Pastor Maldonado a Q1-es autótörése után 2014-ben ötből harmadszorra mért idő nélkül kapott indulási engedélyt a versenyre, a Lotus venezuelai pilótája így az utolsó helyről rajtolt a Spanyol nagydíjon, a sűrűjében pedig köztudottan képes akármire.
Nem is kellett sokat várni, a 3. kanyarban már összeért a Caterham újoncával, Marcus Ericssonnal – aki már bemutatkozása előtt tartott Maldonadótól -, a versenybírók pedig egyértelműnek látták, ki volt a hibás.
Maldonado a futamon az idén bevezetett, enyhébb, 5 másodperces stop&gót kapta, de a kényszerszünet mellett azért utólag egy büntetőpontot is kiosztottak neki.
A venezuelai ezzel holtversenyben az élre állt, négy-négy ponttal “vezetnek” a marussiás Jules Bianchival. Valtteri Bottas, Kevin Magnussen és adrian Sutil két-két pontot gyűjtött be az első öt futam alatt.
A 2014-re bevezetett új rendszer szerint az a versenyző, aki 12 hónapon – tehát nem kizárólag az idényen – belül eléri a 12 pontot, automatikusan kizárást kap a következő versenyre.