Az olasz Omnicorse és a svájci Speed Week egybevágó értesülése szerint a McLaren jó ideje dolgozik már a Lotuséhoz hasonló agyaras orrkialakításon, az idényt jól kezdő, de aztán lejtőre került wokingi csapat a Barcelonára tervezett fejlesztési csomag keretében a hétvégi Spanyol Nagydíjon be is vetheti majd az új megoldást.


A Lotus E22-ese az idény elején az egyedüli autó volt ezzel a furcsa megoldással, de a háttérben jó néhány csapat foglalkozott ezzel az irányvonallal is. A Toro Rosso és a Ferrari után a Williamsnél is elárulták, hogy terítéken volt a kettős orr.
“Lotus minden részlegétől folyamatosan veszített embereket az elmúlt hónapokban, szóval úgy gondolom, hogy szinte minden csapatnál tudnak róla, mikkel készülnek. Mi magunk is több verzióját megvizsgáltuk a dupla orrnak, de némelyik egyszerűen nem illeszkedett az autónkhoz” – mondta a Williams technikai főnöke, Pat Symmonds.
A McLaren nem csak a pályán, hanem a háttérben is újít, az elmúlt időszakban több aerodinamikai és egyéb szakembert szerződtetett Eric Boullier versenyfőnök és Jonathan Neale ügyvezető.
Bár a Red Bull-os Dan Fallows jövője még jogi vita tárgya, 2015-ben biztosan Wokingba érkezik a címvédők korábbi aerodinamikai főnöke, Peter Prodromou. A francia AFP értesülése szerint szintén a McLarenhez írt alá két másik aerodinamikai szakember is, a sauberes Tony Salter és a lotusos Guillaume Cattelani.