Mégsem születik új F1-csapat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.11. 09.30

A 2015-re Forma-1-es indulási jogot kapott amerikai Gene Haas a Lotushoz látogat a jövő héten. Új csapat építése helyett bevásárlásra készül?

Az amerikai Gene Haas a NASCAR után a Forma-1-ben is szerencsét akar próbálni, ehhez nem olyan rég hivatalos indulási engedélyt is kapott 2015-re a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) és az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosától.
Haas a terveivel kapcsolatban igen nagyokat mondott, az USA-ból szeretné verni a régi, európai csapatokat – de lehet, hogy meggondolta magát ez ügyben, ugyanis a brit Sky Sports tudósítása szerint a jövő héten a Lotus-csapat enstone-i központjába látogat majd.


Egyelőre nem tudni, hogy csak tapasztalatgyűjtésről vagy valami komolyabbról van szó, de cseppet sem elképzelhetetlen, hogy a pénzügyileg évek óta küszködő, 2013 óta folyamatosan minden szinten munkatársakat veszítő Lotus megvásárlása lesz a téma. Infrastruktúra, hagyományok vannak, a felvásárlás pedig valószínűleg olcsóbb lenne, mint az USA-ban építeni egy csapatot a semmiből, oda irreális összegekért szerződtetni európai szakembereket, majd újabb nagy pénzekért kétszer annyit szállíttatni az autókat, mint az európaiak.
Ha Haas a bevásárláson gondolkodik, kiváló helyzetben van, ugyanis a Lotus mellett még legalább két-három csapat megvásárolható: a tulajdonos-alapító Tony Fernandes idén utolsó esélyét adta a Caterhamnek, de eddig nem tudnak élni vele, a Marussia valódi befektető nélkül jelenleg a csapatvezetés kényszerű tulajdonában van, de még a Saubernél és a Force Indiánál is nyitottak lehetnének egy megfelelő összegre. 
Haas szóvivője az Autosportnak cáfolta a vásárlási terveket: “Gene nem készül a Lotushoz. Továbbra is elkötelezett amellett, hogy amerikai központú Forma-1-es csapatot hozzon létre, a tervei nem változtak.” 

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.