F1: 32 éve hunyt el Ferrari kedvenc versenyzője

1982. május 8-án hunyt el Gilles Villeneuve

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.08. 19.30

Gilles Villenuve úgy lett a Forma-1 legendás alakja, hogy mindössze hat futamgyőzelmet szerzett. De nem ez tette naggyá.

Gilles Villenuve úgy lett a Forma-1 legendás alakja, hogy mindössze hat futamgyőzelmet szerzett, de egy versenyző nagysága nem feltétlenül mérhető statisztikákban. Villeneuve karrierének legérdekesebb momentumait nézve érthető, miért emlékeznek rá sokan még ma is, tragikus halála után 32 évvel.

1977-ben debütált a Formula-1-ben a McLarennel egy verseny erejéig, és már ekkor, első futamán jobb eredményt ért el csapattársánál Jochen Mass-nál, aki ráadásul frissebb autóval állt rajthoz. A kirobbanó kezdést követően Villeneuve felkerült a kelendő pilóták listájára. Miután Niki Lauda elszerződött a Brabhamhez több fizetésért, Enzo Ferrari egy tehetséges versenyzőt keresett helyette, akit Villeneuve személyében talált meg.

Első győzelmét 1978-ban aratta későbbi csapattársa, Scheckter előtt, fogat vacogtató hidegben, hazai közönség előtt a Kanadai Nagydíjon. 1979-re már a mezőny legjobb autójában ült, és a világbajnoki címért folyó harcba is beszállhatott, de a csapat kérésére végül Jody Schecktert segítette, aki világbajnok lett az év végén.

Rajongói leginkább kérlelhetetlen stílusát, sosem lankadó kitartását imádják, aminek legjobb példája a Zandvoorti futam. Ezen a versenyen előbb átvette a vezetést, majd egy defekt következtében el is vesztette azt, őrült tempóval és három keréken a box felé vette az irányt. Elképesztő produkciója beírta magát a történelembe.


Kőkemény stílusa inkább hasonlított egy raliversenyzőhöz, de a párharcoktól sem riadt vissza, sőt. Nevéhez fűződik a Forma-1 leglátványosabb kerék a kerék elleni csatája René Arnouxval az 1979-es Dijonban rendezett francia nagydíj utolsó köreiben. Ez volt a sportág egyik legküzdelmesebb pillanata.


Legnagyobb sikerét feltehetően 1981-ben érte el, amikor egy ormótlan turbófeltöltős Ferrarival küzdött a monacói győzelemért. Ezt követően a spanyol nagydíjon klasszikus defenzív vezetési stílussal maga mögött tartott öt gyorsabb autót, kihasználva taktikai érzékét és kocsijának maximális teljesítményét.


Gilles Villeneuve 1982. május 8-án hunyt el, miután a Belga Nagydíj időmérő edzésén a lassan haladó a lassan cirkáló Jochen Mass March versenyautójának ütközött. A hatalmas erejű ütközés nyomán levegőbe emelkedett a Ferrari, majd földet érve teljesen összetört, maga Villeneuve is kirepült a pilótafülkéből, bár mentőhelikopterrel kórházba szállították, életét nem tudták megmenteni.

F1: 32 éve hunyt el Ferrari kedvenc versenyzője 1

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.