Ahogy korábban írtuk, a Forma-1 tavaly létrehozott szabály-előkészítő testületében, a Stratégiai Munkacsoportban ülő hat csapat – a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams – elbuktatta a 2015-ös bevezetésre szánt költségplafon ötletét
A képviselettel nem rendelkező kicsik nagyon rossz néven vették ezt, és éles hangú levélben fordultak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökéhez, Jean Todthoz. A panaszok eredményeképp tegnapra, május 1-jére közös egyeztetést tűztek ki.
A nagyok egy háromlépcsős, a műszaki szabályokon keresztül végigvihető programmal érkeztek Londonba, ahol mind a 11 csapat, Todt és Ecclestone is ott volt.


A brit Times szerint az F1 belharcaira felfigyelő EU, az esetleges beható vizsgálat lehetősége, pontosabban az annak elkerülésére irányuló szándék a csapatokat és Todtot is a megegyezés irányába fordította, a költségcsökkentési programra elfogadása “nyitottabbá vált”. A kiscsapatok egy-két héten reagálhatnak érdemben a mostani felvetésekre.
Todt állítólag megígérte, hogy “komolyan veszi” a kiscsapatok költségeket illető panaszait, és hogy “újra megvizsgálják” a költségplafon lehetőségét is. “Senki nem örül az EU figyelmének” – állította egy bennfentes.