F1: Alonsót sokkolta a lemaradás

Räikkönen is elégedetlen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 18.20

Fernando Alonsót leginkább a Ferrari Mercedeshez mér lemaradása bántotta a hazai, barcelonai időmérő után.

A Ferrarinál nyíltan nem beszéltek ilyesmiről, de a Kínai Nagydíjon elért 3. hely után biztosan többet vártak a sztárpilóta, Fernando Alonso hazai futamától, a Spanyol Nagydíjtól is, mint amennyi eddig sikerült. A kvalifikáción Kimi Räikkönen a 6., a helyi hős, Alonso pedig csak a 7. lett. A spanyol eléggé el volt kenődve. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress
“Talán ez a legrosszabb a mai napban, a lemaradás. Nem a 7. rajthely, vagy az, hogy mennyire vagyunk a dobogótól, hanem az 1,8 másodperc, ami nagyon sok, ezen változtatnunk kell! Tovább kell dolgoznunk, hozni kell az eredményeket. Kanadára biztosan lesznek fejlesztéseink, de Monacóra és Silverstone-ra is viszünk valamit, ide is hoztunk, meg is lett a 6-7. hely, de csodát nem lehet tenni.”
“Azt hiszem, a Mercedes is hozott most újításokat, amik jól működnek, eddigi is nagy volt az előnyük, és most még tovább növelték. Mi is hoztunk új alkatrészeket, némelyik bevált, némelyik nem, idő kell még az előrelépéshez, de azért az autó egyértelműen jobb, mint Kínában” – magyarázta a bizonyítványt.
“De mindig ez van, mi is hozunk pár tizedet, mások is, aztán ugyanott vagyunk. Néha mások hoznak kevesebbet, néha mi, és akkor nő a hátrány. Ez nem újdonság.”
Ami a versenyt illeti, a spanyol próbál bizakodó maradni, és hangsúlyozta, hogy a múlttal ellentétben ma már nem abszolút mérce a barcelonai forma.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nyilván szeretnék előbbről rajtolni. Nyilván nem a Mercedes elől, de a 3. és 10. hely között nagy a küzdelem. Szóval a hetedik helynél szerettem volna előbb lenni ma, de nem volt lehetséges. A hetedik vagyok, mert a hetedik leggyorsabb voltam. Mondjuk Vettel és Massa problémái miatt nehéz megmondani, mi lett volna a végső eredmény.”
“Sajnos nehéz időmérőnk volt, de így is bizakodó vagyok a versenyt illetően. Mindenkinek nehéz dolga lesz a rossz tapadás miatt, egész hétvégén csúszkáltak az autók. Holnap kemény 66 kör jön, nem lehet majd hibázni.”
“Régebben Barcelona igazi mérce volt, de szerintem ma már nem iránymutató a bajnokság menetét illetően, hiszen tavaly 60 másodperccel a Mercedes előtt győztem itt, aztán egész évben nem nyertem többet.”
Az első versenyeken küszködő Räikkönen nem örült annak, hogy legalább Alonsót megverte ezúttal:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nyilván az embereket ez izgatja, de engem egészen addig nem érdekel, amíg nem az élen küzdünk.  Persze próbálok előtte lenni, de nem jelent nagy elégtételt, ha csak a 6-7. helyen vagyunk, nem ez a cél. Az élen akarom legyőzni, mert ez így most nem sokat számít.”
A finn azt mondta, hogy a problémákon  sincs még túl: “Ha megnézzük, a délelőttöm kész katasztrófa volt (14. az edzésen), rendesen változtattunk az autón, de még így is kész szenvedés volt összehozni minden egyes gyors kört. Apróságokról van szó, de mindig van valami, ami hibához vezet. Továbbra sem vagyok elégedett, nem a 6-7. helyre hajtunk.” 
“A dobogó a cél holnapra, de hogy sikerülhet-e, azt nehéz lenne megmondani. Az előző futamokon mindig közbejött valami, szóval jó lenne végre egy sima verseny – majd meglátjuk!”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.