F1: Button szeretne még egyszer gyors autót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.11. 11.30

Jenson Button egyértelműen a Forma-1-es karrierje végén jár, de reméli, hogy visszavonulása előtt azért még jut neki versenyképes autó.

Jenson Button immár 15. Forma-1-es szezonját gyűri, ezzel a mezőny legtapasztaltabb pilótája, 34 évesen pedig a második legidősebb a nála néhány hónappal öregebb Kimi Räikkönen mögött. 
A 2009-es világbajnok egyértelműen az F1-es karrierje utolsó szakaszában jár, de bízik benne, hogy a mostani, nem túl rózsás helyzet ellenére még lesz lehetősége az élen küzdeni.
“Csak egyetlen csapat lehet elégedett” – utalt a Mercedes fölényére Button, aki szerint az ezüst nyilak dominanciája miatt a McLaren idén még messzebb van a győzelmektől, mint tavaly. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“De azért így is frankó munka ez. A legrosszabb része az, amikor az interjúkban azt kell megmagyarázni, miért nem jó az autó. De a vezetés, a mérnökökkel végzett munka továbbra is örömet okoz. Csak az fáj, amikor a köridőket látjuk.”
 
“Akkor hagyom abba a Forma-1-et, amikor már nem fogom élvezni, mert újra csak nem elég gyors az autóm. De remélhetőleg nem így lesz, és versenyképesen fejezhetem be.”
Button azok közé tartozik, akik nem igazán értékelik az F1 idei újításait, nosztalgiával tekint a korábbi időszakokra. Az F1 után valami “vadócabb” területen, például az év elején elhunyt édesapja, John által is űzött ralikrosszban próbálná ki magát.
“Láttam egy nyilatkozatot Jacques-tól (az idén a ralikrossz vb-n versenyző 1997-es bajnok Villeneuve), amiben azt mondta, hogy míg minden más szériában igyekeznek visszafogni az autókat, a ralikrosszban a mindent bele megy, 600 lóerős fenevadakkal mennek.”
“Én is valami ilyesmit szeretnék majd, fogni a kis lakókocsimat, a haverokat és a családot, és csak élvezni a dolgot. Gyorsan megunom a dolgokat, de a Forma-1-be azért még nem untam bele. Viszont utána valószínűleg ralikrosszozni fogok.”
FIA Ralikrossz-vb

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.