Tölcsért szúrnak az F1-esek farába?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.06. 11.30

Úgy tűnik, a Forma-1 hangerejét egy egyszerű megoldással növelnék: a kipufogók végét tölcsérszerűen alakítanák ki. A Mercedes-főnöknek nem tetszik az ötlet.

Ahogy már írtuk, a Forma-1-es csapatok dolgoznak az autók idei hangjának javításán. Mivel az 1,6 literes V6-osok hangjának nagy részét a turbó nyeli le, a motorszabvány átírása pedig kizárt, így csak a kipufogó kivezetésével lehet ügyeskedni. 

Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images


A Mercedes-csapat társfőnöke, Toto Wolff a Speed Weeknek azt is elárulta, hogyan is oldanák meg ezt ? az egyik opció a lehető legegyszerűbb, tölcséres kialakítás.
“Áttekintettük a lehetséges megoldásokat, nekünk, a Mercedesnek is vannak ötleteink. A barcelonai teszten kipróbáljuk majd az autókon, meglátjuk, hogy hozzák-e kívánt hatást.”
“Van néhány igen összetett megoldás a kipufogórendszer tekintetében, de van például tölcséres opció is, amelynél egyszerűen kiszélesedik a kipufogó a végénél – amely persze hozza a maga problémáit. Nem hiszem, hogy épp ez kellene a Forma-1-be, de Barcelonába mi is visszük a magunk ötleteit, aztán majd meglátjuk!” 
A Wolffal együtt a DTM hockenheimi szezonnyitóján vendégeskedő Nico Rosberg bízik benne, hogy a jövő heti teszten meglesz a végleges megoldás: “Hamarosan Monacóba érkezünk, és szerintem ott már másféle hangot hallunk majd. Szerintem lényeges, hogy dolgozzunk ezen, mert a hang is hozzátartozik az élményhez.” 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.