F1: Maldonado nem bánt meg semmit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.05.06. 14.30

Pastor Maldonado azt mondja, az idény eleji küszködés ellenére nem bánja, hogy a Williamstől lelépve 2014-re a Lotushoz igazolt.

Míg a Williams a 2013-as pokoljárás után viszonylag versenyképes, rendszeres pontszerző alakulattá vált, az előző két évben egy-egy győzelmet és számtalan dobogót begyűjtő Lotus idén még semmit nem mutatott – Pastor Maldonado talán rosszkor és rossz helyre igazolt át.
A venezuelai pilóta a spanyol El Confidencialnak nyilatkozva azt mondta, ő maga nem így látja:


“A Williams nem szerepelt úgy, ahogy kellett volna, szóval három év után új kihívást kellett keresnem, új reményt, motivációt. A múlt azt mutatta, hogy ez egy nagyszerű csapat, ezért döntöttem a ideszerződés mellett” – utalt a benettonos és renault-s eredményekre. “Amikor pedig megérkeztem, pontosan azt is találtam, amit szerettem volna.”
“A hangulat fantasztikus, és azért mondom ezt, mert amúgy bőven vannak gondjaink. Egyesek arról beszélnek, hogy a Lotus elveszett, már nem a régi, de szerintem az autók jelentik a különbséget. Hatalmas műszaki változások zajlanak. Milliónyi ilyen problémánk volt, sok egészen apró hülyeség csak, de nagyon sokáig tart a javítás” – magyarázta, hozzátéve, hogy a Williams idei formája sem érte meglepetésként. 
“Nyugodt vagyok, teljesen nyugodt vagyok. A Williamsnél tudták, hogy idén jobb autójuk lesz – nyilván, 2013-nál már is nagyon lehetett volna rosszabb. Na jó, mindig van még rosszabb, de a Williams olyan szinten járt, hogy onnan már a felfelé indulás volt a valószínű, hiszen a kiscsapatokkal küzdöttük. Bizonyították, hogy képesek jól szerepelni, de hogy tudnak-e újra győzni, az továbbra is kérdés.”
Maldonado szerint a Lotus is ugyanazért esett vissza, mint a Red Bull, az aerodinamikai hatékonyság helyett idén a motorok számítanak, a Renault-é pedig nem sikerült valami jól: “A Lotus volt az egyetlen csapat, amely megpróbálhatta beérni a Red Bullt, de idén már a motor a domináns tényező” – utalt az éllovas Mercedesben, valamint a Force Indiában és a Williamsben is dolgozó Mercedes-erőforrásra.


A Lotus már a téli tesztek után arról beszélt, hogy az európai szakasz kezdetére állhat majd össze az autó, és valóban, a Renault újabb frissítéseket visz a motorhoz, az enstone-iak pedig igen komoly csomaggal készülnek az autóra. A technikai igazgató, Nick Chester a Spanyol Nagydíj előtt így beszél:
“Mivel a bahreini teszten nem sokat mentünk, a kínai hétvégén borzalmasan sok dolgot kellett kipróbálnunk. Az újítások felét sikerült kiértékelnünk, ami jó, és Barcelonára még több dolog érkezik.”
“Frissül a motorvezérlés, emellett új lesz a hűtés, és a kasztni, méghozzá igen jelentős csomaggal újul meg, frissül a hátsó szárny és egyéb részek is. Eddig minden fejlesztésünk előrelépést hozott, ami biztató, és igazolja a gyárban végzett kemény munkát. Kínában a Renault is adott még pár lóerőt, Barcelonában pedig még előrébb léphetünk, hatalmas változás jöhet.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.