F1: Newey akár a Ferrarihoz is mehet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.12. 11.35

A Red Bull sztármérnöke nem zárja ki kategorikusan, hogy egy napon a Ferrarihoz igazoljon. A tulajdonos, Dietrich Mateschitz megint háborog.

A Spanyol Nagydíj hétvégéjén újra felröppentek a pletykák, miszerint a Ferrari szeretné elcsábítani a Red Bull sztármérnökét, Adrian Neweyt. Az angol zseni már a 90-es évek óta kap ajánlatokat Maranellóból, de eddig sosem sikerült megszerezni.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Spanyol Nagydíj rajtja előtt a Sky Sports megkérdezte a mérnököt is a jövőről, arról, hogy menne-e a Ferrarihoz. A válasz nem volt kategorikus nem.
“Nem tudom, ezen még gondolkodnom kellene. Valamikor majd el kell gondolkodnom a jövőn, de pillanatnyilag csak arra koncentrálok, hogyen kerüljünk az ezüst autók (a Mercedesek) elé” – mondta.
Nem tudni pontosan, Newey szerződése meddig él a Red Bullnál, a csapatfőnök, Christian Horner pedig nem is akart részletekbe menni, amikor őt kérdezték: “Nyilván, a Ferrari vonzása mindig megvan, de mellette ott van a nyomás, az intrikák, és az, hogy Olaszországba kell menni. Sokunkat hírbe hoztak már a Ferrarival, de a Red Bulltól eddig senki nem igazolt oda.” 
Barcelonában ott volt a nagyfőnök, a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz is, aki a pilótái 3-4. helye ellenére finoman szólva sem volt boldog, a Mercedes-uralom és a saját csapata küszködése kapcsán újra csak szapulta a 2014-es Forma-1-et. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Egy rakás szabály, korlátozás, büntetés. Régen arról szólt ez, hogy a leggyorsabb győz. Finoman szólva is egyetértek a kiábrándult nézőkkel. Ma már a nem nyomhatják a határon a versenyzők.” 
Mateschitzet az FIA-elnök Jean Todttal is látták a paddockban, de az osztrák üzletember azt mondta, nem fognak szabályváltoztatásért lobbizni, “semmi értelme nem lenne”. Azt is kizárta, hogy a Forma-1 részvényeinek megvásárlásával, résztulajdonosként próbálnának nagyobb befolyást szerezni: “Nem, szerintem mi másban vagyunk jók.”
Az osztrák milliárdos azért nagyon megdicsérte Sebastian Vettelt, aki a műszaki hiba miatt kihagyott pénteki edzések, a kvalifikációs lerobbanás, és a sebességváltó-csere miatti hátrasorolás után a versenyen a 15. helyről a 4. pozícióig kapaszkodott.
“Világbajnokként vezetett, de számomra ez egyáltalán nem meglepetés. A versenyzésével egy pillanatig sem volt gond, csak balszerencséje volt. Nem kell hinni azoknak, akik krízisről beszéltek vele kapcsolatban.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.