F1: Hattizeddel győzött Hamilton

Forma-1 Spanyol Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.11. 15.55

A lassan induló Spanyol Nagydíj észbontóan izgalmas csatákba fordult az utolsó körökben, Lewis Hamilton hajszállal nyert csapattársa előtt. Vettel 11 helyet javított.

Lewis Hamilton megnyerte a Spanyol Nagydíjat is, de az angol pilótának az utolsó pillanatig hajtania kellett, ugyanis a Mercedes eltérő stratégiával teljesen nyílt versenyt teremtett a pilótái között, Nico Rosberg végül csak bő fél másodperccel maradt el csapattársától.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes ezzel tartja idei 100 százalékos eredményét, ötből öt nagydíj, Barcelonában pedig már sorozatban negyedik kettős győzelmüket szerezték, amire a utoljára az akkor hasonlóan domináns Ferrari volt képes 12 évvel ezelőtt, még 2002-ben. Ricciardo majdnem 50 másodpercet, a 7. helytől lefelé mindenki legalább egy kört kapott tőlük.
A Red Bull hozta, amit lehetett, Daniel Ricciardo behúzta a harmadik helyet, míg a 15. helyről kezdő Sebastian Vettel megmutatta, hogy nem véletlenül négyszeres bajnok, eggyel kevesebb kiállással végül a 4. pozícióig kapaszkodott.
A williamses Valtteri Bottas nagyot rajtolt, de végül meg kellett elégednie az 5. hellyel.
A Ferrarinál a Mercedeséhez hasonló házon belüli csata bontakozott ki a 6-7. helyen, Kimi Räikkönen az utolsó körökig előrébb volt, de a hazai sztár végül sikerrel előzött. Lőrébb mondjuk nem léptek a rajthelyekhez képest. 
A top10 végében a lotus idei első top10-es befutóját elérő Romain Grosjean, valamint a Force India pilótái osztoztak.

Így zajlott a futam
Az előző napokhoz hasonló, száraz, nagyrészt napos időben (23 fokos környezeti és 37 fokos aszfalthőmérséklet), a reggeli-délelőtti eső által lemosott, újra igen csúszós aszfalt mellett indult a 2014-es Forma-1-es világbajnokság első európai futama, a Spanyol Nagydíj.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az élről Lewis Hamilton, mellőle a másik Mercedes-pilóta, Nico Rosberg indult a barcelonai pályán, ahol az eddigi 23 futamból 17-szer az első rajtkockából induló pilóta nyert.
Hátrébb a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a williamses Valtteri Bottas, a lotusos Romain Grosjean, a két Ferrari-pilóta, és a mclarenes Jenson Button és Felipe Massa sorakozott. A címvédő, Sebastian Vettel sebességváltó-csere miatt az időmérő után még öthelyes büntetést kapott, a 15. rajkockából várta a startot, de már a kiállásakor újabb problémát jelentett a csapatrádión.
A helyi bálvány, egyben tavalyi győztes Fernando Alonso a 7., a 2012-es nyertes Pastor Maldonado az utolsó helyről várta a fények kialvását. A 21. helyről kezdő Jean-Eric Vergne kivételével a mezőny a közepes keveréken indult, a két és a három kiállásos stratégia is megvalósíthatónak tűnt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A startnál Hamilton simán, Rosberg egy kicsit lassabban, de a pozíciót megőrizve lőtt ki, Bottas viszont Ricciardót megelőzve ugrott a 3. helyre. Gorsjean és a két ferraris a helyén maradt, Button visszaesett, Massa és a két Force India volt a top10-ben. Vettel a 14. helyen, Button mögött haladt az első kör végén. Maldonado már a 3. kanyarban koccant a caterhames Marcus Ericssonnal, de mindketten tovább tudtak menni, de a venezuelai később ötmásodperces stop&go büntetést kapott.
A mercedesesek már az első körökben elhúztak, Hamilton DRS-távolságon kívülre került Rosberget képest, aki más szintén biztonságos előnnyel haladt Bottas előtt. Ricciardót a 6. körben a csapat arra kérte, hogy ne támadja tovább a williams finnjét, egy kicsit maradjon le a gumik és a hűtés kedvéért, de a 7. kör elejét azért még megpróbálkozott egy előzéssel, sikertelenül.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Vettel a 13. körben elsőként ment ki kereket cserélni, kemény keveréket és kevésbé sűrű pályát kapott. A 15. körben csapattársa, Ricciardo követte. Utánuk Massa, Grosjean, a pályás pozíciókkal ellentétben Alonso, majd Räikkönen ment ki, de a finn így is előrébb maradt. 
A vezető Hamilton a 19. körre vett fel friss gumikat. Rosberg két körrel később ment ki, de a kivárással sem tudott az angol elé kerülni.
A 24. körben Räikkönen volt csapattársával, Grosjeannal csatázott az első kanyarban, de a kifékezés nem jött be, a francia visszavette az 5. helyet. A következő körben újra próbálkozott a célegyenesben, akkor már simán ment a manőver.
Közben a Toro Rosso műszaki hiba miatt kiállásra szólította Jean-Eric Vergne-t.
A 26. körben Grosjean egy másik régebbi csapattársát, Alonsót is megkapta, aki a DRS-sel szintén elkapta őt. A sorrend ekkor Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Alonso, Grosjean, Massa, Vettel és Hülkenberg volt a top10-ben.
Vettel a 35. körre vett fel újabb, közepes keverékű gumikat. Jött Massa, Alonso, Räikkönen, Hülkenberg, Button is.
Hamilton és Rosberg közben kemény virtuális csatát vívott az etap során, az angol nem tudta a kért előnyt kiautózni, de az utána hajtott Rosberg sem tudott a taktikának megfelelően közel jutni. A vezető Hamilton végül a 44 körben állt ki, a csere nem volt valami gyors. Rosberg két körig várt, de megint csak Hamilton mögé tudott visszajönni, igaz frissebb és gyorsabb gumikkal. Az utolsó etapon kezdetén nyitott volt az első hely sorsa. A csapat is engedte őket versenyezni.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Mögöttük Räikkönen is letudta a második kiállását, de mások – Alonso, Vettel – még kivártak. 15 körrel a leintés előtt a sorrend Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Vettel, Bottas, Räikkönen, Grosjean, Hülkenberg és Perez volt a pontszerző helyeken. A mexikói az 52. körben a mexikói megelőzte csapattársát elvette a 9. helyet.
Rosberg közben fokozatosan csökkentette a lemaradását Hamiltonhoz képest, a német pilóta a bajnoki vezetői pozíciójának megtartásáért küzdött.
Alonso az 54. körben ment ki a harmadik cseréjére, elveszítve ezzel a Ferrari házon belüli csatáját, sőt, a spanyol előtt még Vettel is elhúzott, beékelődött közéjük.
Tíz körrel a vége előtt Hamilton 2,6 másodperccel vezetett Rosberg előtt, a mercedesesek mögött Ricciardo, Bottas, az 10-es kanyarban Räikkönen megelőző Vettel, Alonso, Grosjean, Perez és Hülkenberg haladt a top10-ben.
Vettelt Räikkönen elkapása után Bottas beérésére biztatták.
A 60. körre Rosberg egy másodpercen belüli, azaz DRS-távolságra került Hamiltonhoz képest, az angolnak menekülnie kellett, ahogy hátrébb, a 6-7. helyen Räikkönent is elkezdte szorongatni Alonso, Vettel pedig Bottast üldözte.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Alonso végül a 64. kör elején került támadási közelségbe, az első kanyar után próbálkozott, Räikkönen igyekezett, de a spanyol nyert. Ugyanekkor Vettel átküzdötte magát Bottason, miközben Hamilton egy elfékezés után még közelebb engedte magához Rosberget. Két kör maradt.
Rosberg az utolsó körben már egészen Hamilton nyakán volt, de Räikkönen lekörözése és egy elfékezés a némettől az angolnak adta idei 4. győzelmét. Rosberg fél másodperccel mögötte ért be. 
A Red Bull Ricciardóval csendben hozta a 3. helyet, Vettel viszont óriási bravúrt végrehajtva, kétkiállásos stratégiával a 15. helyről a 4. pozícióba kapaszkodott.
Valtteri Bottas az 5. helyet hozta a Williamsnek, Alonso a hazai pályán megnyerte a presztízscsatát Raikkönen előtt a 6. lett. Romain Grosjean a Lotus idei első pontszerzését érte el a 8. pozícióval, az utolsó három pontot pedig a Force India kettőse vitte el. 
Spanyol Nagydíj, Barcelona, 2014.05.11.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.