F1: A Renault nem ad több motort?

Néhány partner nem fizet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.09. 17.45

A Renault erőforrásának fejlesztését jelentősen hátráltathatja, hogy a Forma-1-es partnerek késnek a kifizetésekkel. A francia gyártó leállíthatja a szállítást.

A Renault Sport F1 főnöke, Jean-Michel Jalinier pénteken Barcelonában arról beszélt, hogy több, nem nevesített partnerük – minden bizonnyal a Caterham és a Lotus -, nem fizet a motorjaikért, a helyzet néhány héten belül kritikussá válhat, és a gyártó akár a szállítást is leállíthatja feléjük.


“A programunk végrehajtásához erőforrások kellenek, ezek pedig két irányból származnak. Az egyik forrás a Renault, amely pénzügyileg és emberi erőforrással is jelen van, a másik forrást a motorjainkat megvásárló csapatok jelentik. Azonban az utóbbi tekintetében elfogadhatatlan helyzet alakult ki, ugyanis egyes csapatok késnek a fizetéssel, pedig a felzárkózási munka közepette nem lehet olyan, hogy nem fizetnek” – panaszolta a 2014-es idényt nem épp ragyogó 1,6 literes turbós V6-os erőforrásokkal kezdő gyártó F1-főnöke.
“Igen komoly a helyzet. Egy darabig bírjuk, fejlesztünk, pénzt teszünk ebbe, de kellenek a bevételek. Pár héten belül kritikus szintig juthatunk, valamit dönteni kell majd, mert így nem lehet folytatni. Akár a szállítás leállítási is opció lehet, igen. Persze jobba az érintett csapattal valamilyen megegyezésre jutni és pénzügyi összhangra törekedni, de igen, ez is egy lehetőség.” 
A már a motorokért sem fizető csapatok esete jól megvilágítja, a kisebb alakulatok miért küzdenek körömszakadtáig a költségplafonért, a mezőny egyik fele valóban gyakorlatilag a túlélésért küzd.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.