002-es és 2004-es szereplésére emlékeztet.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A riválisok egy ideje már mondogatják, hogy az ezüst nyilak akár minden futamot megnyerhetnek idén, és a barcelonai győzelme után már maga Lewis Hamilton is kezd hinni ebben, legalábbis nem zárja ki a lehetőséget.
“Az egy nagyon érdekes év volt” – mondta, amikor arra kérték, vesse össze 2014-et a McLaren 1988-as idényével, amikor 16-ból 15 versenyt nyert Alain Prost és Ayrton Senna. “Jelenleg nem gondolnám, hogy megdönthetjük ezt a rekordot, de semmi sem lehetetlen. Majd meglátjuk. A célunk mindenképp az, hogy mindig mi nyerjünk.”
A McLarennél persze komoly feszültségekhez vezetett a dominancia, Prost és Senna viszonya legendásan megromlott. Hamilton bízik benne, hogy odáig azért nem jutnak Nico Rosberggel: “ott még nem tartunk! Persze sosem lehet tudni, hogy alakulnak a dolgok.”
A 2008-as bajnok szerint az idei eredmények igazolják, hogy jól döntött, amikor 2012 végén a McLarentől a Mercedeshez szerződött, az akkor vészmadarak és azok, akik szerint csak a pénz és a kevésbé szigorú légkör miatt váltott, tévedtek. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az emberek nagyon könnyedén ítélnek meg dolgokat, még azelőtt, hogy bármit is tudnának. Amikor meghoztam a döntést, én tudtam, hogy így alakul majd” – mondta, hozzátéve, hogy azért nem erre a dominanciára gondolt, csak arra, hogy eredményes, sikeres lesz a Mercedesszel.
Az ezüst nyilak példátlan fölénye persze nem nagyon tetszik a riválisoknak, a Ferrari és a Red Bull is folyamatosan szidja a 2014-re megreformált F1-et, amelyben szerintük a turbómotorok közti egyenlőtlenség és az üzemanyag-spórolás elrontja a versenyt.
“Amikor nem mennek jól a dolgok, mindig megindul a panaszkodás. Mi is megtettük ezt, amikor 2009-ben a McLarennek rossz autója volt, nekünk sem tetszettek az új szabályok. A Red Bullnál viszont évekig elégedettek voltak, most persze nem azok.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.