F1: Új szabályokkal kényszerítik ki a spórolást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 16.30

Jean Todt elnök szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség önhatalmúlag nem tud költségplafont bevezetni a Forma-1-ben, a csapatoknak egyetértésre kell jutniuk a kérdésben.

Jean Todt elnök szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség önhatalmúlag nem tud költségplafont bevezetni a Forma-1-ben, a csapatoknak egyetértésre kell jutniuk a kérdésben. Ez egyelőre nem sikerült, a nagyok megvétózták a javaslatot, Todt azonban nem tehet semmit.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem áll hatalmamban változtatni a szabályokon” – mondta Todt. “De ha megtehetném, és mondjuk azt tenném, amit a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo szeretne, lenne felháborodás rendesen. Az én dolgom, hogy kézben tartsam a sport irányítását. Vannak, akik panaszkodnak, de ahogy általában lenni szokott, ők hangosabbak azoknál, akik elégedettek a dolgok menetével.”

“Itt kőkemény a verseny, és aki nem nem nyer, általában panaszkodik. Ez így lesz örökké. Az idén van egy új döntéshozó testületünk, a Stratégiai Csoport, és szerettem volna, ha a korábbi ígéreteknek megfelelően hozunk egy költségcsökkentésre vonatkozó rendelkezést.”

Az élcsapatokból (Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren, Lotus, Williams) álló testület azonban nemet mondott a költségplafonra, ami Todtot is meglepte. “Meg vagyok győződve arról, hogy az F1 túl drága, és valamit határozottan tennünk kell ez ellen. De közösen, mert az FIA-nek felügyelő szervezetként semmi befolyása nincs a költségekre.”

“Ezzel együtt úgy érzem, a mi felelősségünk, hogy valahogy beavatkozzunk ebbe az ügybe, mert a nagyok a szponzorpénzek oroszlánrészét is elviszik. Én amúgy nem hittem abban, hogy egy konkrét limit bevezetésével kordában tudjuk tartani a költségeket, de azt mondtam a csapatoknak, ha bizonyítják, hogy ez a megoldás életképes, azonnal bevezetjük.”

“A csapatok közül sokan egyetértettek, tulajdonképpen én sem értem, hogy a Stratégiai Csoport hat tagja most miért mondott mégis nemet. Csalódott vagyok-e? Bizonyos értelemben igen, mert így nehezebb lesz elérni a céljainkat, muszáj lesz felülvizsgálnunk a sport- és technikai szabályzatot.”

Todt szerint az FIA már több szabályváltoztatási javaslatot kidolgozott annak érdekében, hogy csökkenjen a nagy- és kiscsapatok közötti különbség, ezek ráadásul az F1 élvezeti értékét sem csökkentenék. “Ha ebben az új rendszerben 18 szavazatból kilencet megszerzünk, működhet a dolog. Egyébként nem.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.