F1: Fél kézzel vezetett Sergio Perez

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.09. 19.30

Letört a tükre a pilótafülkében ficánkolt, ezért csak fél kézzel tudott vezetni Sergio Perez, aki természetesen megküzdött a problémával.

A Forma-1-es autókat alapból trükkös kihívás vezetni, idén már tényleg tengernyi gomb, és funkció zsúfolódott a kormányra. Ha ennek tetejébe még egy letört tükör is ott lifeg az ember orra előtt, az tényleg nem könnyíti meg a napot, de Sergio Perez remekül küzdött meg a problémával, és a nehezítő körülmények ellenére, fél kézzel vezetett vissza a boxutcába.

F1: Fél kézzel vezetett Sergio Perez 1

2010-ben a végsebességet növelő trükkös megoldás, az F-csatorna miatt láttunk több csapatnál fél kézzel kormányzó versenyzőket. Az újítást először a Mclaren vetette be, a wokingi csapat egy olyan légcsatornát épített az autóba, amellyel a pilóták az egyenesben tehermentesíthetik a hátsó szárnyat, így a kisebb leszorítóerőnek köszönhetően 8-10 km/órás pluszsebességhez jutnak. A Mclaren versenyzői még térddel szabályozták a levegő útját, ám az ötletet másoló csapatoknál ez kézzel történt, ezért kellett pont a végsebesség közelében elengedniük a kormányt.

A Sauber, a Ferrari, a Williams és a Mercedes készítette el az ún. F-duct vagy F-csatorna saját verzióját, de a fejlesztés nem volt hosszú életű, ugyanis a csapatok szervezete, a FOTA arról döntött, hogy a megoldást betiltja 2011-re.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.