F1: Meddig bírja Alonso a Ferrarinál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 10.50

Bár újabb pletykák keringenek Fernando Alonso távozásáról, a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo nem tart ilyesmitől. A csapat felfuttatása a cél és a megoldás.

A Spanyol Nagydíjra beindult a pletykagyár, pénteken jó néhány spekuláció felröppent. A francia L’Equipe spanyol forrásokra hivatkozva úgy tudja, hogy a Ferrarival egyre elégedetlenebb Fernando Alonso 2015-re a Mercedeshez pályázik, elege van a maranellóiak versenyképtelenségéből.
A pletykát a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda nonszensznek bélyegezte, hozzátéve, hogy mindkét pilótájuknak hosszú távú szerződése van, sem Lewis Hamilton, sem Nico Rosberg lecserélése nem téma.


A Barcelonába elutazó Ferrari-elnök, Luca di Montezemolo sem a pilótái miatt aggódik:
“Nekem nem a versenyzőkkel van gondom, hanem a csapattal. Nem vagyok elégedett, mert győznünk kellene. Nem vagyok elégedett, mert az elmúlt években kihagytunk lehetőségeket, úgyhogy keményen kell hajtanunk, Fernandóval az élen.”
“Biztos vagyok benne, hogy ha a csapatnak jól megy, versenyképes az autónk, akkor Fernando is szuper elégedett lesz, hiszen ő mindig 100 százalékot vagy még annál is többet nyújt ? szóval osztozom a frusztrációjában. Sajnálom őt, mert kettőből (2010 és 2012) legalább egy bajnoki címet szerezhetett volna már velünk. De az én fő dolgom az, hogy versenyképes legyen a csapat, nem a pilóták bajaival kell foglalkoznom, még akkor sem, ha történetesen teljesen megértem, hogy versenyképes autót akar. A cél ez, versenyképes autó a csapatnak és neki.”


Montezemolo kitért a visszatérése óta kicsit bukdácsoló Kimi Räikkönenre is: “Kimi lépésről lépésre javul, ma is, és remélem holnapi is fog majd, igaz, azért most nem várok sokat. Jól ismerem Kimit, fantasztikus versenyző, aki jelenleg még nem érzi jól magát az autóban, de azért javul. Ma is sokat beszélgettem vele, már elégedettebb az autóval, és szerintem hamarosan még elégedettebb lesz. Erős pilóta, én nagyon kedvelem őt.”
A Ferrari versenyképessé tételéhez persze komoly háttér kell, erős szakemberekkel, ehhez illeszkednének az elmúlt napok további találgatásai. Montezemolo pénteken nem erőltette meg magát a Ross Brawn hétfői látogatását illető spekulációk elfojtását illetően, a pár hete lemondott Stefano Domenicali helyére ültetett új csapatfőnök, Marco Mattiacci kinevezését pedig elég furcsán indokolta. Nem volt más választás.
“Az a helyzet, hogy csak a Bahreint követő hétfőn beszéltem Stefanoval, akkor mondta, hogy szeretne lemondani. Én azt mondtam, hogy három napig gondolkodjon még ezen. Stefano egy fantasztikus ember, nagyon hűséges, nagyon profi, de ahogy az életben általában, a sportban is az eredmények számítanak, ő pedig felelős döntést hozott.” 


“Csütörtökön végül azt mondta, sajnálja, de szerinte a lemondás a jó döntés, ezután én rögtön körülnéztem a cégnél. Nem csak versenycsapat, hanem egy teljes cég vagyunk, jó emberekkel. Marco a korábban elért eredményei alapján képes a vezetésre. Nem volt más választás. Hogy őszinte legyek, nem volt időm másokra gondolni, döntöttem, mert nem akartam nyitott pozíciót. Az esetek 99 százalékában örülök, ha a cégen belül juttathatok valakit feljebb, és nem is volt választásom.” 
Mattiacci tehát tényleg nem igazán végleges megoldás, Brawn akár helyet is kaphatna, ha érdekelné a feladat, sőt arról is hallani, hogy a Ferrari nemrég, az elmúlt másfél-két évtizedben immár sokadszorra, újra ajánlatot tett a Red Bull-os mérnökzseni Adrian Newey-nak, írja az olasz La Repubblica és a német Auto Motor und Sport is. 

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.