F1: 32 éve hunyt el Ferrari kedvenc versenyzője

1982. május 8-án hunyt el Gilles Villeneuve

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.05.08. 19.30

Gilles Villenuve úgy lett a Forma-1 legendás alakja, hogy mindössze hat futamgyőzelmet szerzett. De nem ez tette naggyá.

Gilles Villenuve úgy lett a Forma-1 legendás alakja, hogy mindössze hat futamgyőzelmet szerzett, de egy versenyző nagysága nem feltétlenül mérhető statisztikákban. Villeneuve karrierének legérdekesebb momentumait nézve érthető, miért emlékeznek rá sokan még ma is, tragikus halála után 32 évvel.

1977-ben debütált a Formula-1-ben a McLarennel egy verseny erejéig, és már ekkor, első futamán jobb eredményt ért el csapattársánál Jochen Mass-nál, aki ráadásul frissebb autóval állt rajthoz. A kirobbanó kezdést követően Villeneuve felkerült a kelendő pilóták listájára. Miután Niki Lauda elszerződött a Brabhamhez több fizetésért, Enzo Ferrari egy tehetséges versenyzőt keresett helyette, akit Villeneuve személyében talált meg.

Első győzelmét 1978-ban aratta későbbi csapattársa, Scheckter előtt, fogat vacogtató hidegben, hazai közönség előtt a Kanadai Nagydíjon. 1979-re már a mezőny legjobb autójában ült, és a világbajnoki címért folyó harcba is beszállhatott, de a csapat kérésére végül Jody Schecktert segítette, aki világbajnok lett az év végén.

Rajongói leginkább kérlelhetetlen stílusát, sosem lankadó kitartását imádják, aminek legjobb példája a Zandvoorti futam. Ezen a versenyen előbb átvette a vezetést, majd egy defekt következtében el is vesztette azt, őrült tempóval és három keréken a box felé vette az irányt. Elképesztő produkciója beírta magát a történelembe.


Kőkemény stílusa inkább hasonlított egy raliversenyzőhöz, de a párharcoktól sem riadt vissza, sőt. Nevéhez fűződik a Forma-1 leglátványosabb kerék a kerék elleni csatája René Arnouxval az 1979-es Dijonban rendezett francia nagydíj utolsó köreiben. Ez volt a sportág egyik legküzdelmesebb pillanata.


Legnagyobb sikerét feltehetően 1981-ben érte el, amikor egy ormótlan turbófeltöltős Ferrarival küzdött a monacói győzelemért. Ezt követően a spanyol nagydíjon klasszikus defenzív vezetési stílussal maga mögött tartott öt gyorsabb autót, kihasználva taktikai érzékét és kocsijának maximális teljesítményét.


Gilles Villeneuve 1982. május 8-án hunyt el, miután a Belga Nagydíj időmérő edzésén a lassan haladó a lassan cirkáló Jochen Mass March versenyautójának ütközött. A hatalmas erejű ütközés nyomán levegőbe emelkedett a Ferrari, majd földet érve teljesen összetört, maga Villeneuve is kirepült a pilótafülkéből, bár mentőhelikopterrel kórházba szállították, életét nem tudták megmenteni.

F1: 32 éve hunyt el Ferrari kedvenc versenyzője 1

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.