F1: Új szabályokkal kényszerítik ki a spórolást

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 16.30

Jean Todt elnök szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség önhatalmúlag nem tud költségplafont bevezetni a Forma-1-ben, a csapatoknak egyetértésre kell jutniuk a kérdésben.

Jean Todt elnök szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség önhatalmúlag nem tud költségplafont bevezetni a Forma-1-ben, a csapatoknak egyetértésre kell jutniuk a kérdésben. Ez egyelőre nem sikerült, a nagyok megvétózták a javaslatot, Todt azonban nem tehet semmit.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem áll hatalmamban változtatni a szabályokon” – mondta Todt. “De ha megtehetném, és mondjuk azt tenném, amit a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo szeretne, lenne felháborodás rendesen. Az én dolgom, hogy kézben tartsam a sport irányítását. Vannak, akik panaszkodnak, de ahogy általában lenni szokott, ők hangosabbak azoknál, akik elégedettek a dolgok menetével.”

“Itt kőkemény a verseny, és aki nem nem nyer, általában panaszkodik. Ez így lesz örökké. Az idén van egy új döntéshozó testületünk, a Stratégiai Csoport, és szerettem volna, ha a korábbi ígéreteknek megfelelően hozunk egy költségcsökkentésre vonatkozó rendelkezést.”

Az élcsapatokból (Ferrari, Mercedes, Red Bull, McLaren, Lotus, Williams) álló testület azonban nemet mondott a költségplafonra, ami Todtot is meglepte. “Meg vagyok győződve arról, hogy az F1 túl drága, és valamit határozottan tennünk kell ez ellen. De közösen, mert az FIA-nek felügyelő szervezetként semmi befolyása nincs a költségekre.”

“Ezzel együtt úgy érzem, a mi felelősségünk, hogy valahogy beavatkozzunk ebbe az ügybe, mert a nagyok a szponzorpénzek oroszlánrészét is elviszik. Én amúgy nem hittem abban, hogy egy konkrét limit bevezetésével kordában tudjuk tartani a költségeket, de azt mondtam a csapatoknak, ha bizonyítják, hogy ez a megoldás életképes, azonnal bevezetjük.”

“A csapatok közül sokan egyetértettek, tulajdonképpen én sem értem, hogy a Stratégiai Csoport hat tagja most miért mondott mégis nemet. Csalódott vagyok-e? Bizonyos értelemben igen, mert így nehezebb lesz elérni a céljainkat, muszáj lesz felülvizsgálnunk a sport- és technikai szabályzatot.”

Todt szerint az FIA már több szabályváltoztatási javaslatot kidolgozott annak érdekében, hogy csökkenjen a nagy- és kiscsapatok közötti különbség, ezek ráadásul az F1 élvezeti értékét sem csökkentenék. “Ha ebben az új rendszerben 18 szavazatból kilencet megszerzünk, működhet a dolog. Egyébként nem.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.