A Spanyol Nagydíjra beindult a pletykagyár, pénteken jó néhány spekuláció felröppent. A francia L’Equipe spanyol forrásokra hivatkozva úgy tudja, hogy a Ferrarival egyre elégedetlenebb Fernando Alonso 2015-re a Mercedeshez pályázik, elege van a maranellóiak versenyképtelenségéből.
A pletykát a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda nonszensznek bélyegezte, hozzátéve, hogy mindkét pilótájuknak hosszú távú szerződése van, sem Lewis Hamilton, sem Nico Rosberg lecserélése nem téma.


A Barcelonába elutazó Ferrari-elnök, Luca di Montezemolo sem a pilótái miatt aggódik:
“Nekem nem a versenyzőkkel van gondom, hanem a csapattal. Nem vagyok elégedett, mert győznünk kellene. Nem vagyok elégedett, mert az elmúlt években kihagytunk lehetőségeket, úgyhogy keményen kell hajtanunk, Fernandóval az élen.”
“Biztos vagyok benne, hogy ha a csapatnak jól megy, versenyképes az autónk, akkor Fernando is szuper elégedett lesz, hiszen ő mindig 100 százalékot vagy még annál is többet nyújt ? szóval osztozom a frusztrációjában. Sajnálom őt, mert kettőből (2010 és 2012) legalább egy bajnoki címet szerezhetett volna már velünk. De az én fő dolgom az, hogy versenyképes legyen a csapat, nem a pilóták bajaival kell foglalkoznom, még akkor sem, ha történetesen teljesen megértem, hogy versenyképes autót akar. A cél ez, versenyképes autó a csapatnak és neki.”


Montezemolo kitért a visszatérése óta kicsit bukdácsoló Kimi Räikkönenre is: “Kimi lépésről lépésre javul, ma is, és remélem holnapi is fog majd, igaz, azért most nem várok sokat. Jól ismerem Kimit, fantasztikus versenyző, aki jelenleg még nem érzi jól magát az autóban, de azért javul. Ma is sokat beszélgettem vele, már elégedettebb az autóval, és szerintem hamarosan még elégedettebb lesz. Erős pilóta, én nagyon kedvelem őt.”
A Ferrari versenyképessé tételéhez persze komoly háttér kell, erős szakemberekkel, ehhez illeszkednének az elmúlt napok további találgatásai. Montezemolo pénteken nem erőltette meg magát a Ross Brawn hétfői látogatását illető spekulációk elfojtását illetően, a pár hete lemondott Stefano Domenicali helyére ültetett új csapatfőnök, Marco Mattiacci kinevezését pedig elég furcsán indokolta. Nem volt más választás.
“Az a helyzet, hogy csak a Bahreint követő hétfőn beszéltem Stefanoval, akkor mondta, hogy szeretne lemondani. Én azt mondtam, hogy három napig gondolkodjon még ezen. Stefano egy fantasztikus ember, nagyon hűséges, nagyon profi, de ahogy az életben általában, a sportban is az eredmények számítanak, ő pedig felelős döntést hozott.” 


“Csütörtökön végül azt mondta, sajnálja, de szerinte a lemondás a jó döntés, ezután én rögtön körülnéztem a cégnél. Nem csak versenycsapat, hanem egy teljes cég vagyunk, jó emberekkel. Marco a korábban elért eredményei alapján képes a vezetésre. Nem volt más választás. Hogy őszinte legyek, nem volt időm másokra gondolni, döntöttem, mert nem akartam nyitott pozíciót. Az esetek 99 százalékában örülök, ha a cégen belül juttathatok valakit feljebb, és nem is volt választásom.” 
Mattiacci tehát tényleg nem igazán végleges megoldás, Brawn akár helyet is kaphatna, ha érdekelné a feladat, sőt arról is hallani, hogy a Ferrari nemrég, az elmúlt másfél-két évtizedben immár sokadszorra, újra ajánlatot tett a Red Bull-os mérnökzseni Adrian Newey-nak, írja az olasz La Repubblica és a német Auto Motor und Sport is.