Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója szerint benne van a pakliban, hogy a McLaren bizalmas adatokat ad át a német V6-os motorról jövőre érkező új partnerének, a Hondának. A Mercedes az idén abba a nehéz helyzetbe került, hogy szerződéses kötelezettségei miatt motort kell szállítania a McLarennek, miközben tudja, hogy jövőre már a Hondával dolgozik együtt a csapat.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója korábban azt nyilatkozta az Auto, Motor und Sportnak, hogy Wokingból semmilyen bizalmas információt nem küldtek Japánba, de bizonyos adatokra így is rá tudja tenni a kezét a Honda.

“Őszintén bízom benne, hogy a McLaren csak olyan adatokat oszt meg a Hondával, amelyeket nem is lehet eltitkolni” – mondta Wolff. “A McLaren telemetriájából a Honda sok mindent kiolvashat, például a nyomatékról, a teljesítményleadásról és a vezethetőségről. Az is látszik, hogy mi kell a hűtéshez, hidraulikához és elektronikához, ezeket az adatokat szintén megkapja a Honda.”

“Nagyon világosan meg van határozva, hogy milyen adatok kerülhetnek a Hondához, és melyek nem. Meggyőződésem, hogy a McLaren tiszteli az együttműködést, és tiszteletben tartja a titoktartást is, amellyel ügyfélként tartozik.”

Wolff szerint az adatok sem tudják ellensúlyozni a Honda hátrányát, hogy csak egy évvel a V6-osok bevezetése után száll be az F1-be. “A Honda természetes hátránnyal kezdi a következő évet, mert akkor jön, amikor a riválisoknak már egy évnyi tapasztalatuk van. Az információk nagy részét egyébként ők is megszerzik a motorunkról pusztán azzal, hogy látják és elemzik a pályán mutatott viselkedését.”