F1: 90 százalékon a Renault-motor

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.12. 13.30

A Spanyol Nagydíj után úgy látják a Renault-nál, hogy végső szakaszába ért a felzárkózásuk, már csak egy kicsi hiányzik. Monacóban újabb előrelépést várnak.

A 2014-es új, 1,6 literes V6-os turbós hibrid erőforrásokkal egyértelműen a kicsit későn belehúzó és viszonylag kis költségvetéssel dolgozó Renault végezte a legrosszabb munkát, a téli tesztszezon kész katasztrófa volt.
A francia gyártónál azóta – a Red Bull mérnökeinek segítségével – gőzerővel folyik a fejlesztés, az elektronikai komponensek és a szoftverek fejlesztése, ami a pályán is megmutatkozik. A Spanyol Nagydíjon a Red Bull a 3-4. helyet hozta a megfoghatatlan gyári Mercik mögött – megverve ezzel az összes többi Mercedes-motoros csapatot – és végre a Lotus is pontot szerzett.


A Renault Sport F1 műszaki főnöke, Remi Taffin szerint közel a teljes felzárkózás.
“Dobogós helyezés Danieltől (Ricciardo) és egy küzdelmes, erős negyedik hely Sebastiantól (Vettel), ennél többet nem is remélhettünk ettől a hétvégétől! A Mercedes-csapatnak nagyon erős csomagja van, ők vezetnek, de nagyon kicsi a különbség a következő négy csapat között, komoly csatákat láthattunk. Már ez is mutatja, hogy a motorok versenye sokkal szorosabb, mint a korábbi futamokon, minden nyitottá vált.”
“Emellett nagy öröm, hogy végre a Lotus is jó tempóval volt versenyben, sajnos azonban a Toro Rossónál és a Caterhamnél hiányzott a sebesség, nem sikerült előrébb jutni.”
Taffin szerint nagyjából már csak 10 százalék kell a teljes versenyképességük eléréséhez, az e heti barcelonai teszt pedig újabb előrelépést hoz.
“Összességében szépen fejlődtünk ezen a hétvégén mind az energiakezelés, mind az üzemanyag-fogyasztás, mind a vezethetőség tekintetében. Azt mondanám, már 90 %-nál járunk a felzárkózásban, a végső finomítások következnek. Ezeket próbáljuk majd ki a héten, és bízunk benne, hogy Monacóban megint előrébb lépünk.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.