F1: Hamilton egyszerűen érinthetetlen

Forma-1 Spanyol Nagydíj, 2. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.09. 16.10

A Spanyol Nagydíj második szabadedzésén Lewis Hamilton egy másodpercet adott a Red Bullnak, másfelet a Ferrarinak, több mint kettőt mindenki másnak.

Akár már most kioszthatnák a Spanyol Nagydíjat, akkora Lewis Hamilton barcelonai fölénye. 


A mercedeses angol a délutáni szabadedzésen csapattársának, a rajta kívül egyedüliként 1:26 alá menő Nico Rosbergnek is kis híján fél másodpercet adott, míg a legközelebbi nem mercis üldöző, Daniel Ricciardo gyakorlatilag egy teljes másodperccel volt lassabb nála. És nem is csak a rövid etapos gyors körökön – Hamilton és Ricciardo is 16-16 körös, kemény gumis hosszú etapot ment, az átlagos különbség ekkor is hajszál híján egy másodperc volt közönként.
Hamilton idejéhez viszonyítva a helyi hős, Fernando Alonso (4.) bő másfél másodperccel maradt el, a másik ferraris, Kimi Räikkönen (5.) a maga 1,7-es hátrányával pedig az utolsó volt, aki még két másodpercen belül maradt.
A top10 második felében sorakozó két mclarenes, a wiliamses Felipe Massa, a lotusos Pastor Maldonado, valamint a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat már eggyel alacsonyabb kategóriában futott.
Az edzés alapján úgy tűnik, hiába igyekeztek a riválisok, a Mercedes is legalább annyit fejlődött, mint az üldözők, közelebb kerülni nem sikerült, talán csak a McLaren mozdult előreébb, megelőzve a Force Indiát és a Williamst.
Sebastian Vettel a délelőtti meghibásodás miatt nem vezetett, az autója elektronikáját még délután is szerelte a csapat.
Az edzésen komoly baleset nem történt, de akadtak problémák és incidensek. A Lotusoknál a fékekkel olyan súlyos gond volt, hogy egyszerre mindkét autót a bokszba parancsolta a csapat, a Marussiánál Jules Bianchi az edzés közepén az utolsó kanyarban elvesztette a középső kiegészítő elemet a hátsó szárnyáról (monkey seat), míg Max Chilton a leintés előtt másfél perccel szánkázott be a 4-es kanyar kavicságyába egy elfékezés után.
A Toro Rosso komoly pénzbüntetésre számíthat, ugyanis pár perccel a vége előtt a bokszból épp a pályára lépő Jean-Eric Vergne az első kanyar kijáratánál elhagyta a jobb hátsó kerekét – ezt pedig nagyon szigorúan veszik a stewardok az elmúlt egy-két évben.
A minden bizonnyal további Hamilton-dominanciát hozó Spanyol Nagydíj szombaton délelőtt a 3. edzéssel, majd délután 14 órakor a kvalifikációval folytatódik.
Spanyol Nagydíj, 2. szabadedzés, Barcelona, 2014.05.09.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.