F1: Beszóltak a pilóták, a Pirelli visszavágott

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 08.30

Elképesztő fölényben volt a Mercedes a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzésein, Lewis Hamilton csak az előzésektől fél. A gumikritikákat visszautasította a Pirelli.

Lewis Hamilton elképesztő tempót futott Barcelonában, csapattársára fél, a Red Bullra egy egész, a Ferrarira pedig másfél másodpercet vert. “A tempó ellenére továbbra is fontos a pole megszerzése” – mondta az óvatos Hamilton. “Amikor lassabb autókat követtem, meglehetősen nehéz volt az előzés, főleg a Mercedes-motoros csapatok ellen. A pozíció nagyon fontos ezen a pályán, úgyhogy mindent meg fogunk tenni az időmérőn, hogy annyira elöl végezzünk, amennyire csak lehet.”


“A gumik elég rosszul viselkedtek délelőtt, de változtattunk néhány dolgon, és kellemes meglepetés ért. A múltban előfordult, hogy rosszul sikerült a második edzés, de a verseny jobban ment, remélem, most még jobb lesz a vasárnap. Nagyon hosszú ideje nem volt ilyen jó péntekem, nagyot léptünk előre az autóval.”

Nico Rosberg (2.)
vakarhatta a fejét a Hamiltonnal szembeni nagy különbség miatt, a német kissé gondterhelt ábrázattal adta a nyilatkozatokat. “Hoztunk ide néhány új fejlesztést, és mondhatom, remekül működtek az autón” – fogalmazott Rosberg. “Úgy tűnik, hogy ismét nagyon gyorsak vagyunk, de személy szerint nem éreztem túl jól magam az autóban, különösen délelőtt.”

Az első edzésen Rosberg sok időt veszített, mert az autójában meghibásodott az ERS. “Rengeteg dolgunk lesz este, megpróbáljuk megtalálni a mérnökeimmel a tökéletes beállításokat.”


Daniel Ricciardo (3.) szeretett volna közelebb kerülni a Mercedeshez Barcelonában, valószínűleg az ausztrálnak is keserű meglepetés volt az egy másodperces hátrány. “Nem lett egyszerűbb a dolgunk” – vélekedett Ricciardo. “Seb műszaki hibája a csapat szempontjából is szerencsétlen volt, mert csak a tervezett munka felét tudtuk elvégezni. Nem volt összehasonlítási alapunk a csapaton belül, jó lett volna több adatot gyűjteni.”

“Nem volt rossz nap, de a Mercedesszel szembeni hátrány még mindig nagyobb, mint szeretnénk, dolgozunk kell rajta. Az utóbbi néhány versenyen talán a harmadik legjobb csapat voltunk, jó, hogy most nem lépegettünk hátrafelé. Ami jó, hogy az opciós gumikkal volt egy elég hosszú etapunk, 20-25 kör, nem számoltunk azzal, hogy ilyen sokáig bírjuk majd. Összességében javultunk, de sajnos úgy tűnik, a Mercedes sem lassult, ezért egy kicsit messze vannak tőlünk.”

A másik Red Bull-lal Sebastian Vettel mindössze négy kört tett meg, mert kiégett egy kábelköteg az autójában. A zárlat nehezen hozzáférhető helyen keletkezett, a csapat nem is végzett a javítással délutánra. “Csak egy kis hiba történt, nagy következményekkel” – ismerte el a címvédő. “Úgy döntöttük, kicseréljük az egész kábelköteget, és ez sajnos elég komoly munkával jár.”

“Remélem, sikerül felállnunk innen, mert ha nem, akkor szomorú helyzetbe kerülünk. De biztos vagyok benne, hogy rendben leszünk, Daniel remek munkát végzett ma, ezért jó esélyünk van rá, hogy hozzájussunk az összes szükséges információhoz.”


Fernando Alonso (4.) szerint a Ferrarinak egyelőre nem fekszik a pálya és a körülmények, valamint a Pirelli is túl kemény gumikat szállított. “Ma eléggé rossz volt a tapadás, kicsit küszködtünk, ami több okra vezethető vissza, többek között az is belejátszott, hogy a pálya kevésbé gumizódott fel, mint máskor. Emellett kisebb a leszorítóerő is, mint régen, és én úgy gondolom, hogy a gumiválasztás most túl konzervatív lett.”

“Most aztán komoly munka vár ránk, optimalizálni kell az autó egyensúlyát a számunkra kedvezőtlen tényezők ellenére is. Okosabbnak kell lennünk a riválisoknál a módosítások terén, és az időmérőre el kell találnunk őket.”

A korábbi hétvégéken küszködő Kimi Räikkönen (6.) most közelebb volt Alonsóhoz, elégedetten is nyilatkozott: “Ma különösen sűrű napunk volt, a lehető legtöbb kört igyekeztünk teljesíteni, hogy végigvihessük a tervezett programot a két edzésen. Délelőtt többféle beállítást és két különböző hátsó szárnyat is kipróbáltunk, délután pedig az időmérős és a futamra való felkészülésre koncentráltunk, és a kétféle Pirelli viselkedését vizsgáltuk. Este mindent kiemelmzünk, hogy meglássuk, milyen irányba menjünk tovább.”


A délelőtti edzés egyik biztató fejleménye volt a mostanában lejtőre került McLaren második pozíciója, de a nap végén Jenson Button azt mondta, a délutáni, bő két másodperces lemaradásuk mutatta a valós formát.

“A délutáni, melegebb körülmények között már nem működött olyan jól az autó. Az alacsonyabb leszorítóerő miatt az autó csak jóval szűkebb hőmérsékleti tartományban van elemében. Délelőtt jóval gyorsabbnak látszottunk a valós formánknál. Elsősorban az autó balanszán, hosszabb etapos tempóján igyekszünk még javítani, szerintem holnapra erősebb lehet majd. A hétvégére hozott fejlesztéseink beváltak, remélhetőleg előrébb lehetünk majd a nagyon sűrű középmezőnyben. Az tekinthető jó eredmények, ha sikerül mindent kihozni a csomagból, a pozíciók megtippeléséhez még nagyon korán van.”

Másokhoz hasonlóan a Force Indiá-s Sergio Perez (16.) is a gumikra panaszkodott, ő kelt ki legélesebben. A mexikói pilóta az utánpótlás-széria GP2-vel példálózott. “A Pirelli egyáltalán nem segít. Nem segít abban, hogy rendesen nyomhassuk, hogy élvezzük a vezetést. Az idei autók leszorítóereje sokkal rosszabb, erre ők még keményebb gumikat hoznak. Gondolom, hogy az első gumik szemcsésedésétől féltek, de azért elég égő, ha összehasonlítjuk az időket a GP2-esekével, hogy ők fillérekből mennyire közel vannak hozzánk” – utalt arra, hogy míg ő 1:29.129-et futott a második edzésen, a GP2-es időmérőn Stephane Richelmi 1:29.293-mal szerezte meg a pole-t.

“Másfél-két másodperc előny a GP2-höz képest, ez azért szégyen. A Pirellinek bevállalósabbnak kellene lennie a keverékekkel, mert most vasárnap csak unalmas körmenet lesz, ami nem jó az F1-nek.”

A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery nem hagyta szó nélkül Perez nyilatkozatát: “Szánalmas kifogás, komolyan. Mindenki ugyanolyan gumikkal megy. Nem, nem óvatoskodtuk túl a gumiválasztást. Idén egyszerűen más megközelítést alkalmaztunk, az autók mások, a kerekek sokkal gyakrabban kipörögnek, menet közben pedig nem fogunk mindent megváltoztatni.” Hembery célzott arra is, hogy a tavalyi négy kerékcsere sokaknál kiverte a biztosítékot, ezt pedig mindenképp szerette volna elkerülni a Pirelli.

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.