Míg a Stratégiai Munkacsoportban ülő nagyok – a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Lotus és a Williams – nem olyan rég megtorpedózták a 2015-re bevezetni kívánt Forma-1-es költségplafon tervét, az “elitklubon” kívüli kiscsapatok szerint enélkül a sportág jövője, léte kerül veszélybe.  


A költségplafon látszólagos elbukása után a kicsik éles hangú, fenyegető levelet írtak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökének, Jean Todtnak, amely aztán egy csütörtöki, május 1-jére összehívott újabb tanácskozáshoz vezetett.
A holnapi londoni tárgyaláson még egyszer, utoljára megpróbálják tető alá hozni a költségplafont, de remény nem sok van rá. A Mercedes főnöke, Toto Wolff nemrég így beszélt:
“Eredetileg támogattam a költségplafont, de aztán világossá vált, hogy a többi nagy csapat nem lenne hajlandó vagy képes erre. A Ferrari jó példa, hiszen náluk minden házon belül történik, így nagyon nehéz lenne az ellenőrzés.”
  
“Egyszerűen nem lenne értelme két-három nagycsapat ellenében állást foglalni, csakis a költségplafon elvéért, szerintem okosabb, ha azzal foglalkozunk, mi megvalósítható mindenki számára. Ezért is tekintjük át a sport- és műszaki szabályokat, valószínűleg ez a helyes út. Korábban már bevált.”


Wolff szerint a költségek csökkentésének szándéka változatlan, mindenki egyetért ebben: “Igyekszünk megtalálni a legjobb eszközöket és módokat, összeülünk, hogy áttekintsük a jövőt. A Mercedesnél mindenképp szeretnénk egy felső költséghatárt, valami plafont. Nem szeretnénk költekezési háborút a nagycsapatok között, támogatnánk egy fokozatos, a nagyokat és a kicsiket közelebb hozó megoldást.”
Az abszolút, összegszerű költségplafon bevezetése helyett a nagyok az alkatrészek és munkaerő tekintetében bevezetendő korlátozásokban látják a megoldást, az Autosport közölte is a tervezetet, amit holnap megvitatnak. Így képzelik a 2017-ig tartó programot.
2015
– a gumimelegítő paplanok betiltása
– az üzemanyag-rendszer egyszerűsítése
– a fékhűtő rendszer egyszerűsítése
– az első szárnyak egyszerűsítése
– az egy idényben használható sebességváltók és motorok számának összehangolása
– a versenyhétvégékre vonatkozó takarodó további kiterjesztése
– az összekapcsolt első és hátsó felfüggesztések betiltása 
2016
– egységes első és hátsó törési zóna
– egységes vezérmű-rendszer
– egységes kormánymű
2017
– FIA-hitelesítésű, egységes aktív felfüggesztés
– 18 colos kerekek bevezetése