A kenti rendőrség jelentése szerint péntekről éjjel fél kettőkor az M20-as autóút ashfordi szakaszánál egy leparkolt  ezüst VW Caddy vezetőjét elütötte egy teherautó, az áldozat, egy 56 éves férfi, azaz Nigel Stepney életét veszítette.
A Forma-1-ben előbb a Shadow-, a Lotus- és a Benetton-csapatoknál dolgozó Stepney 2007-ben vált hírhedtté, amikor kiderült, hogy – immár ferraris vezető mérnökként – ő szivárogtatott ki 800 oldalnyi bizalmas technikai információt a McLarennek, emellett a Monacói Nagydíjon szabotálni is próbálta a Ferrari autóit.  


Stepney a schumacheri aranykorban a német legenda egyik közeli munkatársaként dolgozott, majd a technikai igazgató Ross Brawn távozása után előléptetésre számított a Ferrarinál, de mellőzték, valószínűleg ez vezetett az árulásához.
A Ferrari adatainak felhasználása miatt a McLarent kizárták a 2007-es bajnokságból, valamint 100 millió dolláros pénzbírságra ítélték. Stepneyt és mclarenes párját, Mike Coughlant eltiltották a Forma-1-től.
Stepneyt Olaszországban 2010-ben ipari kémkedés, sportcsalás és szabotázs miatt 20 hónapos szabadságvesztésre is ítélték, de a büntetést nem töltötte le.
Az angol mérnök az elmúlt években a brit JRM-csapatnál dolgozott technikai igazgatóként, 2011-ben az ő segítségével nyerték meg az FIA GT1-es világbajnokságot, majd a következő évben vezetésével nyergeltek át a tartóssági világbajnokságra (WEC) az LMP1-es kategóriában, amelyben rögtön a 3. helyet szerezték meg.
Stepney az elmúlt egy-két évben a Nissan GT-R GT3-as versenyautók fejlesztésén is dolgozott.