F1: Maldonado nem bánt meg semmit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.06. 14.30

Pastor Maldonado azt mondja, az idény eleji küszködés ellenére nem bánja, hogy a Williamstől lelépve 2014-re a Lotushoz igazolt.

Míg a Williams a 2013-as pokoljárás után viszonylag versenyképes, rendszeres pontszerző alakulattá vált, az előző két évben egy-egy győzelmet és számtalan dobogót begyűjtő Lotus idén még semmit nem mutatott – Pastor Maldonado talán rosszkor és rossz helyre igazolt át.
A venezuelai pilóta a spanyol El Confidencialnak nyilatkozva azt mondta, ő maga nem így látja:


“A Williams nem szerepelt úgy, ahogy kellett volna, szóval három év után új kihívást kellett keresnem, új reményt, motivációt. A múlt azt mutatta, hogy ez egy nagyszerű csapat, ezért döntöttem a ideszerződés mellett” – utalt a benettonos és renault-s eredményekre. “Amikor pedig megérkeztem, pontosan azt is találtam, amit szerettem volna.”
“A hangulat fantasztikus, és azért mondom ezt, mert amúgy bőven vannak gondjaink. Egyesek arról beszélnek, hogy a Lotus elveszett, már nem a régi, de szerintem az autók jelentik a különbséget. Hatalmas műszaki változások zajlanak. Milliónyi ilyen problémánk volt, sok egészen apró hülyeség csak, de nagyon sokáig tart a javítás” – magyarázta, hozzátéve, hogy a Williams idei formája sem érte meglepetésként. 
“Nyugodt vagyok, teljesen nyugodt vagyok. A Williamsnél tudták, hogy idén jobb autójuk lesz – nyilván, 2013-nál már is nagyon lehetett volna rosszabb. Na jó, mindig van még rosszabb, de a Williams olyan szinten járt, hogy onnan már a felfelé indulás volt a valószínű, hiszen a kiscsapatokkal küzdöttük. Bizonyították, hogy képesek jól szerepelni, de hogy tudnak-e újra győzni, az továbbra is kérdés.”
Maldonado szerint a Lotus is ugyanazért esett vissza, mint a Red Bull, az aerodinamikai hatékonyság helyett idén a motorok számítanak, a Renault-é pedig nem sikerült valami jól: “A Lotus volt az egyetlen csapat, amely megpróbálhatta beérni a Red Bullt, de idén már a motor a domináns tényező” – utalt az éllovas Mercedesben, valamint a Force Indiában és a Williamsben is dolgozó Mercedes-erőforrásra.


A Lotus már a téli tesztek után arról beszélt, hogy az európai szakasz kezdetére állhat majd össze az autó, és valóban, a Renault újabb frissítéseket visz a motorhoz, az enstone-iak pedig igen komoly csomaggal készülnek az autóra. A technikai igazgató, Nick Chester a Spanyol Nagydíj előtt így beszél:
“Mivel a bahreini teszten nem sokat mentünk, a kínai hétvégén borzalmasan sok dolgot kellett kipróbálnunk. Az újítások felét sikerült kiértékelnünk, ami jó, és Barcelonára még több dolog érkezik.”
“Frissül a motorvezérlés, emellett új lesz a hűtés, és a kasztni, méghozzá igen jelentős csomaggal újul meg, frissül a hátsó szárny és egyéb részek is. Eddig minden fejlesztésünk előrelépést hozott, ami biztató, és igazolja a gyárban végzett kemény munkát. Kínában a Renault is adott még pár lóerőt, Barcelonában pedig még előrébb léphetünk, hatalmas változás jöhet.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.