F1: Új szabályokkal kényszerítik ki a spórolást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 16.30

Jean Todt elnök szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség önhatalmúlag nem tud költségplafont bevezetni a Forma-1-ben, a csapatoknak egyetértésre kell jutniuk a kérdésben.

Jean Todt elnök szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség önhatalmúlag nem tud költségplafont bevezetni a Forma-1-ben, a csapatoknak egyetértésre kell jutniuk a kérdésben. Ez egyelőre nem sikerült, a nagyok megvétózták a javaslatot, Todt azonban nem tehet semmit.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem áll hatalmamban változtatni a szabályokon” – mondta Todt. “De ha megtehetném, és mondjuk azt tenném, amit a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo szeretne, lenne felháborodás rendesen. Az én dolgom, hogy kézben tartsam a sport irányítását. Vannak, akik panaszkodnak, de ahogy általában lenni szokott, ők hangosabbak azoknál, akik elégedettek a dolgok menetével.”

“Itt kőkemény a verseny, és aki nem nem nyer, általában panaszkodik. Ez így lesz örökké. Az idén van egy új döntéshozó testületünk, a Stratégiai Csoport, és szerettem volna, ha a korábbi ígéreteknek megfelelően hozunk egy költségcsökkentésre vonatkozó rendelkezést.”

Az élcsapatokból (Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren, Lotus, Williams) álló testület azonban nemet mondott a költségplafonra, ami Todtot is meglepte. “Meg vagyok győződve arról, hogy az F1 túl drága, és valamit határozottan tennünk kell ez ellen. De közösen, mert az FIA-nek felügyelő szervezetként semmi befolyása nincs a költségekre.”

“Ezzel együtt úgy érzem, a mi felelősségünk, hogy valahogy beavatkozzunk ebbe az ügybe, mert a nagyok a szponzorpénzek oroszlánrészét is elviszik. Én amúgy nem hittem abban, hogy egy konkrét limit bevezetésével kordában tudjuk tartani a költségeket, de azt mondtam a csapatoknak, ha bizonyítják, hogy ez a megoldás életképes, azonnal bevezetjük.”

“A csapatok közül sokan egyetértettek, tulajdonképpen én sem értem, hogy a Stratégiai Csoport hat tagja most miért mondott mégis nemet. Csalódott vagyok-e? Bizonyos értelemben igen, mert így nehezebb lesz elérni a céljainkat, muszáj lesz felülvizsgálnunk a sport- és technikai szabályzatot.”

Todt szerint az FIA már több szabályváltoztatási javaslatot kidolgozott annak érdekében, hogy csökkenjen a nagy- és kiscsapatok közötti különbség, ezek ráadásul az F1 élvezeti értékét sem csökkentenék. “Ha ebben az új rendszerben 18 szavazatból kilencet megszerzünk, működhet a dolog. Egyébként nem.”

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.