F1: Soványabb autóval támadna fel a Sauber

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.07. 13.30

A Sauber a hétvégi Spanyol Nagydíjra alapvetően átalakított, könnyebb autóval készül, a cél a pontszerzés.

A Sauber 2013-hoz hasonlóan gyenge autóval kezdte az új idényt, a C33-as a Ferrari motor állítólagos túlsúlya mellett a kasztni nehézségével is küszködött, a nagy termetű Adrian Sutil már az ivással is spórolt emiatt.
Az európai szakasz kezdetét jelentő Spanyol Nagydíj hagyományosan az első nagy fejlesztési csomagok bevetésének ideje, nem lesz ez másként a svájci csapatnál sem, már-már B verziót küldenek a pályára Barcelonában.


“A Spanyol Nagydíjra a C33-as alapvető revízión esett át, komoly súlycsökkentés és jelentős aerodinamikai frissítés érkezik. Ide tartozik majd az új első szárny, új motorborítás, új oldalsó légterelők és még jó néhány aerodinamikai módosítás” – sorolta a Sauber vezető pályamérnöke, Giampaolo Dall’Ara,
“Ezeken túl szoftverfrissítés is érkezik, amellyel hatékonyabban használhatjuk majd az erőforrást. Sűrű lesz a péntekünk az autó hangolásával. Nyilván nagyon szeretnénk, ha az erőfeszítések a jobb köridőkben is megmutatkoznának, azonban azt is tudjuk, hogy a többi csapat is fejleszt, szóval majd meglátjuk, hol is állunk. Mi mindenesetre mindent beleadunk majd, hogy pontokért küzdhessünk” – tette hozzá.
A német Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a jelentős súlycsökkenés 10-15 kg-ot jelent, ez azonban még mindig csak a 60 kg alatti Esteban Gutierreznek segít, ugyanis csak az ő esetében jutnak a megengedett 692 kilós minimális súlyhatár alá, csak nála lehet játszani a ballasztokkal, Sutilnál erre továbbra sem lesz lehetőség.
A Sauber 2014-ben az első négy fordulóban nem szerzett pontot, amivel bő húszéves Forma-1-s története egyik leggyengébb idénykezdését produkálta – csak 2010-ben és 1996-ban volt hasonlóan eredménytelen a szezon eleje. 

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.