F1: Alonsót sokkolta a lemaradás

Räikkönen is elégedetlen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.10. 18.20

Fernando Alonsót leginkább a Ferrari Mercedeshez mér lemaradása bántotta a hazai, barcelonai időmérő után.

A Ferrarinál nyíltan nem beszéltek ilyesmiről, de a Kínai Nagydíjon elért 3. hely után biztosan többet vártak a sztárpilóta, Fernando Alonso hazai futamától, a Spanyol Nagydíjtól is, mint amennyi eddig sikerült. A kvalifikáción Kimi Räikkönen a 6., a helyi hős, Alonso pedig csak a 7. lett. A spanyol eléggé el volt kenődve. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress
“Talán ez a legrosszabb a mai napban, a lemaradás. Nem a 7. rajthely, vagy az, hogy mennyire vagyunk a dobogótól, hanem az 1,8 másodperc, ami nagyon sok, ezen változtatnunk kell! Tovább kell dolgoznunk, hozni kell az eredményeket. Kanadára biztosan lesznek fejlesztéseink, de Monacóra és Silverstone-ra is viszünk valamit, ide is hoztunk, meg is lett a 6-7. hely, de csodát nem lehet tenni.”
“Azt hiszem, a Mercedes is hozott most újításokat, amik jól működnek, eddigi is nagy volt az előnyük, és most még tovább növelték. Mi is hoztunk új alkatrészeket, némelyik bevált, némelyik nem, idő kell még az előrelépéshez, de azért az autó egyértelműen jobb, mint Kínában” – magyarázta a bizonyítványt.
“De mindig ez van, mi is hozunk pár tizedet, mások is, aztán ugyanott vagyunk. Néha mások hoznak kevesebbet, néha mi, és akkor nő a hátrány. Ez nem újdonság.”
Ami a versenyt illeti, a spanyol próbál bizakodó maradni, és hangsúlyozta, hogy a múlttal ellentétben ma már nem abszolút mérce a barcelonai forma.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nyilván szeretnék előbbről rajtolni. Nyilván nem a Mercedes elől, de a 3. és 10. hely között nagy a küzdelem. Szóval a hetedik helynél szerettem volna előbb lenni ma, de nem volt lehetséges. A hetedik vagyok, mert a hetedik leggyorsabb voltam. Mondjuk Vettel és Massa problémái miatt nehéz megmondani, mi lett volna a végső eredmény.”
“Sajnos nehéz időmérőnk volt, de így is bizakodó vagyok a versenyt illetően. Mindenkinek nehéz dolga lesz a rossz tapadás miatt, egész hétvégén csúszkáltak az autók. Holnap kemény 66 kör jön, nem lehet majd hibázni.”
“Régebben Barcelona igazi mérce volt, de szerintem ma már nem iránymutató a bajnokság menetét illetően, hiszen tavaly 60 másodperccel a Mercedes előtt győztem itt, aztán egész évben nem nyertem többet.”
Az első versenyeken küszködő Räikkönen nem örült annak, hogy legalább Alonsót megverte ezúttal:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nyilván az embereket ez izgatja, de engem egészen addig nem érdekel, amíg nem az élen küzdünk.  Persze próbálok előtte lenni, de nem jelent nagy elégtételt, ha csak a 6-7. helyen vagyunk, nem ez a cél. Az élen akarom legyőzni, mert ez így most nem sokat számít.”
A finn azt mondta, hogy a problémákon  sincs még túl: “Ha megnézzük, a délelőttöm kész katasztrófa volt (14. az edzésen), rendesen változtattunk az autón, de még így is kész szenvedés volt összehozni minden egyes gyors kört. Apróságokról van szó, de mindig van valami, ami hibához vezet. Továbbra sem vagyok elégedett, nem a 6-7. helyre hajtunk.” 
“A dobogó a cél holnapra, de hogy sikerülhet-e, azt nehéz lenne megmondani. Az előző futamokon mindig közbejött valami, szóval jó lenne végre egy sima verseny – majd meglátjuk!”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.