F1: Button szeretne még egyszer gyors autót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.11. 11.30

Jenson Button egyértelműen a Forma-1-es karrierje végén jár, de reméli, hogy visszavonulása előtt azért még jut neki versenyképes autó.

Jenson Button immár 15. Forma-1-es szezonját gyűri, ezzel a mezőny legtapasztaltabb pilótája, 34 évesen pedig a második legidősebb a nála néhány hónappal öregebb Kimi Räikkönen mögött. 
A 2009-es világbajnok egyértelműen az F1-es karrierje utolsó szakaszában jár, de bízik benne, hogy a mostani, nem túl rózsás helyzet ellenére még lesz lehetősége az élen küzdeni.
“Csak egyetlen csapat lehet elégedett” – utalt a Mercedes fölényére Button, aki szerint az ezüst nyilak dominanciája miatt a McLaren idén még messzebb van a győzelmektől, mint tavaly. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“De azért így is frankó munka ez. A legrosszabb része az, amikor az interjúkban azt kell megmagyarázni, miért nem jó az autó. De a vezetés, a mérnökökkel végzett munka továbbra is örömet okoz. Csak az fáj, amikor a köridőket látjuk.”
 
“Akkor hagyom abba a Forma-1-et, amikor már nem fogom élvezni, mert újra csak nem elég gyors az autóm. De remélhetőleg nem így lesz, és versenyképesen fejezhetem be.”
Button azok közé tartozik, akik nem igazán értékelik az F1 idei újításait, nosztalgiával tekint a korábbi időszakokra. Az F1 után valami “vadócabb” területen, például az év elején elhunyt édesapja, John által is űzött ralikrosszban próbálná ki magát.
“Láttam egy nyilatkozatot Jacques-tól (az idén a ralikrossz vb-n versenyző 1997-es bajnok Villeneuve), amiben azt mondta, hogy míg minden más szériában igyekeznek visszafogni az autókat, a ralikrosszban a mindent bele megy, 600 lóerős fenevadakkal mennek.”
“Én is valami ilyesmit szeretnék majd, fogni a kis lakókocsimat, a haverokat és a családot, és csak élvezni a dolgot. Gyorsan megunom a dolgokat, de a Forma-1-be azért még nem untam bele. Viszont utána valószínűleg ralikrosszozni fogok.”
FIA Ralikrossz-vb

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.