F1: Meddig bírja Alonso a Ferrarinál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 10.50

Bár újabb pletykák keringenek Fernando Alonso távozásáról, a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo nem tart ilyesmitől. A csapat felfuttatása a cél és a megoldás.

A Spanyol Nagydíjra beindult a pletykagyár, pénteken jó néhány spekuláció felröppent. A francia L’Equipe spanyol forrásokra hivatkozva úgy tudja, hogy a Ferrarival egyre elégedetlenebb Fernando Alonso 2015-re a Mercedeshez pályázik, elege van a maranellóiak versenyképtelenségéből.
A pletykát a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda nonszensznek bélyegezte, hozzátéve, hogy mindkét pilótájuknak hosszú távú szerződése van, sem Lewis Hamilton, sem Nico Rosberg lecserélése nem téma.


A Barcelonába elutazó Ferrari-elnök, Luca di Montezemolo sem a pilótái miatt aggódik:
“Nekem nem a versenyzőkkel van gondom, hanem a csapattal. Nem vagyok elégedett, mert győznünk kellene. Nem vagyok elégedett, mert az elmúlt években kihagytunk lehetőségeket, úgyhogy keményen kell hajtanunk, Fernandóval az élen.”
“Biztos vagyok benne, hogy ha a csapatnak jól megy, versenyképes az autónk, akkor Fernando is szuper elégedett lesz, hiszen ő mindig 100 százalékot vagy még annál is többet nyújt ? szóval osztozom a frusztrációjában. Sajnálom őt, mert kettőből (2010 és 2012) legalább egy bajnoki címet szerezhetett volna már velünk. De az én fő dolgom az, hogy versenyképes legyen a csapat, nem a pilóták bajaival kell foglalkoznom, még akkor sem, ha történetesen teljesen megértem, hogy versenyképes autót akar. A cél ez, versenyképes autó a csapatnak és neki.”


Montezemolo kitért a visszatérése óta kicsit bukdácsoló Kimi Räikkönenre is: “Kimi lépésről lépésre javul, ma is, és remélem holnapi is fog majd, igaz, azért most nem várok sokat. Jól ismerem Kimit, fantasztikus versenyző, aki jelenleg még nem érzi jól magát az autóban, de azért javul. Ma is sokat beszélgettem vele, már elégedettebb az autóval, és szerintem hamarosan még elégedettebb lesz. Erős pilóta, én nagyon kedvelem őt.”
A Ferrari versenyképessé tételéhez persze komoly háttér kell, erős szakemberekkel, ehhez illeszkednének az elmúlt napok további találgatásai. Montezemolo pénteken nem erőltette meg magát a Ross Brawn hétfői látogatását illető spekulációk elfojtását illetően, a pár hete lemondott Stefano Domenicali helyére ültetett új csapatfőnök, Marco Mattiacci kinevezését pedig elég furcsán indokolta. Nem volt más választás.
“Az a helyzet, hogy csak a Bahreint követő hétfőn beszéltem Stefanoval, akkor mondta, hogy szeretne lemondani. Én azt mondtam, hogy három napig gondolkodjon még ezen. Stefano egy fantasztikus ember, nagyon hűséges, nagyon profi, de ahogy az életben általában, a sportban is az eredmények számítanak, ő pedig felelős döntést hozott.” 


“Csütörtökön végül azt mondta, sajnálja, de szerinte a lemondás a jó döntés, ezután én rögtön körülnéztem a cégnél. Nem csak versenycsapat, hanem egy teljes cég vagyunk, jó emberekkel. Marco a korábban elért eredményei alapján képes a vezetésre. Nem volt más választás. Hogy őszinte legyek, nem volt időm másokra gondolni, döntöttem, mert nem akartam nyitott pozíciót. Az esetek 99 százalékában örülök, ha a cégen belül juttathatok valakit feljebb, és nem is volt választásom.” 
Mattiacci tehát tényleg nem igazán végleges megoldás, Brawn akár helyet is kaphatna, ha érdekelné a feladat, sőt arról is hallani, hogy a Ferrari nemrég, az elmúlt másfél-két évtizedben immár sokadszorra, újra ajánlatot tett a Red Bull-os mérnökzseni Adrian Newey-nak, írja az olasz La Repubblica és a német Auto Motor und Sport is. 

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.